Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
00:33 23 11 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Teroare la Inspectoratul Navigaţiei Civile

ro

20 Feb, 2001 00:00 2086 Marime text

Serviciile de specialitate din cadrul Căpităniei Constanţa au ajuns să fie conduse de persoane a căror pregătire nu se ridică la cerinţele postului. Subordonaţii se simt terorizaţi de umbra lui Grigorescu.

Primind nenumărate sesizări din interiorul instituţiei referitoare la ilegalităţile coordonate de şeful INC, ministrul de atunci, Traian Băsescu, a considerat necesar, dar prea târziu, să emită un nou OMT în 24.01.2000, care reglementează, de această dată firesc, activitatea INC. Regimul de instituţie publică extrabugetară (după 1 octombrie 1988), obedienţa politică a conducerii INC, precum şi faptul că actualul director economic al INC, Romeo Popescu, a fost o perioadă directorul DGFPCFS Constanţa, până în 1999 (fiind, se pare, puternic implicat şi în afacerea „Incineratorul“), au făcut ca instituţia să fie ferită de „neplăcerile“ unui control din partea autorităţilor locale ale statului.
Serviciul de siguranţă a navigaţiei a fost redus cu 60%
 
La managementul dezastruos din punct de vedere economic se adaugă şi o politică de personal ce va avea ca ultim efect compromiterea unei autorităţi de stat cu o vechime de peste 100 de ani - Căpitănia de Port.
În acest context, urmărind exemplul Căpităniei Portului Constanţa, serviciul „Siguranţei Navigaţiei” a fost redus cu 50-60%, ajungându-se ca, în unele ture, cele 90 de dane ale Portului Constanţa să fie acoperite cu doar trei sau patru ofiţeri de port. De asemenea, după crearea INC în actuala formulă, s-au dus politici de îndepărtare din sistemul de căpitanii a unor persoane deţinătoare de brevete maxime, ajungându-se în final ca serviciile de specialitate din cadrul Căpităniei Constanţa să fie conduse de persoane a căror pregătire nu se ridică la cerinţele postului (Port Control dirijare trafic/ofiţer electrician III, Serviciul Siguranţa Navigaţiei/ofiţeri punte II). Aceştia fiind, în opinia celorlalţi colegi, „ascultători” şi „cuminţi”. În compensaţie, personalul INC a fost supradimensionat, crescând după 1998 cu peste 300%, conform cutumelor birocratismului centralizat. Toate aceste sesizări şi plângeri făcute de angajaţi ai INC şi ai Căpităniei Zonale Constanţa au stat la baza şi a altor memorii şi petiţii, înaintate forurilor superioare, dar fără niciun rezultat palpabil.
 
Victimele lui Grigorescu cer cercetarea serioasă a accidentului din septembrie 1998.
 
În opinia acestora, vinovatul este unic, în persoana inspectorului-şef Mihail Grigorescu, cel care este răspunzător de toate aceste neajunsuri. Într-un memoriu adresat ministrului Transporturilor, angajaţii INC şi ai Căpităniei Zonale Constanţa au sugerat cercetarea şi verificarea serioasă a condiţiilor în care, în luna septembrie 1998, directorul INC, Mihail Grigorescu, a provocat un accident de circulaţie cu autoturismul instituţiei (B 29 MTR), în urma căruia pagubele rezultate s-au ridicat la aproximativ 28 de milioane de lei. În legătură cu acest caz, cât şi cu soarta oamenilor care i-au fost aproape în acel moment, vom reveni în numărul următor al ziarului nostru.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii