Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
15:10 23 11 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Zece cetateni au fost "tepuiti" de un armator chinez

ro

25 May, 2006 00:00 686 Marime text

# Din cei zece, sase sunt constanteni iar restul sunt din Sibiu si Cluj Napoca #Acestia au luat legatura cu armatorul prin intermediul unei firme din Cluj-Napoca * Acestia au fost chemati la Cluj pentru a perfecta actele, iar apoi trimisi in Italia pentru imbarcare * Ajunsi acolo, armatorul a semnat actele cu ei si i-a lasat in gara * Disperati, oamenii au solicitat ajutorul firmei clujene, care le-a trimis bani sa se intoarca in tara * Pentru ca au fost "tepuiti", acestia vor sa apeleze la instanta

Zece cetateni romani, printre care si sase constanteni, au fost pacaliti de un asa zis armator chinez pentru un contract de munca pe un vas de croaziera. Povestea celor zece romani pagubiti a inceput acum 11 zile cand, in urma unui anunt din ziar, au telefonat la SC Geomin SRL din Cluj-Napoca, pentru a afla mai multe amanunte despre imbarcarea pe un vas de croaziera. Cei interesati au trimis un CV prin e-mail, iar a doua zi au fost sunati de armator si au sustinut un interviu in limba engleza. La jumatate de ora dupa convorbire, reprezentantii firmei clujene i-au chemat sa perfecteze actele, pentru ca au fost declarati admisi. Armatorul se numeste Yeddy Hang Shen, iar compania Seltex Marine & Century Trade Enterprises Co. Ltd, din Hong Kong. Romanii s-au dus la Cluj cu toate actele in regula si au incheiat un contract de mediere cu firma clujeana, contra sumei de 100 de euro. Acestia se plang ca intocmirea actelor, cheltuielile privind transportul si cele conexe i-au costat in jur de 1900 de euro. In momentul plecarii, si-au cumparat bilete de avion din banii lor, cu destinatia Pisa, Italia. Vineri, 19 mai, acestia au ajuns la Pisa, s-au cazat la un hotel, iar pe 20 mai s-au intalnit cu armatorul, care urma sa-i duca la Livorno, locul de plecare a vaporului. Oamenii spun ca la intalnirea cu armatorul, au semnat un contract in original pe cinci luni, au completat un formular de asigurare pe viata si au dat cate 400 de euro, care reprezentau garantia depusa la incheierea contractului. In cazul in care nu se incadrau in specificul job-ului, acestia erau repatriati in contul acestei sume.Primele suspiciuni au aparut la schimbarea destinatieiIn gara au fost anuntati ca, din cauza furtunii, vasul nu a mai acostat la Livorno, iar romanii sunt nevoiti sa plece cu trenul spre St. Tropez, in Franta. Schimbarea brusca a destinatiei a generat suspiciuni si ca atare, cei zece au dorit sa-l fotografieze pe armator. Desi Cristian Tudor, de 25 de ani, din Constanta l-a imortalizat pe telefonul mobil, armatorul a disparut subit. Speriati, oamenii au sunat la firma din Cluj, care le-a spus sa se urce in tren pentru ca armatorul le-a dat asigurari ca totul este legal. Ajunsi in gara din St. Rafael (Franta), nu i-a asteptat nici un agent care sa-i duca la nava. Vazand ca au fost pacaliti, romanii au plecat cu trenul inapoi in Italia pentru a se reintoarce acasa cu avionul. Ajunsi in gara din Milano, trei dintre acestia au hotarat sa revina in tara cu ajutorul rudelor, iar sapte au plecat la aeroportul Malpensa. Din cei sapte, numai cinci aveau bilete de intoarcere, valabile insa numai peste cateva zile, iar bani, in jur de 290 de euro. Ei spun ca au cerut si ajutorul Politiei de Frontiera italiene insa au fost tratati cu dispret. In consecinta, numai constanteanul Cristian Tudor si-a schimbat biletul de avion si a ajuns in tara, cu scopul de a-i ajuta si pe ceilalti. In urma demersurilor facute la firma clujeana, cei sase romani ramasi in aeroport au primit din partea SC Geomin SRL suma de 1000 de euro, cu care au reusit sa se intoarca acasa. Ajunsi in tara, oamenii vor sa-si recupereze banii cheltuiti inutil in Italia si Franta, ei estimandu-si paguba la aproximativ 2000 de euro fiecare. In consecinta, vor depune o plangere la Parchetul Constanta si vor incerca sa dea de urma asa zisului armator. In acelasi timp, vor depune un memoriu la Ministerul Justitiei din Italia prin care isi vor exprima nemultumirea despre modul cum au fost tratati de politistii de frontiera italieni.Firma din Cluj are o alta variantaContactati telefonic de redactorii ziarului nostru, reprezentantii firmei clujene au si ei o varianta. Administratorul societatii, Ion Mina, sustine ca intre firma sa si armator exista numai un contract de colaborare iar contractul de mediere incheiat cu cei zece specifica clar ca, in momentul in care acestia semneaza cu angajatorul, contractul de mediere inceteaza. In opinia acestuia, cei zece romani au gresit pentru ca suma de 400 de euro trebuia platita numai la bordul vasului, conform contractului, si nu in gara. Ion Mina mai spune ca romanii trebuiau sa-l sune imediat ce au vazut ca le-a luat banii in gara, si mai mult, armatorul nici nu era chinez dupa fizionomie. Administratorul firmei clujene sustine ca deja s-a constituit parte civila in procesul cu armatorul, iar daca nu va fi depistat, va insista ca acesta sa fie dat in urmarire prin Interpol, pentru a nu mai insela pe viitor si alte persoane. Cert este ca, asa zisul armator este inca in libertate, iar cei zece romani pagubiti au facut sacrificii enorme pentru a obtine banii de plecare, chiar si cu riscul de a-si pierde casele, locurile de munca si de a-si lasa familiile pe drumuri.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii