Osamu Suzuki, liderul companiei Suzuki Motor, a murit la vârsta de 94 de ani
Osamu Suzuki, liderul companiei Suzuki Motor, a murit la vârsta de 94 de ani
27 Dec, 2024 17:08
ZIUA de Constanta
422
Marime text
- Osamu Suzuki, care a condus producătorul de automobile timp de peste patru decenii, a murit la 94 de ani
Osamu Suzuki, care a condus producătorul de automobile timp de peste patru decenii, a murit la 94 de ani. Osamu Suzuki, un pionier genial care a condus Suzuki Motor din Japonia timp de peste patru decenii și a jucat un rol-cheie în transformarea Indiei într-o piață auto înfloritoare, a murit la vârsta de 94 de ani, relatează stiripesurse.ro.
El a murit în ziua de Crăciun din cauza unui limfom, a declarat compania, pe care a condus-o cu ambiție, în perioada în care a fost director executiv sau președinte, în afara pieței sale principale de minivehicule.
Mașinile ieftine, voluminoase, de 660 cmc, specifice Japoniei, au beneficiat de scutiri fiscale generoase, dar au necesitat o reducere strictă a costurilor, care s-a dovedit a fi o parte esențială a ADN-ului producătorului auto.
Chiar și așa, cumpătarea lui Suzuki era legendară: chiar și la o vârstă înaintată, acesta comanda coborârea tavanelor fabricii pentru a economisi la aerul condiționat și zbura cu avionul la clasa economică. „Pentru totdeauna” sau «până în ziua în care voi muri» au fost răspunsurile pline de umor cu care a răspuns întrebărilor despre cât timp va rămâne în cadrul companiei, pe care a păstrat-o sub control până la 80 de ani.
Născut Osamu Matsuda, Suzuki a preluat numele de familie al soției sale prin adopție, o practică comună în rândul familiilor japoneze care nu au un moștenitor de sex masculin. Fostul bancher s-a alăturat companiei fondate de bunicul său în 1958 și a urcat în ierarhie pentru a deveni președinte două decenii mai târziu.
În anii 1970, a salvat compania din pragul colapsului convingând Toyota Motor să furnizeze motoare care să respecte noile reglementări privind emisiile, dar pe care Suzuki Motor încă nu le dezvoltase. Mai mult succes a urmat cu lansarea în 1979 a minivehiculului Alto, care a devenit un succes masiv, sporind puterea de negociere a producătorului auto atunci când acesta s-a asociat cu General Motors în 1981.
Suzuki a luat apoi o decizie importantă și riscantă de a investi un an din câștigurile companiei pentru a construi un producător național de automobile pentru India. Interesul său personal a fost motivat de o dorință puternică „de a fi numărul unu undeva în lume”, își va aminti mai târziu. La acea vreme, India era o țară izolată din punct de vedere auto, cu vânzări anuale de sub 40 000 de mașini, în principal imitații britanice. Astăzi, Maruti Suzuki, deținut majoritar de Suzuki Motor, deține încă aproximativ 40% din piața auto din India, potrivit New York Post.
În India, un stat conștient de clasa socială, Suzuki a inaugurat, de asemenea, schimbarea, insistând asupra egalității la locul de muncă, comandând birouri cu plan deschis, o cantină unică și uniforme atât pentru directori, cât și pentru muncitorii de la linia de asamblare.
În decembrie 2009, la o lună de la împlinirea vârstei de 80 de ani, Suzuki a încheiat un parteneriat de mai multe miliarde de dolari cu gigantul Volkswagen. Prezentată ca o alianță divină, aceasta a eșuat curând, Suzuki Motor acuzându-și noul acționar principal că încearcă să o controleze, în timp ce VW s-a opus achiziționării de către firma japoneză a motoarelor diesel de la Fiat.
Suzuki Motor a dus VW în fața unei curți internaționale de arbitraj în mai puțin de doi ani, reușind în cele din urmă să răscumpere participația de 19,9% pe care o vânduse producătorului auto german.
Suzuki a predat în cele din urmă ștafeta de CEO fiului său Toshihiro în 2016, și a rămas președinte pentru încă cinci ani, până la vârsta de 91 de ani, păstrând un rol consultativ până la sfârșit.
Citește și:
Mesaj de condoleanțe transmis de Ciolacu în urma accidentului aviatic din Kazahstan
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii