O bancă din Marea Britanie a distribuit clienților peste 150 de milioane de euro, din greșeală, chiar în ziua de Crăciun
O bancă din Marea Britanie a distribuit clienților peste 150 de milioane de euro, din greșeală, chiar în ziua
30 Dec, 2021 19:57
ZIUA de Constanta
2080
Marime text
Filiala britanică a băncii Santander a distribuit din greşeală, în ziua de Crăciun, 130 de milioane de lire sterline, adică peste 150 de milioane de euro, bani pe care intenţionează să-i recupereze, relatează AFP.
Pe 25 decembrie, din cauza unei "probleme tehnice", 75.000 de plăţi electronice efectuate de circa 2.000 de clienţi ai băncii au fost dublate în conturile beneficiarilor, a anunţat banca joi într-un comunicat transmis AFP, confirmând o informaţie relatată iniţial de ziarul The Times.
Tranzacţiile efectuate la dublu au fost direct debitate din conturile băncii şi niciun client "nu a plătit din propriul buzunar, în niciun moment", a dat asigurări Santander, dând asigurări că lucrează "cu numeroase bănci din Regatul Unit pentru a recupera" sumele în cauză.
Beneficiarii viramentelor erau în special angajaţi sau furnizori din anumite companii cliente ale Santander care şi-au primit în consecinţă salariile sau plăţile de două ori.
Viramentele s-au făcut în conturi din mai multe bănci britanice, ceea ce complică recuperarea fondurilor, potrivit The Times. Ziarul scrie că una dintre aceste instituţii a declarat că este reticentă în a recupera banii dacă asta înseamnă expunerea titularului contului.
Santander a precizat că a "identificat rapid şi corectat" o problemă de planificare la originea plăţilor eronate, adăugând că a deschis pe lângă băncile beneficiare "o procedură de remediere a unei erori bancare".
Filiala britanică a băncii spaniole Santander are 14 milioane de clienţi şi a realizat un beneficiu net de peste un miliard de lire sterline în primele nouă luni ale lui 2021, notează AFP.
Foto Pixabay
Sursa Agerpres
Pe 25 decembrie, din cauza unei "probleme tehnice", 75.000 de plăţi electronice efectuate de circa 2.000 de clienţi ai băncii au fost dublate în conturile beneficiarilor, a anunţat banca joi într-un comunicat transmis AFP, confirmând o informaţie relatată iniţial de ziarul The Times.
Tranzacţiile efectuate la dublu au fost direct debitate din conturile băncii şi niciun client "nu a plătit din propriul buzunar, în niciun moment", a dat asigurări Santander, dând asigurări că lucrează "cu numeroase bănci din Regatul Unit pentru a recupera" sumele în cauză.
Beneficiarii viramentelor erau în special angajaţi sau furnizori din anumite companii cliente ale Santander care şi-au primit în consecinţă salariile sau plăţile de două ori.
Viramentele s-au făcut în conturi din mai multe bănci britanice, ceea ce complică recuperarea fondurilor, potrivit The Times. Ziarul scrie că una dintre aceste instituţii a declarat că este reticentă în a recupera banii dacă asta înseamnă expunerea titularului contului.
Santander a precizat că a "identificat rapid şi corectat" o problemă de planificare la originea plăţilor eronate, adăugând că a deschis pe lângă băncile beneficiare "o procedură de remediere a unei erori bancare".
Filiala britanică a băncii spaniole Santander are 14 milioane de clienţi şi a realizat un beneficiu net de peste un miliard de lire sterline în primele nouă luni ale lui 2021, notează AFP.
Foto Pixabay
Sursa Agerpres
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii