Variatiile de tensiune distrug consumatorii casnici
Variatiile de tensiune distrug consumatorii casniciPrincipalul distribuitor de energie electrica provoaca pagube abonatilor
SC "Electrica" SA alimenteaza sub parametrii normali consumatorii casnici abonati din Constanta * In cartierele constantene s-au inregistrat variatii puternice de tensiune, ceea ce a produs distrugerea aparaturii electrocasnice * Multi abonati au fost pagubiti de sute de milioane de lei
De mai multa vreme, cotidianul ZIUA de Constanta se confrunta cu un adevarat val de sesizari vizavi de activitatea SC "Electrica" SA. Locuitorii comunelor din vecinatatea Constantei, precum si cei din cartierele centrale ale orasului reclamau faptul ca, datorita variatiilor mari de tensiune, au ramas fara aparatura electrocasnica. Acestia sunt indignati si de faptul ca SC "Electrica" SA, cu toate ca distribuie energie sub parametrii normali fixati prin contract, percepe plata curentului fara a lua in consideratie aceste anomalii. La inceputul anului, am remarcat sesizarile unor cetateni din Tuzla, unde, in anumite zile, tensiunea nominala inregistrata la prizele unui imobil ales la intamplare nu era mai mare de 150 de volti. Este evident ca, in aceste conditii, oamenii aveau de ce sa se planga, deoarece la unele familii nici macar televizoarele nu functionau. La Constanta, in schimb, in aceeasi perioada a anului, in cartierul Km 5, abonatilor "Electrica" li s-au defectat aparaturile electrocasnice din cauza faptului ca reteaua a fost supraalimentata, inregistrandu-se uneori si cate 400 de volti pe o retea monofazata. In urma cu doua zile, in zona centrala a Constantei, o crestere brusca a tensiunii electrice a provocat anumitor consumatori pagube imense. Televizoare si frigidere in valoare de cateva mii de dolari, acestea avand tot soiul de protectii electrice din constructie, au fost efectiv "prajite" din cauza acestor cresteri de tensiune.Obligatiile furnizorului
Conform contractului individual de furnizare a energiei electrice la consumatorii casnici, contract care are si caracter executoriu, furnizorul, in speta SC "Electrica" SA, are obligatia de a furniza consumatorului energie electrica in mod continuu, cu exceptia perioadelor pentru revizie si reparatia instalatiilor electrice proprietate a furnizorului, care se anunta cu minimum 24 de ore inainte, si a duratei de remediere a avariilor si deranjamentelor, in conformitate cu standardul de performanta. Totodata, acesta se obliga sa respecte parametrii de calitate ai energiei electrice furnizate, in conformitate cu standardul de performanta. In realitate, nerespectarea acestor conditii de catre distribuitor nu poate atrage, deocamdata, dupa sine nici o sanctiune asupra acestuia. Pe langa umilele, dar esentialele obligatii ale distribuitorului, cele ale consumatorului intrec cu mult, prin comparatie, gradul de raspundere. In spatele vesnicei si des folositei "forta majora", distribuitorul se poate absolvi de orice raspundere, clientul pagubit din cauza acestuia ramanand de fiecare data cu buza umflata."Electrica" spune ca despagubeste abonatii
In urma reclamatiilor primite la redactie, am purtat o discutie cu directorul Sucursalei "Electrica" Constanta, Laurentiu Parasca. Acesta ne-a spus ca unul dintre motivele deselor avarii ale retelelor este, in primul rand, vechimea retelelor electrice, iar defectiunea cea mai intalnita fiind intreruperea conductorilor de nul ai retelelor, fapt care conduce la "prajirea" aparatelor electrocasnice ale abonatilor. Conform unei proceduri operationale cadru, aprobata de Autoritatea Nationala de Reglementare a Energiei, abonatii casnici sunt despagubiti pentru deteriorarea aparaturii electrocasnice din vina distribuitorului. Conform declaratiilor reprezentantilor "Electrica", in Constanta sunt inregistrate asemenea avarii de doua-trei ori pe luna, aceste reclamatii fiind rezolvate imediat, in timp util. Conditiile impuse de "Electrica" stipuleaza faptul ca cel care reclama distrugerea aparaturii electrocasnice trebuie sa posede documentele de provenienta a aparaturii defectate, precum si ca acesta trebuie ca, in maximum trei zile de la constatarea avariei, sa depuna o reclamatie scrisa la birourile "Electrica". O comisie va sosi la domiciliul reclamantului si va evalua cauzele producerii defectiunii, precum si efectele acesteia. Daca se considera ca avaria apartine efectiv societatii distribuitoare, se intocmesc documentele de despagubire.Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp