Se vrea schimbarea legii! Toţi şoferii din România sunt vizaţi Încet, dar sigur, spunem adio maşinilor înmatriculate în Bulgaria (document)
Se vrea schimbarea legii! Toţi şoferii din România sunt vizaţi: Încet, dar sigur, spunem adio maşinilor înmatriculate
31 Jan, 2017 00:00
ZIUA de Constanta
4360
Marime text
După eliminarea timbrului, începând de miercuri, 1 februarie, la nivel naţional se discută despre Legea pentru modificarea şi completarea Ordonanţei Guvernului nr. 81/2000 privind certificarea încadrării vehiculelor înmatriculate sau înregistrate în normele tehnice privind siguranţa circulaţiei rutiere, protecţia mediului şi în categoria de folosinţă conform destinaţiei, prin inspecţia tehnică periodică. Foarte important, prezenta lege se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi intră în vigoare de la 20.05.2018.
Proiectul se află în dezbatere pe site-ul Ministerului Transporturilor, din data de 27 ianuarie, data-limită pentru primirea de propuneri/observaţii fiind 7 februarie 2017.
Potrivit datelor oficiale, la articolul 6, alineatele (1) şi (2) se modifică şi vor avea următorul cuprins: „Art. 6. - (1) La efectuarea unei inspecţii tehnice, inspectorii tehnici se asigură că nu se află în conflict de interese“.
Mai departe, în cazul în care la inspecţia tehnică periodică se constată doar deficienţe minore, se consideră că inspecţia a fost trecută, iar vehiculul nu mai este supus din nou inspecţiei.
La articolul 6, după alineatul (4) se introduc opt noi alineate, (5) - (12), cu următorul cuprins: „(5) Până la data de 20 mai 2018, Ministerul Transporturilor comunică Comisiei Europene o descriere a certificatului de inspecţie tehnică periodică, a anexei la certificatul de înmatriculare/înregistrare şi a ecusonului de inspecţie tehnică periodică.
(6) În cazul în care la inspecţia tehnică periodică se constată doar deficienţe minore, se consideră că inspecţia a fost trecută, iar vehiculul nu mai este supus din nou inspecţiei.
(7) În cazul în care la inspecţia tehnică periodică se constată deficienţe majore, se consideră că inspecţia nu a fost trecută. Este necesară o nouă inspecţie a vehiculului în maximum 30 de zile de la inspecţia iniţială.
(8) În cazul în care la inspecţia tehnică periodică se constată deficienţe periculoase, se consideră că inspecţia nu a fost trecută. Este necesară o nouă inspecţie a vehiculului în maximum 30 de zile de la inspecţia iniţială.
(9) Persoana care prezintă vehiculul la inspecţia tehnică periodică este informată cu privire la orice deficienţe care au fost identificate la vehicul şi care necesită remediere.
(10) Staţiile de inspecţie tehnică periodică comunică electronic R.A.R. informaţiile necesare pentru generarea certificatelor de inspecţie tehnică periodică, iar R.A.R. transmite electronic staţiilor de inspecţie tehnică periodică certificatele de inspecţie tehnică periodică în vederea emiterii acestora.
(11) După primirea informaţiilor din certificatele de inspecţie tehnică periodică, R.A.R. le transmite în format electronic autorităţii naţionale de înmatriculare.
(12) În scopul verificării odometrului, în cazul unui autovehicul echipat cu un astfel de dispozitiv, R.A.R. pune la dispoziţia inspectorilor tehnici informaţiile de la inspecţia tehnică periodică anterioară“.
Conform noilor prevederi, autovehiculele destinate transportului de persoane care au, în afara locului conducătorului, mai mult de opt locuri pe scaune, autovehiculele utilizate pentru transportul de persoane în regim de taxi şi în regim de închiriere se supun primei inspecţii tehnice periodice la un an, dacă la data primei înmatriculări în România au fost noi.
(6) Procedura de recunoaştere a certificatului de inspecţie tehnică periodică eliberat de un stat membru se stabileşte prin ordin al ministrului Transporturilor pentru aprobarea Reglementărilor privind omologarea individuală, eliberarea cărţii de identitate şi certificarea autenticităţii vehiculelor rutiere - RNTR 7“.
Legea la care facem referire poate fi citită integral accesând secţiunea „Documente“.
Proiectul se află în dezbatere pe site-ul Ministerului Transporturilor, din data de 27 ianuarie, data-limită pentru primirea de propuneri/observaţii fiind 7 februarie 2017.
Potrivit datelor oficiale, la articolul 6, alineatele (1) şi (2) se modifică şi vor avea următorul cuprins: „Art. 6. - (1) La efectuarea unei inspecţii tehnice, inspectorii tehnici se asigură că nu se află în conflict de interese“.
Mai departe, în cazul în care la inspecţia tehnică periodică se constată doar deficienţe minore, se consideră că inspecţia a fost trecută, iar vehiculul nu mai este supus din nou inspecţiei.
La articolul 6, după alineatul (4) se introduc opt noi alineate, (5) - (12), cu următorul cuprins: „(5) Până la data de 20 mai 2018, Ministerul Transporturilor comunică Comisiei Europene o descriere a certificatului de inspecţie tehnică periodică, a anexei la certificatul de înmatriculare/înregistrare şi a ecusonului de inspecţie tehnică periodică.
(6) În cazul în care la inspecţia tehnică periodică se constată doar deficienţe minore, se consideră că inspecţia a fost trecută, iar vehiculul nu mai este supus din nou inspecţiei.
(7) În cazul în care la inspecţia tehnică periodică se constată deficienţe majore, se consideră că inspecţia nu a fost trecută. Este necesară o nouă inspecţie a vehiculului în maximum 30 de zile de la inspecţia iniţială.
(8) În cazul în care la inspecţia tehnică periodică se constată deficienţe periculoase, se consideră că inspecţia nu a fost trecută. Este necesară o nouă inspecţie a vehiculului în maximum 30 de zile de la inspecţia iniţială.
(9) Persoana care prezintă vehiculul la inspecţia tehnică periodică este informată cu privire la orice deficienţe care au fost identificate la vehicul şi care necesită remediere.
(10) Staţiile de inspecţie tehnică periodică comunică electronic R.A.R. informaţiile necesare pentru generarea certificatelor de inspecţie tehnică periodică, iar R.A.R. transmite electronic staţiilor de inspecţie tehnică periodică certificatele de inspecţie tehnică periodică în vederea emiterii acestora.
(11) După primirea informaţiilor din certificatele de inspecţie tehnică periodică, R.A.R. le transmite în format electronic autorităţii naţionale de înmatriculare.
(12) În scopul verificării odometrului, în cazul unui autovehicul echipat cu un astfel de dispozitiv, R.A.R. pune la dispoziţia inspectorilor tehnici informaţiile de la inspecţia tehnică periodică anterioară“.
Conform noilor prevederi, autovehiculele destinate transportului de persoane care au, în afara locului conducătorului, mai mult de opt locuri pe scaune, autovehiculele utilizate pentru transportul de persoane în regim de taxi şi în regim de închiriere se supun primei inspecţii tehnice periodice la un an, dacă la data primei înmatriculări în România au fost noi.
Cu dedicaţie pentru „bulgăroaice“?
La articolul 66, după alineatul (4) se introduc două noi alineate, alineatele (5) şi (6), cu următorul cuprins: „(5) R.A.R. recunoaşte certificatul de inspecţie tehnică periodică eliberat de un alt stat membru în cadrul procedurilor specifice efectuate de R.A.R. premergătoare înmatriculării sau înregistrării în România a unui vehicul înmatriculat anterior în alt stat membru, cu condiţia ca certificatul respectiv să corespundă modelului comunicat Comisiei Europene de către respectivul stat membru şi să fie valabil din punctul de vedere al respectării frecvenţei inspecţiilor tehnice periodice aplicabile în România şi prevăzută în prezenta ordonanţă. În caz de dubiu, R.A.R. poate verifica valabilitatea certificatului de inspecţie tehnică periodică înainte de recunoaşterea acestuia.(6) Procedura de recunoaştere a certificatului de inspecţie tehnică periodică eliberat de un stat membru se stabileşte prin ordin al ministrului Transporturilor pentru aprobarea Reglementărilor privind omologarea individuală, eliberarea cărţii de identitate şi certificarea autenticităţii vehiculelor rutiere - RNTR 7“.
Legea la care facem referire poate fi citită integral accesând secţiunea „Documente“.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii