Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
13:38 25 11 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Teste cu elicopterul IAR 330 Puma Naval

ro

30 Mar, 2007 00:00 4134 Marime text
1175198931.jpg

La bordul fregatelor Regele Ferdinand si Regina Maria se desfasoara testele de omologare a elicopterul IAR 330 Puma Naval. Procedura cuprinde executarea de zboruri la joasa inaltime deasupra marii, apuntare pe fregatele Regina Maria si Regele Ferdinand aflate in mars sau in stationare, plierea palelor si introducerea elicopterului in hangar.

Aparatul va fi testat la bordul fregatelor, urmand ca apoi sa fie certificat pentru executarea misiunilor de cautare-salvare, evacuare persoane si supraveghere pe mare. Dupa omologare, se va derula un program intensiv de pregatire a pilotilor marinei pe acest elicopter, pentru a putea, in final, sa execute misiuni in siguranta de pe puntea fregatelor. La aceasta operatie participa specialistii de la firma constructoare, IAR Brasov, precum si de la Centrul de Cercetari si Incercari Zbor, Centrul de Conducere a Aviatiei si Centrul de Informatica, Simulare si Evaluare al Statului Major al Fortelor Navale, precum si echipajele celor doua fregate. Principalele modernizari aduse elicopterului IAR 330 PUMA, sunt instalarea unui harpon de apuntare, pale pliabile, scaune pentru piloti anticrash, sisteme moderne de supravietuire, sistem de avionica moderna care permite gestionarea misiunilor de rutina de catre calculator, troliu electric foarte performant, care se afla in dotarea tuturor elicopterelor care executa misiuni deasupra marii, dispozitiv electrono-optic, far de cautare, aparatura de goniometrare pentru aflarea pozitiei navei. Cu aceste modernizari, elicopterul este capabil sa execute misiuni de cautare-salvare, transport personal, aprovizionarea navelor si este in masura sa apunteze pe fregate.

Scris de: {autor}Adrian FURDULEA{/autor}

Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii