Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
17:58 22 11 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Strada Sudului - no man`s land

ro

02 Feb, 2007 00:00 938 Marime text

# Pentru ca nimeni nu ii deranjeaza, "sudistii" s-au organizat intr-o retea infractionala bine pusa la punct

Zona cuprinsa intre Portile 7 si 10 ale Portului Constanta este una in care viata curge dupa alte reguli decat in orice alta parte a orasului. Oarecum izolati si cu un statut pe care nici ei nu il cunosc prea bine, cei care stau oficial pe strada Sudului sunt in marea lor majoritate persoane fara ocupatie. Cel putin din punct de vedere legal, pentru ca in rest locuitorii zonei sunt foarte dinamici.Printre activitatile lor preferate se numara furtul de fier vechi sau combustibil, din vagoanele care le trec prin fata casei. In timp, ei au pus la punct o adevarata retea, care opereaza organizat. O parte din ei au prosperat si dispun in momentul de fata de masini pentru transportul marfurilor, ba chiar si-au ridicat si case prin Agigea sau Cumpana. Insa nu s-ar muta niciodata din zona care le-a adus bani si faima printre cei din breasla. Din angrenajul lor fac parte politisti, agenti de paza si lucratori de la CFR. Orice agent de paza angajat la firme care insotesc diferite convoaie de tren ii cunoaste. O parte dintre ei au iesit sifonati rau dupa intalnirea cu locuitorii de pe strada Sudului. Anul trecut, prin luna mai "respectabilii cetateni" au distrus o masina de interventie si au ranit cativa agenti ai firmei Rom National. Si asta pentru ca agentii de paza s-au incapatanat sa ajunga la destinatie cu trenul pe care il insoteau plin cu fier. Exemplul nu este singular, de-a lungul timpului existand multe alte evenimente similare. De fiecare data cand cineva a incercat sa le strice treburile, "sudistii" au ripostat.Politistii paseaza responsabilitateaCa de fiecare data cand nu se vrea rezolvarea unei probleme, si in acest caz se paseaza responsabilitatea. Agentii societatii "Cobra Security" afirma ca ei nu au competenta de a interveni pentru ca atributiile lor se limiteaza la paza portilor, politistii de la Transporturi raspund doar de incidentele de pe calea ferata, iar cei de la Sectia 5 nu stiu sigur cine raspunde de aceasta zona, tampon intre ariile de competenta. Asa ca, cei care stau in zona profita de situatie si isi fac de cap. Cei de aici nu se ocupa doar cu furtul de fier vechi si combustibil. O parte dintre ei practica "extra time" si alte ocupatii, printre care si taximetria. Pentru ca situatia lor nu e clara, Administratia Portului Constanta le da permise de intrare libera in port. Cu ajutorul lor, "sudistii" mai castiga si ei un ban luand marinarii de la nave si ducandu-i la plimbare prin oras. Probabil ca "firma" de taximetrie se ocupa pe langa plimbatul marinarilor si cu satisfacerea nevoilor sexuale ale acestora. Un exemplu in acest sens este cel al lui Liviu Matei, de 39 de ani, domiciliat pe strada Sudului, prins de politistii de la Transporturi in timp ce transporta cu masina proprietate personala doi marinari turci. Pana cand nu se va sti clar cine are competenta in zona respectiva si va avea loc o verificare atenta a locuitorilor din zona, afacerile "sudistilor" vor merge ca pe roate.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii