Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
23:12 22 11 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Viitorul suna rau la Connex

ro

31 Dec, 2003 00:00 1321 Marime text

Ziaristii, lasati fara telefoane mobile de compania la care sunt abonati

Mai multi jurnalisti ai trustului de presa ZIUA au cazut victime abuzurilor angajatilor de la Connex * Cu toate ca facturile telefoanelor mobile au fost platite in timp util, iar confirmarile de plata au fost executate, conform procedurilor impuse de companie, telefoanele ziaristilor au fost totusi restrictionate * Angajatii Connex au incercat sa iasa basma curata, dand vina pe modul de virare a banilor de catre bancile agreate de acestia * Din pacate, problemele de acest gen nu intereseaza abonatii, fapt care nu este pe intelesul celor de la Connex * Acestui lucru i se mai adauga si faptul ca, pentru a putea reclama neajunsurile, contactarea unui simplu operator al serviciului "Clienti" dureaza zeci de minute * Curios este de ce, chiar in aceeasi zi si aproximativ in acelasi moment, Connex a suspendat telefoanele a doi ziaristi de la cotidienele ZIUA si ZIUA de Constanta, unul de la Bucuresti, iar celalalt aflat la Constanta, ambii cu functii in redactii * Aceste aspecte nu au putut fi explicate satisfacator de nici unul dintre operatorii Connex contactati de noi * Cornelia Ivanica, in calitate de supervizor la Connex, a recunoscut pana la urma, si dupa lungi discutii, ca vina le apartine * Cele doua victime ale deserviciilor acestei societati de telefonie mobila vor renunta la abonamente

Telefonia mobila ne-a "imbolnavit" pe toti, si asta din punctul de vedere al avantajului oferit de posibilitatea de comunicare "oricand si de oriunde". Indiferent de "calibrul" sau marca telefonului mobil, care pentru unii este motiv de fala, iar pentru altii este un indispensabil instrument de lucru, cei care sunt de fapt manipulatorii vorbelor noastre sunt operatorii de telefonie mobila. Explozia tehnico-informationala in domeniul comunicatiilor a determinat aparitia pe piata a numeroase firme care au ca obiect de activitate oferirea de servicii de comunicatii prin sistemul de telefonie mobila. Miliarde de dolari au fost si sunt cheltuiti pe mesaje publicitare ametitoare de cap, cu menirea de a atrage cat mai multi clienti, precum si banii acestora. Cum este si normal intr-o economie de piata sanatoasa, concurenta face legea si in randul acestor giganti ai telefoniei mobile. Bineinteles ca, pentru a rezista pe piata si pentru a-si pastra sau a atrage clientii, societatile de telefonie mobila trebuie, in primul rand, sa aiba grija de "curatenia din ograzile proprii", fapt care, dupa cate am observat zilele trecute, nu mai este deloc o prioritate pentru cei din cadrul colosului MobiFon, detinatorul serviciului Connex.

"Rasplata" pentru fidelitate

Pentru a beneficia de "avantajele" unui abonament in reteaua Connex, orice dealer de servicii te obliga a prezenta garantii speciale, ca de exemplu contractul de casa. Si asta ca, in cazul in care nu mai platesti factura, cineva sa te actioneze in judecata, unde bineinteles ca vei pierde, apoi un mic executor judecatoresc vine, ca de obicei, grabit sa te execute in numele Connex. Ca nu cumva firma sa fie in pierdere! Nu mai conteaza daca respectiva factura de telefon contine sau nu adevaratele convorbiri telefonice, existand cazuri cand se intampla sa platesti in plus, fata de socotelile pe care ti le-ai facut, sume ce te lasa cu gura cascata. De aceea, in ultimul timp, multi fosti clienti ai Connex s-au reorientat catre alte societati prestatoare de servicii de telefonie mobila. Motivul care ne-a determinat sa adoptam o pozitie ferma impotriva abuzurilor constatate in ce-i priveste pe cei de la Connex consta in faptul ca o coincidenta (?!) prea ciudata a adus in atentia noastra viciile de procedura din cadrul acestei societati. Este cazul colegilor nostri Emilian Andrei, redactor coordonator al cotidianului ZIUA de Constanta, si Mihai Palsu, redactor sef-adjunct al cotidianului central ZIUA. Amandoi au fost clienti fideli, fiind abonati la Connex de multi ani. Ambii au avut telefoanele mobile deconectate abuziv de catre cei de Connex, in ciuda faptului ca facturile telefonice au fost platite. Confirmarile de plata au fost efectuate ca de obicei la celebrele deja numere de telefon 302.22.22. sau "steluta, doi-doi-doi". Facturile au fost platite in data de 24 decembrie 2003, de exemplu cea cu codul de operatie nr.034044 din 24.12.2003, ora 09.49 si 44 de secunde (ora bancii), si confirmata aproape imediat conform procedurii impuse de compania de telefonie. In ciuda acestui fapt, operatorii Connex au transmis abonatului trei zile mai tarziu, in data de 27 decembrie, un SMS "de dragoste" prin care il avertizau ca, daca nu plateste factura telefonica, ii va fi suspendat telefonul. Bineinteles ca abonatul, stiindu-se corect si mai ales ca platise factura respectiva, a luat mesajul SMS drept o gluma. Ei, uite ca cei de la Connex nu se tineau de glume. In ziua de 29 decembrie, telefoanele mobile ale colegilor nostri au fost suspendate, pentru "neplata facturilor telefonice". Bineinteles ca in acest context s-a incercat imediat contactarea serviciului "Clienti", in vederea solicitarii de explicatii. Facem precizarea ca abonatul mai are un telefon mobil, in aceeasi retea, si acesta fiindu-i restrictionat, desi fusese platit cu vreo trei zile mai inainte. Intrebati de acesta de ce i-a fost restrictionat si celalalt telefon care fusese platit, i s-a raspuns de catre angajatii Connex ca aceasta este procedura. Desi nu este specificat nicaieri ca daca nu achiti factura pentru un telefon iti va fi taiat si celalalt.

Nervi si muzica simfonica

Sunand si tot apasand pe butoanele indicate de robotul telefonic al Connex, au cam trecut cateva zeci de minute de asteptare cu telefonul la ureche, pana cand operatorul Radu Ionita a reusit sa preia legatura. In urma unei discutii sterile, in timpul careia operatorul Ionita a constatat ca abonatul Emilian Andrei platise factura, reprezentantul Connex nu a reusit sa-l lamureasca pe colegul nostru de ce i-a fost suspendat telefonul. Una din scuzele folosite de acesta a fost desueta poveste cu viratul banilor de la banca unde a fost platita factura. Dar poate ca cei de la Connex se incapataneaza sa inteleaga faptul ca nu clientii sunt de vina de greutatea si problemele de transfer si confirmare a transferurilor sau virarilor de bani ale bancilor catre conturile societatii. Le amintim celor de la Connex ca bancile agreate de ei, si mentionate in fiecare fituica ce insoteste facturile de telefon, sunt unitatile bancare BancPost, BCR, Banca Transilvania, HVB, Romextera etc. Clientul nu mai are nici o obligatie din moment ce factura telefonica a fost platita si confirmarea a fost facuta. Restul problemelor nu-l mai intereseaza, la fel si scuzele puerile ale celor de la Connex. Chiar daca se intampla ca abonatul sa intarzie cu plata facturii, Connex retine penalitati, asa ca nu iese deloc in pierdere. Nelamuriti de raspunsurile date de operatorul Radu Ionita, am discutat, dupa ce l-am prins la fel de greu, si cu operatorul care s-a recomandat cu numele de Ghioca. Acesta, in schimb, a "pasat motanul" unui superior, in persoana supervizorului Cornelia Ivanica. Dupa relatarea intregii istorii, doamna supervizor a dat pana la urma dreptate reclamantului: "Da, este vina noastra". Nu mai spunem ca, in timpul primei discutii cu operatorul Ionita, telefonul mobil suspendat a fost imediat reactivat, chiar daca initial Ionita afirmase ca reactivarea se putea face in cel putin 30 de minute. Dupa ce i s-a pus in vedere ca vom scrie despre aceasta poveste, se pare ca cineva a gasit tasta "Enter" mai devreme decat se asteptau multi, asa ca reactivarea telefonului s-a facut intr-un timp demn de Cartea Recordurilor. Adica, instantaneu!

De ce ziaristi?

Culmea este, asa cum am mai spus, ca afectat de deserviciile Connex a fost si colegul nostru de la ZIUA din Bucuresti, redactorul-sef Mihai Palsu. Si telefonul acestuia a fost restrictionat, se pare, in acelasi moment cu al colegului nostru de la Constanta. Prin aceleasi momente de lunga asteptare, nervi consumati si mult timp pierdut inutil a trecut si colegul nostru de la Bucuresti. Muzica simfonica laolalta cu fierbinteala telefonului incins la ureche, un amestec tocmai bun pentru o criza de nervi si o rabufnire impotriva celor care slujesc Connex-ul. Operatorul care a preluat intr-un sfarsit apelul nu a vrut insa sa spuna cine anume a decis restrictionarea telefonului colegului nostru de la Bucuresti. Oricum, pozitia redactorului-sef a fost facuta publica in cotidianul ZIUA de ieri, acesta exprimandu-si indignarea fata de modul in care a fost tratat. Ca reactie la deserviciul facut de cei de la Connex, colegul nostru a renuntat la serviciile oferite de aceasta companie de telefonie mobila. Sinistra poveste a celor doi ziaristi ai trustului de presa ZIUA, ce au cazut victimele celor de la Connex, ne pune totusi pe ganduri. Oare chiar sa fie vorba doar de o simpla coincidenta, mai ales ca amandoi au anumite functii in redactiile respective?
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii