Sistemul de securitate al portului, deficitar in situatii de urgenta
Sistemul de securitate al portului, deficitar in situatii de urgenta
10 Oct, 2006 00:00
ZIUA de Constanta
917
Marime text
Reprezentantii Capitaniei si Autoritatii Navale Romane, au atras atentia Administratiei Portului Constanta sa tina cont, in planurile de dezvoltare in care sunt angrenati si de masurile de securitate. Odata cu aderarea de la 1 ianuarie la Uniunea Europeana, portul va fi catalogat, ca si celelalte din UE in functie de siguranta. "Vom fi catalogati ca avand un port sigur sau, nu iar aceasta recomandare poate mari sau scadea activitatea. In momentul de fata se aplica codul de siguranta IS PS, dar se face romaneste. Operatorii portuari si-au inchis fiecare danele in care desfasoara activitati si au angajat diferite firme de paza cu toate ca exista un contract in acest sens semnat intre APC si grupul Uti", sustine directorul departamentului operatiuni navale din cadrul ANR, Serban Berescu. Pentru ca sistemele se suprapun si fiecare le-a facut cum l-a taiat capul, in caz de catastrofe este foarte greu autoritatilor sa intervina in diferite zone ale portului. La fiecare astfel de eveniment neplacut lucrurile se intarzie din cauza agentilor de paza ai acestor firme care au nevoie de confirmari peste confirmari pentru a permite autoritatilor sa ajunga la locul tragediilor. Pe langa problema securitatii pentru a avea un port competitiv din punct de vedere economic, din punctul de vedere al reprezentantilor Capitaniei, e nevoie ca alimentarea tancurilor petroliere sa se poata face la geamanduri. Potrivit lor, in momentul de fata suntem printre putinii care tinem tancurile pe afara pana sa putem sa le alimentam. De asemenea in contextul in care portul se dezvolta de la an la an, iar traficul este tot mai intens, pentru a nu avea loc blocaje e nevoie si de o regandire a sistemului de semnalizare a navigatiei.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii