Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
//
09:27 22 12 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Ce țară amână interzicerea promovării alimentelor bogate în zahăr, sare sau grăsimi

ro

14 May, 2022 15:09 1246 Marime text
Alimente bogate în zahăr, foto: Pexels Marea Britanie va amâna cu un an noile reglementări care interzic promovarea ofertelor de cumpărare a alimentelor şi băuturilor bogate în zahăr, sare sau grăsimi, guvernul britanic afirmând sâmbătă că este nevoie de mai mult timp având în vedere criza declanşată pe fondul creşterii costului vieţii, relatează Reuters.

Interzicerea ofertelor, inclusiv a celor de genul "cumpăraţi unul, primiţi unul gratuit", "3 la preţ de 2", şi restricţiile privind reumplerile gratuite pentru băuturile răcoritoare, urmau să intre în vigoare în luna octombrie 2022.

Amânarea lor a provocat nemulţumirea militanţilor împotriva obezităţii.

Economiile la nivel mondial au fost afectate de preţurile mai mari decât era aşteptat la energie şi bunuri, parţial din cauza războiului din Ucraina, ceea ce a condus la o creştere a costurilor în lanţurile de aprovizionare care afectează atât companiile, cât şi consumatorii.


"Amânarea restricţiilor asupra ofertelor - precum cele de genul 'la un produs cumpărat, primiţi unul gratuit' -, ne va permite să înţelegem impactul asupra consumatorilor în lumina unei situaţii economice globale fără precedent", a declarat ministrul Sănătăţii, Maggie Throup.


Colegiul Medicilor din Marea Britanie a criticat întârzierea.

"Este incredibil de dezamăgitor şi obtuz, mai ales având în vedere cel mai recent raport al Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii (OMS) care arată că numai în Statele Unite nivelul de obezitate este mai mare decât în Europa", a spus profesorul Rachel Batterham, consilierul special al Colegiul Medicilor pe probleme de obezitate.


Guvernul a mai anunţat că noile reguli care interzic reclamele la posturile de televiziune înainte de ora 21:00 la ofertele la produsele bogate în grăsimi, sare sau zahăr, şi reclamele plătite online, vor fi de asemenea amânate timp de un an, adică nu vor intra în vigoare până în ianuarie 2024.


Acest lucru a fost pus pe seama unei întârzieri a procesului legislativ, precum şi pe "recunoaşterea faptului că industria are nevoie de mai mult timp pentru a se pregăti".



Sursa: Agerpres 
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii