Jay-Z, pe punctul de a incheia un contract de 150 de milioane de dolari cu Live Nation
Jay-Z, pe punctul de a incheia un contract de 150 de milioane de dolari cu Live Nation
04 Apr, 2008 00:00
ZIUA de Constanta
607
Marime text
Rapper-ul american Jay-Z este pe punctul de a incheia un contract in valoare de 150 de milioane de dolari cu Live Nation, una dintre cele mai mari companii organizatoare de evenimente artistice din lume, potrivit publicatiei New York Times, citata de Reuters.
New York Times informeaza ca Jay-Z vrea sa renunte la colaborarea foarte lunga cu compania de inregistrari Def Jam pentru cea cu Live Nation, care va include finantarea inregistrarilor, vanzarea de produse promotionale care exploateaza imaginea artistului si organizarea de turnee pe parcursul urmatorilor zece ani.
Intelegerea cu Jay-Z ar veni la cinci luni dupa ce Live Nation a anuntat parteneriatul extins incheiat cu starul pop Madonna si la cateva zile de la parteneriatul incheiat pe 12 ani cu trupa irlandeza de rock U2.
Pe 10 octombrie, Wall Street Journal a dezvaluit faptul ca, potrivit acestei intelegeri, Madonna, in varsta de 49 de ani, va primi de la Live Nation suma de 120 de milioane de dolari pe 10 ani. Live Nation nu a dezvaluit conditiile financiare sub care a fost incheiat contractul cu U2. De asemenea, compania a refuzat pana in prezent sa comenteze informatii despre posibilul contract cu Jay-Z.
Ca multi alti artisti, Jay-Z - pe numele real Shawn Carter - s-a confruntat cu scaderea vanzarilor din muzica. Rapper-ul a avut insa si o casa de moda, Rocawear, pe care a vandut-o anul trecut pentru suma de 204 milioane de dolari, si mai detine un lant de cluburi de noapte. Astfel a reusit sa se mentina pe primul loc in topul celor mai bogati rapperi, realizat anual de revista Forbes, dupa ce a castigat in 2006 aproximativ 34 de milioane de dolari.
Initiativa companiei Live Nation de a-si diversifica modelul de afacere pentru a coopta mai multi artisti vine in acelasi timp in care si casele de discuri incearca sa-si reinventeze abordarile si sa castige control asupra turneelor si a drepturilor digitale ale artistilor. Companiile care activeaza in industria muzicala sunt determinate sa compenseze pierderile suferite din cauza scaderii vanzarilor din muzica. Publicul cumpara tot mai putine CD-uri si nu achizitioneaza suficient de multe produse muzicale digitale pentru a compensa deficitele.
Astfel, marile case de discuri au inceput sa incheie acorduri cu artistii pentru promovare de tip 360 de grade, ce include atat inregistrarile muzicale, cat si turneele, drepturile de publishing, digitale si altele.
Scris de: {autor}MFX{/autor}
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii