Tone de motorina scurse pe bulevardul Aurel Vlaicu
Tone de motorina scurse pe bulevardul Aurel VlaicuInstalatie artizanala de motorina chiar in mijlocul unui cartier foarte populat
Sambata dimineata, echipele de interventie ale Petrotrans au fost anuntate ca pe bulevardul Aurel Vlaicu s-au scurs peste patru tone de produse petroliere * Jandarmi, politisti si reprezentanti ai Petrotrans au venit la fata locului si au constatat cu stupoare ca au dat, de fapt, de o instalatie artizanala de sustras motorina * Instalatia functiona de cel putin 6-7 ani * Locuitorii din cartier spun ca, regulat, autotractoare care transportau containere opreau in dreptul unde se afla instalatia * In urma cu opt ani, in locul respectiv se afla un camin cu tevi si era acoperit cu o bucata mare de tabla * In timpul sapaturilor menite sa remedieze avaria, a mai fost descoperita o instalatie de acelasi gen, dar care duce catre o directie necunoscuta
Traseul magistralelor de transport produse petroliere pe teritoriul Dobrogei a fost, de cateva luni bune, sub atentia autoritatilor, descoperindu-se tot mai des surse si instalatii artizanale prin intermediul carora hotii de combustibili sustrageau cantitati imense de carburanti. De la o vreme, acest fenomen a fost mai estompat, mai ales ca la nivel national s-a pornit o campanie de depistare a celor care au mijlocit mai mult sau mai putin traficul cu combustibil sustras din conductele Petrotrans. Se stie foarte bine ca in spatele acestor adevarate filiere de traficanti se afla nume sonore din lumea oamenilor de afaceri si chiar din sanul organismelor care ar fi trebuit sa depisteze si sa anihileze aceste retele. Dar, pana una-alta, pana la demascarea capilor mafiei combustibililor, politia are de lucru cu noi si noi evenimente care demonstreaza ca, de fapt, flagelul furturilor de combustibil a inceput nu acum doi-trei ani, ci chiar cu foarte mult timp in urma.Izvorul de motorina
Sambata de dimineata, un suvoi considerabil de motorina de cea mai buna calitate a inundat o importanta portiune a bulevardului Aurel Vlaicu, din dreptul Liceului nr. 8, situat in cartierul CET. La ora 06.20, jandarmi, politisti si echipele de interventie ale societatii Petrotrans au fost pusi in alerta. La putin timp, la fata locului a fost adus un excavator cu care au fost demarate sapaturile in locul de unde izvora motorina. Peste 4 tone de motorina s-au scurs pe sosea, iar alte cateva sute de kilograme s-au infiltrat in pamant. Din primele momente, echipa de interventie si-a dat seama ca au de-a face cu o instalatie improvizata de furt de combustibil, al carei robinet si reductie metalica au fost uzate excesiv, iar presiunea imensa din magistrala a condus la avarierea instalatiei. Robinetul era tras si camuflat, ca de un profesionist, foarte aproape de bordura dinspre sosea. Astfel incat nimeni nu si-ar fi dat seama ca acolo s-ar fi aflat o sursa de combustibil. Conform afirmatiilor celor de la Petrotrans, magistrala care traverseaza zona respectiva face parte dintr-o alta ramificatie de conducte de motorina care vin din zona Midia si alimenteaza Oil Terminal-ul si terminalele de motorina din Portul Constanta. In timp ce se efectuau sapaturile, zona a fost izolata cu jandarmi inarmati. Pe toata durata sapaturilor, motorina se scurgea din teava de aproape un tol grosime, cu toate ca initial s-a incercat astuparea ei cu un cep din lemn.Sursa folosita de ani de zile
Dupa aproximativ patru ore de sapaturi, muncitorii au constatat cu stupoare ca in locul in care fusese bransata instalatia de magistrala se mai afla si o a doua instalatie artizanala, dar care duce in alta directie. Pe conducta magistrala se aflau doua saniere metalice de mari dimensiuni montate la o distanta de jumatate de metru una de cealalta. In cele doua saniere se aflau infipte reductiile groase de un tol fiecare, la acestea fiind montate doi robineti tip "cep" cu bila. De acolo porneau tevile instalatiilor. Muncitorii au inchis intr-un sfarsit unul din cepuri, fiind astfel oprita scurgerea motorinei prin instalatia avariata. Despre traseul celei de-a doua conducte nimeni nu a mai pomenit nimic, dar nici nu am observat din partea nimanui, aflat de fata, vreun interes vizavi de locul unde se indrepta cea de-a doua instalatie. Cert este ca ambele instalatii au fost demontate, iar sanierele au fost obturate cu sudura. In jurul orei 15.00, locul a fost abandonat de toata lumea, nu inainte de a fi inconjurat cu o banda rosie pe o raza de 7-8 metri. Un jandarm a fost postat acolo pentru a pazi obiectivul, urmand ca abia azi sa fie reluate lucrarile de astupare a gropii si de refacere a trotuarului din zona.Conexiuni interesante
Odata cu descoperirea acestor instalatii, locuitorii din blocurile invecinate au si inceput sa faca legaturi intre eveniment si diferite fenomene observate in decursul anilor in zona respectiva. Astfel am aflat ca, in urma cu multi ani, trotuarul de-a lungul gardului Liceului nr. 8 a fost format din dale mici de beton. In locul unde acum a fost gasita instalatia se afla un camin de acces la tevile si cablurile din zona, camin ce era acoperit, la un moment dat, cu dale lungi de beton si mai apoi cu o bucata de tabla groasa. In urma cu 7-8 ani, toata lungimea trotuarului a fost acoperita cu un strat gros de beton, fiind astfel acoperit si caminul respectiv. Asta inseamna clar ca instalatiile au fost montate in acea perioada si ca, de fapt, stratul de beton a fost turnat tocmai pentru a ascunde tarasenia. Tot in aceeasi zona a functionat si un chiosc care era construit in incinta curtii Liceului nr. 8. La putin timp, chioscul a fost desfiintat, probabil din cauza ca avea program non-stop si se puteau observa manevrele cu motorina. Cine a turnat stratul de beton in acel loc si cine a complotat la desfiintarea chioscului s-ar putea sa aiba idee de manevrele cu combustibil din zona. Totodata, lumea din zona spune ca, regulat, chiar in dreptul in care s-a descoperit instalatia, parcau peste noapte autotractoare care transportau containere. De regula, soferii acestora se apucau sa efectueze asa-zise reparatii chiar pe trotuar, demontand cutii de viteze, diferentiale etc. si asta numai seara. Pe stalpul de iluminat din vecinatate, de regula, nu prea ardea nici un bec. Acesta era un ideal mod de a masca sustragerea de motorina. Sa fie doar simple coincidente? In curtea Liceului nr. 8 se afla mai multe camine cu tevi apartinand CET sau altcuiva, dar se pare ca, sambata, cei sositi la fata locului nu au dat prea mare importanta acestui lucru. Din curiozitate tipic gazetareasca, am dorit sa aflam unde ducea si cea de-a doua conducta gasita, dar nimeni nu a putut sa ne spuna si se pare ca nici nu se dorea acest lucru. Mult mai simplu pentru toata lumea a fost ca ambele conducte sa fie taiate si izolate, de rest nu mai interesa pe nimeni. Sa vedem acum ce piste va gasi politia. Daca va gasi!Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp