Casele de marcat tip self-checkout nu se dovedesc a fi rentabile
Casele de marcat tip self-checkout nu se dovedesc a fi rentabile- Mai mult de jumătate dintre cumpărătorii din Generația Z (1989-2012) preferă casele de marcat cu autoscanare - și chiar și-ar schimba magazinul preferat pentru a beneficia de ușurința oferită de casele de autoservire, potrivit noilor date furnizate de Avery Dennison - dar nu neapărat pentru că sunt independenți sau introvertiți, potrivit știripesurse.ro.
De fapt, o treime dintre tinerii cumpărători au recunoscut că au furat în timp ce scanau produsele la self-checkout, notează The New York Post.
Potrivit unui sondaj recent realizat de LendingTree în rândul a 2.000 de americani, aproape jumătate dintre respondenții din Generația Z au declarat că fură cel mai scump articol din coșul de cumpărături, în timp ce doar 37% au spus că ar fura doar lucruri de strictă necesitate.
Dar unii au spus că acest comportament infracțional este un mijloc de răzbunare.
"Avem atât de multe companii cărora nu le pasă de clienții lor, ci doar de a face bani", a dezvăluit un adolescent pentru Vice în 2020. La acea vreme, a existat o creștere a numărului de sfaturi și trucuri de furt din magazine care au devenit virale online.
Sentimente anticapitaliste
Sentimentele lor indică o tendință mai largă, deoarece puțin peste jumătate dintre cei din Generația Z au fost raportați ca având o părere negativă despre capitalism, conform unui sondaj din 2021.
Dar, în timp ce marii retaileri încearcă să se adreseze tinerei generații, al cărei dolar, în cazul în care chiar îl cheltuiesc, are un impact puternic - cumpărătorii au tendința de a-și alinia achizițiile cu misiunea unui brand - introducerea caselor self-checkout ar putea reprezenta un risc financiar."Nu cred că a fura de la marile corporații este imoral, deoarece diminuează sistemele care își exploatează lucrătorii și resursele pentru câștig economic", a declarat un tânăr de 19 ani pentru Dazed anul trecut.
Magazinele încep să renunțe la self-checkoutLanțuri populare precum Costco și Wegmans au început să regândească mașinile de autoservire la sfârșitul anului trecut; Walmart chiar a retras aceste case din trei dintre locațiile sale din New Mexico."În timp ce auto-checkout este convenabil, cu siguranță reprezintă un risc pentru furt din magazine", a declarat pentru Fortune Matt Schulz, analist-șef de credite la LendingTree. "În cele din urmă, comercianții cu amănuntul trebuie să decidă dacă terminalele de auto-checkout merită riscul."
Potrivit CNN, comercianții cu amănuntul au o problemă de "shrink" - o pierdere de marfă, fie din cauza unor furturi mărunte, fie din cauza unei erori a clientului, cum ar fi înregistrarea unui tip greșit de măr sau de roșie -, subliniazî un studiu internațional care demonstrează o rată de pierdere de 4% pentru companiile cu standuri de auto-checkout, aproximativ dublu față de medie.
"Unii clienți nu cunosc un măr diferit față de altul, de exemplu", a declarat pentru BBC Nigel Murray, directorul general al lanțului de magazine alimentare Booths din Marea Britanie, care a eliminat recent casele self-checkout din două dintre locațiile sale.
Citește și
În supermarketuri şi hipermarketuri trebuie să existe cel puţin o casă de marcat dedicată familiilor
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp