Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
17:36 23 11 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Traseele conductelor petroliere din Ovidiu si Cernavoda

ro

07 Mar, 2003 00:00 2423 Marime text
Inspectoratul Teritorial in Constructii Constanta a demarat, inca de la inceputul lunii februarie, din ordinul primului-ministru si mai apoi la nivel judetean, in urma solicitarii reprezentantului Guvernului in teritoriu, verificarea traseelor culoarelor de conducte transport produse petroliere. Controlul a fost efectuat pe raza mai multor localitati, dupa cum urmeaza: Constanta, Navodari, Ovidiu, Cernavoda, Basarabi si Valu lui Traian. Cotidianul ZIUA de Constanta a prezentat detaliat, in numarul de ieri, o parte dintre traseele conductelor de transport de produse petroliere, si anume din Constanta si Navodari, urmand ca astazi sa va prezentam traseele din Ovidiu si Cernavoda. Zilele urmatoare vor fi prezentate traseele din Basarabi si Valu lui Traian. Primaria Ovidiu a definitivat PUG, iar culoarul de conducte, respectiv zona sa de protectie si de siguranta, a fost materializat pe plansele din PUG. Culoarul de conducte din administrarea CONPET si PETROTRANS strabate intravilanul si extravilanul teritoriului administrativ al Primariei Ovidiu, intrand in incidenta cu terenuri proprietate privata si proprietate a comunitatii, dupa cum urmeaza: teren proprietatea Primariei Ovidiu, concesionat in anul 1998 societatii INTER ECO SRL. Conducta trece prin interiorul incintei, paralel cu gardul imprejmuitor. In zona de siguranta nu exista constructii. In acest caz, s-a dispus Primariei Ovidiu sa actioneze in baza atributiilor ce-i revin in scopul intrarii in legalitate a constructiei "gard imprejmuitor", precum si pentru reglementarea raportului de servitute intre proprietarul (concesionarul) terenului si detinatorul conductelor. Termenul este pana la 21 martie. Terenul care este in proprietatea Primariei Ovidiu a fost concesionat in 1998 catre SC Transport Auto SRL. Culoarul de conducte traverseaza incinta, paralel cu gardul imprejmuitor, si nu exista alte constructii in zona de siguranta. Cea mai apropiata constructie este la 50 de metri de axul conductei. In acest caz, s-au dispus intrarea in legalitate a constructiei "gard imprejmuitor", precum si reglementarea raportului de servitute intre proprietarul (concesionarul) terenului si detinatorul conductelor. Termenul expira tot pe 21 martie. Pe terenul din proprietatea Drumuri Nationale, conducta trece prin incinta Statiei de asfalt Ovidiu, paralel cu gardul. In acest caz, problema servitutii de trecere si acces la conducta a fost rezolvata intre proprietarul conductei, SC Petrotrans SA, si detinatorul folosintei terenului. Terenul din proprietatea Canale Navigabile, detinut prin contract de inchiriere de catre SC Conprest Util SRL (SC ARCONI SRL, din listele Politiei), a intrat in legalitate prin obtinerea autorizatiei de construire cu avizul SC Petrotrans SA. Un alt teren este in proprietatea Asociatiei Agricole INDREI, dupa lichidarea fostului CAP. Conducta trece prin incinta proprietatii, paralel cu gardul de imprejmuire. Pe conducta nu sunt amplasate constructii. Primaria orasului Ovidiu a fost atentionata sa reglementeze servitutea de trecere si accesul la conducta pana la 21 martie. Terenul din proprietatea orasului Ovidiu, concesionat in 2002 catre AF SPIRIDON, are o conducta ce trece limitrof gardului de imprejmuire, iar constructia se afla amplasata la o distanta de circa 20 m. A fost atentionata primaria sa reglementeze servitutea de trecere si accesul la conducta, tot pana la 21 martie. Terenul din proprietatea SC AGROHOLDING SA a fost preluat de la fostul CAP. Conducta trece prin interiorul incintei, in zona de siguranta nu sunt amplasate constructii. S-a dispus primariei sa actioneze in conformitate cu atributiile ce-i revin pentru reglementarea servitutii de trecere si accesul la conducta.

La Cernavoda, culoarul de conducte a fost transmis si materializat in PUG.

Culoarul de conducte proprietate CONPET SA si PETROTRANS SA strabate teritoriul administrativ (intravilan si extravilan) intrand in incidenta cu terenurile proprietate privata si de stat in incinta C.L.S. Constanta, statie de betoane. Terenul este proprietatea primariei, dat in folosinta in 1970 pentru organizarea de santier aferenta Canalului Dunare - Marea Neagra. In prezent, C.L.S. plateste taxa de ocupare teren, nefiind constituit drept de proprietate. Terenul in cauza este imprejmuit cu panouri din placi de beton. Culoarul de conducte, in prezent, a fost eliberat prin desfiintarea partiala imprejmuirii, in scopul asigurarii accesului la conducte. Operatiunea s-a executat ca urmare a masurilor dispuse de ISC pe 18 februarie 2003. In acest caz, problema servitutii de trecere si acces la conducta a fost rezolvata intre proprietarul conductelor si detinatorul folosintei terenului printr-un proces-verbal olograf, semnat de reprezentantii partilor, inclusiv cei ai primariei si ai organelor de Politie. Un alt culoar se afla in interiorul SC COMCEREAL SA - teren proprietate de stat, culoarul de conducte traverseaza incinta. In incinta exista constructii cu destinatia de magazie cereale, dintre care una era amplasata in zona de protectie. In trimestrul I 2002, SC COMCEREAL a procedat la dezafectarea partiala a acestei magazii, eliberand astfel zona de protectie a conductei. In acest caz, ISC a dispus Primariei Cernavoda reglementarea raportului de servitute intre administratorul conductei si proprietarul incintei. In incinta fermei 15 a SC VIFRUCER SA Cernavoda (in lichidare), se afla un teren care este proprietatea Agentiei Domeniilor Statului. Culoarele de conducte traverseaza un colt al incintei. La controalele anterioare s-a dispus dezafectarea unor constructii provizorii (adaposturi de animale). In prezent, nu mai sunt constructii in zona de protectie. In acest caz, a fost atentionata Primaria Cernavoda sa reglementeze servitutea de trecere si acces la conducta dupa incheierea procesului de lichidare.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii