Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
03:53 25 07 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Se extinde Serviciul Unic de Urgenta 112

ro

14 Jan, 2006 00:00 766 Marime text

In curand, in componenta sistemului vor intra si alte servicii, cum ar fi Jandarmeria si Biroul Antitero * Pana la sfarsitul anului, numerele unice ale institutiilor din cadrul Serviciului vor fi desfiintate

Implementarea Sistemului 112 la nivel national corespunde strategiei guvernamentale privind indeplinirea sarcinilor din Programul National de Aderare la Uniunea Europeana. Acest proces a inceput in anul 2004, primele patru judete ce au beneficiat de acest serviciu fiind Brasov, Prahova, Ialomita si Constanta, carora li s-a adaugat Ilfovul si Municipiul Bucuresti. In judetul nostru, numarul unic 112 a devenit operational incepand cu data de 30 august 2004. La nivel national, definitivarea implementarii a avut loc in luna martie 2005, prin darea in folosinta a ultimului astfel de centru, cel de la Tulcea. Serviciile de urgenta care fac parte din sistem sunt Politia, Ambulanta si Pompierii, acesta apartinand Serviciului de Telecomunicatii Speciale. Astfel, prin apelarea numarului unic, urgentele sunt redirectionate, in functie de tipul lor, catre aceste institutii. De mentionat ca apelul este gratuit din orice retea de telefonie, fixa sau mobila, si este disponibil non-stop. In urma unei hotarari de guvern aprobata in luna septembrie a anului trecut, serviciul se va extinde, in componenta acestuia urmand sa intre foarte curand Jandarmeria si Biroul Antitero, iar pana in decembrie si alte institutii. De asemenea, pana la sfarsitul acestui an, numerele unice ale institutiilor din cadrul 112, vor fi desfiintate. Centrele de preluare a apelurilor de urgenta dispun de o baza de date ce ii ajuta pe operatori sa localizeze apelul, incidentul produs, precum si resursele de interventie cele mai apropiate. Cei care apeleaza la 112, trebuie sa raspunda la cateva intrebari obligatorii si sa dea date cat mai exacte despre natura evenimentului, pentru ca operatorii sa poata verifica veridicitatea apelului. De remarcat ca peste 80 la suta din cazurile semnalate nu sunt reale, iar celelalte sunt filtrate, urmand sa se dea curs numai celor care reprezinta cu adevarat urgente.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii