Allianz si Ardaf contesta licitatia pentru asigurarea Tarom
Allianz si Ardaf contesta licitatia pentru asigurarea TaromOmniasig asigura si Aeroportul Otopeni
Aeronavele Tarom vor fi asigurate pentru raspundere civila aeroportuara fata de terti, pentru daune ale bunurilor si pentru accidente de munca si boli profesionale de catre compania Omniasig * Valoarea contractului depaseste 6,2 milioane de dolari * Conform comisiei care a analizat dosarele depuse de companiile participante la licitatie, dosarul depus de catre Allianz-Tiriac nu continea dovada conform careia societatii de asigurari nu i-au fost aplicate sanctiuni de catre autoritatea de supraveghere, fapt ce a atras descalificarea ei
Aeronavele companiei aeriene Tarom sunt asigurate, de saptamana trecuta, de catre societatea de asigurari Omniasig. Aeronavele Tarom vor fi asigurate pentru raspundere civila aeroportuara fata de terti, pentru daune ale bunurilor si pentru accidente de munca si boli profesionale. Contractele de asigurare au fost castigate de Omniasig in baza unei licitatii organizate la Bursa Romana de Marfuri, la care a participat un numar de sapte companii de asigurari. In ceea ce priveste desfasurarea licitatiei, aceasta a avut patru pozitii, respectiv pentru raspundere civila aeroportuara fata de terti, pentru daune bunuri, pentru accidente de munca si boli profesionale, precum si pentru avarii si furturi ale autovehiculelor. Primele trei categorii de riscuri vor fi asigurate de Omniasig, in baza unui punctaj mai bun decat al celorlalte companii ofertante, respectiv Astra, Asirom, Allianz-Tiriac, Asiban, Ardaf si Sara Merkur. In ceea ce priveste ultima pozitie a licitatiei, cea pentru asigurarea in caz de avarii si furturi din autovehicule, se asteapta un raspuns din partea conducerii AIBO. Pentru cea din urma categorie, din cele sapte companii participante la licitatie au mai ramas in cursa doar doua, respectiv Omniasig si Asirom, celelalte companii neindeplinind conditiile de participare la licitatie. Un lucru ce trebuie precizat in acest caz este faptul ca riscul pentru avariile si furturile autovehiculelor nu va influenta semnificativ valoarea totala a licitatiei organizate de AIBO. Potrivit raportului Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor (CSA), la nivelul anului 2002, incasarile din prime pentru cele patru categorii de asigurare s-au ridicat, la nivelul intregii piete, la 6.828 miliarde de lei, respectiv 218,5 milioane de euro.Aproape jumatate din veniturile Omniasig vin de la Tarom
Anul trecut, trei din cele patru categorii de riscuri au adus Omniasig venituri de 630,7 miliarde lei, la un total al incasarilor companiei de 1.505,9 miliarde lei. Compania nu a avut, insa, incasari din asigurari de raspundere civila ale mijloacelor de transport aerian.Prin intermediul BRM, Omniasig a castigat si contractul privind asigurarea flotei de avioane a companiei Tarom, valoarea acestuia depasind 6,2 milioane de dolari. La aceasta licitatie au participat si companiile Astra, Allianz-Tiriac si Ardaf. Grupul de asigurari Omniasig a raportat, pentru primul semestru al acestui an, prime brute subscrise in valoare de 1.330 de miliarde lei, cea mai mare parte din aceasta suma revenind asigurarilor obligatorii auto, care au adus venituri din prime brute subscrise de 425 miliarde lei. In 2002, grupul Omniasig a raportat incasari din prime de asigurare de 1.657,4 miliarde lei, din care divizia de asigurari generale a contribuit cu 1.505,4 miliarde lei, iar Omniasig Asigurari de Viata, cu 151,5 miliarde lei. Capitalul social al Omniasig se ridica la 250,03 miliarde lei. Reteaua teritoriala a companiei numara peste 140 de unitati. In ceea ce priveste flota cu care opereaza compania aeriana Tarom si care va fi asigurata pe viitor de Omniasig, aceasta este compusa din 17 aeronave, dintre care doua Airbus 310-325, sase Boeing 737-300, doua Boeing 737-700 si sapte ATR 42-500. Potrivit raportului Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor, pe anul 2002, valoarea incasarilor din asigurari mijloace de transport aeriene s-a ridicat la 431,5 miliarde lei, principalii jucatori pe acest segment de piata fiind Omniasig, cu o cota de 83,3% (359,2 miliarde lei), si Allianz-Tiriac - 57,3 miliarde lei (13%).Allianz, scoasa in afara licitatiei
In ceea ce priveste descalificarea din cursa pentru preluarea contractelor de asigurare a Allianz Tiriac, comisia care a analizat documentele depuse pentru participarea la licitatie a considerat ca societatea nu indeplineste toate conditiile de fond privind capacitatea economico-financiara si tehnica, solicitate la licitatia pentru asigurarea aeronavelor Tarom. Astfel, conform comisiei, de la dosarul depus de catre Allianz-Tiriac lipsea dovada conform careia societatii de asigurari nu i-au fost aplicate sanctiuni de catre autoritatea de supraveghere. Alaturi de Allianz Tiriac au mai fost descalificate din cursa pentru obtinerea contractelor, inainte de analiza tehnica si financiara, si societatile de asigurare Ardaf si Astra. Potrivit reprezentantilor Allianz, la dosar a fost anexata o declaratie pe proprie raspundere privind lipsa de sanctiuni, precum si dovada ca au fost depuse la Comisia de Supraveghere a Asigurarilor solicitarile necesare pentru eliberarea adeverintei. In ceea ce priveste eliberarea adeverintei, CSA raspunde unei asemenea solicitari in termen de 30 de zile, iar anuntul privind licitatia a fost facut la sfarsitul lunii august.Ardaf, nemultumita de descalificare
In ceea ce priveste descalificarea din cursa a Ardaf, societatea acuza modul in care a fost realizata aceasta. La licitatia pentru asigurarea flotei Tarom, oferta prezentata de catre Ardaf a fost cu 1,4 milioane de dolari sub pretul cerut de castigator, conform unui comunicat al societatii. Aceasta mai acuza faptul ca modul in care au fost stabilite criteriile de calificare a ofertantilor ingradeste libera concurenta pentru achizitia publica supusa licitatiei, deoarece nivelul cerintelor minime impuse face imposibil ca o societate de asigurare care nu a asigurat flota Tarom in trecut sa fie admisa la licitatie. In aceste conditii, potrivit reprezentantilor societatii din Cluj, singurul asigurator eligibil este Omniasig, companie care a obtinut si in trecut contractul de acoperire a riscului pentru aeronavele principalului operator aviatic din Romania. Mai mult, Ardaf acuza Tarom si comisia de licitatie de incalcarea principiului tratamentului egal. Un alt criteriu care a stat la baza descalificarii companiei de asigurari Ardaf a fost acela al lipsei unei experiente similare. Societatea din Cluj sustine ca, potrivit caietului de sarcini si clarificarilor comunicate de Tarom, asiguratorii ar fi trebuit sa fie admisi si punctati "direct proportional cu valoarea cea mai mare a primelor de asigurare incasate de o societate de asigurare". Conform contractelor, flota de aeronave a companiei Tarom va fi asigurata, pentru perioada 1 octombrie 2003 - 30 septembrie 2004, de catre Omniasig Bucuresti.Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp