Vasele romanesti trebuie sa aiba certificat international de securitate
Vasele romanesti trebuie sa aiba certificat international de securitate
17 Jun, 2004 00:00
ZIUA de Constanta
1291
Marime text
Echipajele vapoarelor sub pavilion romanesc si companiile de navigatie trebuie sa adopte, in urmatoarele doua saptamani, un plan de securitate impotriva posibilelor atacuri teroriste, iar pana la 1 iulie trebuie sa obtina un certificat international de securitate, de masuri antiteroriste. Pana in prezent, zece nave maritime romanesti din flota de 19 vase au obtinut certificatul respectiv. Directorul Directiei "Siguranta Navigatiei" din cadrul Autoritatii Navale Romane (ANR), Duma Ambroziu, a declarat ca documentatia respectiva se intocmeste in concordanta cu normele in vigoare ale Organizatiei Maritime Internationale (IMO), avand in vedere ca autoritatile romanesti sunt semnatare ale Codului de Securitate. Prin urmare, in urmatoarele doua saptamani echipajele vapoarelor sub pavilion romanesc, precum si companiile de navigatie trebuie sa adopte un plan de securitate impotriva posibilelor atacuri teroriste. Obtinerea certificatului respectiv se face prin intermediul ANR, care auditeaza fiecare nava romaneasca in parte. Doua nave aflate in portul Ilicevsk (Ucraina) sunt in curs de auditare, iar celelalte sapte nave vor fi supuse acelorasi proceduri fie la sosirea in Portul Constanta, fie intr-unul din porturile straine de pe traseul de navigatie, conform sursei citate. Conform acestor proceduri, o prima masura luata de toate navele a constat in desemnarea unui ofiter insarcinat cu securitatea navei, capitanul vasului sau ofiterul II. Acesta are sarcina de a aplica procedurile internationale, care prevad, printre altele, instituirea la bord a trei niveluri de alerta. Cel maxim (exceptional) impune masuri drastice si se aplica pe toata durata in care exista informatii despre iminenta unui atac asupra navei sau a echipajului. Gradul ridicat de alerta impune masuri pe nava, in cazul unei amenintari asupra securitatii navei sau a echipajului. In gradul 1 de securitate, nava opereaza in regim normal. Reprezentantul ANR a precizat ca singurele nave care pot depasi termenul limita de 1 iulie sunt cele aflate in reparatii sau in operatiuni de schimbare a documentelor.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii