Se limpezesc apele in problema "Remorcajul"
Se limpezesc apele in problema "Remorcajul"Situatia serviciului de remorcaj din Portul Constanta, in atentia noului minister
Ministrul Transporturilor, Gheorghe Dobre, a venit la Constanta pentru a se interesa personal de soarta Portului Constanta * La sfarsitul anului trecut, Guvernul PSD se grabea sa "rezolve" problema serviciului de Remorcaj in Portul Constanta * In ultimele zile ale lui 2004, a fost promulgata hotararea care legifereaza organizarea licitatiei de concesionare a serviciului de remorcaj in Portul Constanta * In termen de 90 de zile de la aparitia acestei hotarari in Monitorul Oficial, administratia portuara trebuia sa organizeze licitatia * Ieri seara, liderii sindicali ai SLN si FNSP au participat la o intalnire cu ministrul Dobre pentru a discuta si probleme legate de concesionarea acestui serviciu de remorcaj
In cursul serii de ieri, noul ministru al Transporturilor, Gheorghe Dobre, s-a intalnit cu liderii Federatiei Nationale a Sindicatelor Portuare reprezentanta prin Petre Costel si ai Sindicatului Liber al Navigatorilor, reprezentat de Adrian Mihalcioiu. Cei doi sindicalisti si-au propus sa aduca in discutie cu ocazia intalnirii cu ministrul Dobre, cele mai stringente probleme cu care se confrunta, in parte, fiecare grupare sindicala. Astfel, Adrian Mihalcioiu urma sa aduca in discutie problema navigatorilor romani si conditiile de munca si de trai ale acestora la bordul navelor precum si probleme legate de sistemul de protectie sociala a navigatorilor. Petre Costel, liderul FNSP, a adus in discutie problema serviciului de remorcaj din Portul Constanta si a societatii de salubrizare Salport.Privitor la unul din cele mai importante aspecte ale discutiilor, si anume Remorcajul din Portul Constanta, amintim ca la sfarsitul anului 2004 a fost publicat in Monitorul Oficial textul Hotararii de Guvern care legifereaza organizarea licitatiei de concesionare a serviciului de remorcaj maritim din porturile de la malul marii. Hotararea cu numarul 2190, emisa in data de 30 noiembrie 2004, a fost publicata in Monitorul Oficial cu numarul 1202/15 decembrie 2004. De la data aparitiei in Monitorul Oficial a acestei hotarari de guvern, legal au fost la dispozitia autoritatilor in drept numai 90 de zile lucratoare, timp in care licitatia trebuia sa fi fost organizata si sustinuta. Surse din cadrul Ministerului Transporturilor Constructiei si Turismului condus la vremea aceea de PSD, informasera initial ca procedurile de definitivare a procesului de concesionare a serviciului de remorcaj din Portul Constanta se aflau intr-un stadiu terminal inca de acum cinci luni de zile. In cadrul ministerului amintit a fost aprobat Caietul de Sarcini al viitoarei licitatii. Pana la momentul crucial al alegerilor din a doua runda, cele ale prezidentialelor, manevra care era valabila pentru organizarea licitatiei viza executarea licitatiei pana la sfarsitul anului 2004. Schimbarea datelor problemei a dat peste cap si planurile papusarilor PSD-isti din vechiul Minister al Transporturilor. Indoielile generale fata de viitorul remorcajului in Portul Constanta au la baza precedentul creat in urma cu patru ani, cand serviciul de pilotaj a trecut prin aceleasi belele. Un numar de opt societati candidate la licitatie cum ar fi "Canal Service", "Black Sea Service", "Euroton", "Euroshipping Service", "Coremar", "Atlas" etc si-au anuntat demult intentia de a participa la licitatie.Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp