Japonia. Coliziune pe aeroport Poliţia ia în considerare posibilitatea neglijenţei profesionale
Japonia. Coliziune pe aeroport: Poliţia ia în considerare posibilitatea neglijenţei profesionale
03 Jan, 2024 11:34
ZIUA de Constanta
790
Marime text
- Autorităţile nipone au lansat o anchetă pentru a stabili cauza coliziunii de marţi seara dintre două aeronave de pe aeroportul Haneda din Tokyo, iar poliţia metropolitană examinează şi pista unei neglijenţe umane, transmite miercuri Reuters.
Toţi cei 379 de oameni din avionul Airbus 350 al companiei Japan Airlines (JAL) care a luat foc după coliziunea cu un aparat Dash-8 al Gărzii de coastă au supravieţuit în mod miraculos, în schimb cinci din cei şase ocupanţi ai celui de-al doilea au murit.
Avionul Gărzii de coastă urma să transporte ajutoare pentru regiunile afectate de seismul de luni.
Toţi pasagerii şi echipajul avionului de linie au fost evacuaţi în circa 20 de minute după coliziune. Avionul Airbus a fost cuprins complet de flăcări şi a ars timp de peste şase ore.
Potrivit experţilor în aviaţie, coliziunile pe pistă, pe vremuri o chestiune recurentă, au devenit mult mai rare datorită tehnologiilor şi procedurilor de monitorizare moderne.
Autorităţile japoneze spun că nu este clar cum s-a produs accidentul.
Departamentul poliţiei metropolitane din Tokyo anchetează posibilitatea unei neglijenţe profesionale, au relatat mai multe media nipone, inclusiv agenţia Kyodo şi Nikkei Asia; un purtător de cuvânt al poliţiei a confirmat că are loc o anchetă, dar a refuzat să spună dacă aceasta are în vedere o posibilă neglijenţă.
„O eroare umană este foarte posibilă„, potrivit lui Hiroyuki Kobayashi, fost pilot al JAL şi analist de aviaţie.
În general este permisă intrarea pe pistă a unui singur avion, dar deşi a fost acordată permisiunea de aterizare (pentru Airbus), avionul Gărzii de coastă se afla pe pistă, a explicat acesta.
Aeronavei JAL i s-a spus să continue manevrele de apropiere de pista 34R la ora locală 17:43 (08:43 GMT) şi i s-a dat permisiunea de aterizare la 17.45, cu două minute înainte de momentul în care autorităţile afirmă că s-a produs coliziunea pe aceeaşi pistă, la ora 17:47, arată înregistrările controlorilor de trafic disponibile pe liveATC.net.
„Liber pentru aterizare 34R Japan Airlines 516”, se aude cum spune un controlor.
Aeroportul Haneda nu a comentat deocamdată cu privire la aceste înregistrări. JAL a asigurat marţi într-un comunicat că aeronava sa a recunoscut şi repetat permisiunea de aterizare înainte de a ateriza.
Garda de coastă niponă a refuzat să comenteze cu privire la circumstanţele accidentului, inclusiv motivul pentru care se afla pe pistă avionul său şi dacă acesta staţiona sau era în mişcare în momentul coliziunii.
Pe lângă ancheta poliţiei, Autoritatea niponă pentru siguranţa transporturilor a lansat la rândul său o anchetă, cu participarea agenţiilor omoloage din Franţa, unde a fost construit avionul Airbus distrus, precum şi din Marea Britanie, unde au fost produse cele două motoare Rolls-Royce ale acestuia, au indicat persoane apropiate de anchetă. Şi compania Airbus a afirmat că va trimite o echipă de consilieri tehnici pentru a contribui la investigaţii.
Autorităţile au recuperat până acum înregistratoarele de zbor şi de voce ale avionului gărzilor de coastă, a încheiat sursa citată.
Citește și:
Cinci persoane au murit după impactul dintre un avion al Gărzii de Coastă japoneze cu un avion de pasageri
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii