Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
21:41 23 11 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Stop-ul lui Zelca, plateste pentru ca nu respecta legea

ro

09 May, 2006 00:00 1131 Marime text

# Firma controversatului om de afaceri, Costel Zelca, Stop SRL a inceput constructia fara nici un fel de aprobari

Comisarii Garzii Nationale de Mediu - Comisariatul Judetean Constanta au efectuat saptamana trecuta o serie de controale la aproape 30 de agenti economici din municipiu si judet. Printre cei depistati cu probleme de mediu a fost si firma lui Costel Zelca, SC Stop SRL Constanta. Pentru neintocmirea evidentei privind gestiunea deseurilor rezultate din activitate, societatea a fost amendata cu 30 de milioane de lei vechi.Recidiva Stop SRLFirma lui Zelca nu este la prima la prima abatere de la legile de mediu. Anul trecut, acesta a hotarat sa ridice in apropierea plajei de la Pescarie un hotel de trei stele, Barcelona, care practic mutileaza intrarea in statiune.Lucrarile de constructie au fost demarate inca de la inceputul anului 2004, in ciuda faptului ca SC Stop nu avea nici un aviz din partea institutiilor in drept. Astfel, s-a inceput lucrul la fundatie, desi nu existau aprobari de la Inspectoratul de Stat pentru Constructii sau ministerul de resort, nici aviz de mediu si nici autorizatie de construire. Obiectivul nu era protejat si nici nu exista o placuta de identificare a lucrarii. ISTC a aplicat amenzi zdravene firmei SC Stop, iar lucrarile au fost stopate de APM pana la eliberarea avizului de mediu.Legea apelor a fost ignorataNormele legislative in vigoare stipuleaza clar faptul ca este interzisa construirea unui imobil, la mai putin de 50 de metri de malul apei. In fapt, legea apelor si legea zonei costiere interzic astfel de lucrari pe o suprafata cuprinsa intre 50 si 150 de metri. Profitand de faptul ca in zona nu s-a facut o delimitare precisa, Zelca a reusit sa se incadreze la limita in aceste norme. Potrivit proiectului initial, hotelul lui Zelca trebuia sa fie punctul terminus al falezei imaginate care trebuia construita intre Portul Tomis si Mamaia. Era astfel imperios necesar pentru cei interesati ca imobilul sa fie ridicat chiar la intrare in statiune, iar faptul ca in acest mod s-a incalcat flagrant legea a contat mai putin.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii