Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
02:43 25 11 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Velierul "Mircea", in mars catre America

ro

20 Apr, 2004 00:00 1472 Marime text

Bricul "Mircea" a plecat ieri spre SUA, dupa oficierea unei slujbe religioase de calatorie tipic marinaresti * La ceremonialul plecarii au participat Ion Iliescu, Ioan "Mircea" Pascu, Miron Mitrea si Ioan Talpes # Velierul a plecat sa participe la o competitie nautica unde sunt asteptate peste 50 de nave cu panze din categoria velierelor mari * Regata va reuni toate celelalte patru nave "surori" ale bricului "Mircea" * La bordul velierului romanesc s-au ambarcat pentru acest voiaj 71 de studenti ai Academiei Navale "Mircea cel Batran", profesori si 31 de elevi ai Scolii de Maistri de Marina din Constanta * Pe durata celor cinci luni de voiaj, studentii isi vor continua cursurile de pregatire la bordul navei

In cursul zilei de ieri, in prezenta presedintelui Romaniei, Ion Iliescu, a ministrilor Ioan "Mircea" Pascu, Miron Mitrea si a consilierului prezidential Ioan Talpes, nava-scoala "Mircea" a ridicat panzele indreptandu-se spre America. Scopul acestui voiaj este acela de a participa la una dintre cele mai mari competitii de veliere din lume organizate de Statele Unite ale Amercii. Regata "Tall Ships Challlenge-Boston Sail 2004" reuneste nu mai putin de 50 de veliere mari. Bricul "Mircea" a plecat spre America avand la bord 71 de studenti ai Academiei Navale "Mircea cel Batran" de la sectiile de Navigatie si Electromecanici ale Facultatii de Marina Militara, precum si 31 de cursanti ai Scolii de Maistri de Marina "Amiral Ion Murgescu". La bordul velierului au fost ambarcati si profesori din cadrul Academiei, in acest mod studentii nefiind lipsiti de orele de studiu pe care in mod normal le-ar fi trebuit parcurge la Constanta, in bancile facultatilor. Deplasarea velierului "Mircea" in SUA a fost finantata din sponsorizari, unele din ele chiar din SUA, si din fondurile MApN. In timpul marsului catre America, velierul va parcurge aproximativ 15.000 de mile marine si va vizita 13 porturi din sapte tari, unde marinarii vor avea intalniri cu oficialitatile militare si civile si vor vizita obiective istorice si turistice. Pentru a fi apta sa participe la o cursa de anvergura regatei "Tall Ships Challange-Boston Sail 2004", Ministerul Apararii Nationale a investit in velierul "Mircea" aproximativ 7 milioane de dolari, suma regasindu-se in tehnologiile de navigatie de ultima ora montate la bord in timpul perioadei in care nava a fost supusa reparatiilor capitale in Santierul Naval Braila, la ora actuala nava-scoala "Mircea" fiind una dintre cele mai moderne din flota Romaniei. Cu un vast si glorios trecut istoric, velierul "Mircea" a devenit blazonul Marinei Militare Romane inca din 12 august 1882, o data cu intrarea in flota romana, timp de 47 de ani, velierul servind cu credinta in slujba invatamantului naval romanesc. La bordul sau s-au instruit zeci de promotii de tineri ofiteri. La 17 mai 1939, dupa ce primul bric "Mircea" a fost scos din uz din cauza tehnicii depasite, a fost construita o nava noua, identica, si careia i s-a dat acelasi nume. A fost construita in santierul Naval "Blom & Voss" din Hamburg, Germania. Aceasta este cea de-a IV-a nava dintr-o serie de cinci veliere identice construite in acelasi santier. Celelalte nave "surori" ale bricului "Mircea" sunt "Eagle" din SUA, "Gorch Foch" din Germania, "Sagres II" din Portugalia si "Tovarisch" din Rusia. La prova velierului romanesc, sub bompres a fost montat acelasi galion care a impodobit primul bric, reprezentandu-l pe domnitorul Mircea cel Batran. In anul 1939, nava a efectuat prima calatorie de instructie in Marea Mediterana, in 1966 a fost reparata in acelasi santier unde a fost construita, inlocuindu-se velele invechite, manevrele fixe si curente, precum si motorul principal. In 1967, velierul efectueaza prima traversada a Oceanului Atlantic, ajungand la New York. Pentru ca nava este unicat, neconventionala, multe operatiuni de reconditionare au fost pentru inginerii santierului adevarate premiere tehnice. Lemnul de tec pentru coverte si pentru alte elemente de arborada a fost adus din Olanda, unde fusese supus unor operatiuni speciale de tratare chimica. Operatiunile de restaurare au fost facute urmarindu-se planurile originale. Toate celelalte nave "surori" ale bricului "Mircea" au caracteristicile de navigatie neschimbate, urmarindu-se pastrarea functionalitatii elementelor de navigatie originale.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii