Judetul Constanta are un grad ridicat de conformare fiscala a contribuabililor
Judetul Constanta are un grad ridicat de conformare fiscala a contribuabililor
02 Feb, 2004 00:00
ZIUA de Constanta
863
Marime text
Aproximativ 80% din veniturile atrase catre bugetul statului provin din conformarea voluntara a persoanelor fizice si juridice * Marii contribuabili aduc peste 70% din veniturile lunare ale bugetului
Directia Generala a Finantelor Publice Constanta are, din luna noiembrie a anului trecut, la conducere un lider tanar, cu o cariera de succes pentru cei 29 de ani pe care ii are, si anume Catalin Doica, director general adjunct in cadrul Directiei Generale Juridice a Ministerului Finantelor Publice. Acesta a fost mandatat pentru o perioada de trei luni de catre conducerea Ministerului Finantelor Publice sa coordoneze activitatea institutiei fiscale din teritoriu. Pentru ca mai sunt doar doua saptamani pana cand se sfarseste mandatul pentru functia de director general al DGFP Constanta, i-am solicitat acestuia sa ne descrie modul in care a decurs activitatea institutiei in acest rastimp, cu realizarile si nerealizarile acesteia.Reporter: Cum caracterizati activitatea DGFP Constanta pe perioada mandatului? Dar la nivelul intregului an 2003?Catalin Doica: Daca va referiti la activitatea institutiei, o pot califica drept buna. Daca este sa ma refer la relatiile cu contribuabilii, am spus-o inca din prima saptamana a venirii mele aici si continuu s-o spun: nu am facut-o eu sa fie buna, era buna si este in continuare foarte buna. Judetul Constanta este unul dintre judetele tarii care are un grad de conformare fiscala a contribuabililor, deci plata de bunavoie a taxelor si impozitelor, foarte ridicat. Cam 80% din veniturile atrase catre bugetul statului provin din conformare voluntara. Doar 20% pe luna sunt venituri din actiuni de executare silita. De asemenea, nivelul arieratelor raportat la judetul Constanta comparativ cu celelalte judete ale tarii este foarte mic. Si cand spun arierate, ma refer la sumele datorate de agentii economici care nu sunt cu titlu de plata curenta.Rep.: Din ceea ce ati realizat pe perioada mandatului, ce va multumeste in mod deosebit?C.D.: Daca vreti sa fac o retrospectiva scurta si sa ma gandesc ce-am reusit sa fac si ce as putea spune ca ma multumeste ca am reusit sa duc la capat in aceste doua luni si jumatate sunt doua lucruri. In primul rand, am reusit sa organizez doua concursuri in urma carora am angajat 13 oameni si, tot in urma carora, au ramas inca o serie de posturi vacante. N-am putut sa le ocupam pe toate si sper ca institutia le va scoate iar la concurs cat de curand. Posturile ramase vacante sunt in numar de 20 la nivelul intregului judet, si ma refer la structura centrala si la administratiile teritoriale, plus o serie de posturi care se vor elibera ca urmare a iesirii la pensie a unui numar de angajati pentru care am inaintat dosarele de pensionare. Ce am mai reusit sa fac sa mearga nu foarte bine, dar este un inceput bun, chiar multumitor, este evidenta platitorilor in cadrul Directiei de Finante. Am reusit sa finalizam aceasta evidenta, care chiar merge bine in cazul marilor contribuabili, care oricum aduc peste 70% din veniturile lunare ale bugetului, si am inceput sa lucram la evidenta pe platitori in cadrul administratiilor fiscale municipale, respectiv la Mangalia si Medgidia. Si o nerealizare inca, desi eu tot mai sper ca doua saptamani nu-i un timp prea scurt, este sediul.Rep.: Aveti vreo promisiune in acest sens din partea oficialilor din minister?C.D.: Oficial nu pot vorbi de promisiuni, dar exista la nivelul Ministerului Finantelor Publice si al Bancii Nationale a Romaniei o mare intelegere in ceea ce priveste necesitatea acestui sediu si ce reprezinta el pentru Fisc. Si ma refer la doua laturi: in primul rand, cred ca este foarte important sa fim uniti toti intr-un singur sediu, si aici ma gandesc inclusiv la Administratia Financiara Constanta. In al doilea rand, este chiar o problema majora cu spatiile in cadrul DGFP Constanta, si ma gandesc in mod special la Serviciul de Control Fiscal din cadrul institutiei.Rep.: Cand ati preluat conducerea institutiei a trebuit sa va ocupati in mod deosebit de reorganizarea anumitor sectoare?C.D.: Reorganizarea anumitor sectoare nu! A trebuit insa sa ma ocup de ceea ce am punctat mai devreme ca o realizare care oricum nu este a mea, ci a colectivului institutiei, si ma refer la sectorul care se ocupa de evidenta pe platitori, la fise fiscale, evidenta creantelor. Acolo a trebuit sa efectuam o reorganizare. De asemenea, am reusit sa cream colective inter-departamentale care nu existau. Din nefericire, ca o constatare spre final de mandat este ca o problema, inca existenta in cadrul institutiei, ar fi comunicarea intre angajati. Sper ca dupa aceste trei luni au ramas cu o idee mai buna despre avantajele comunicarii.Rep.: Cum vedeti anul 2004 pentru contribuabili, date fiind noile reglementari fiscale care au intrat in vigoare din acest an?C.D.: Noul Cod Fiscal si cel de Procedura Fiscala nu sunt menite sa ii constranga pe contribuabili. Dimpotriva, sunt avantajati si relaxati printr-o serie de deduceri suplimentare, prin majorarea unor plafoane. Din punctul de vedere al supravegherii activitatii fiscale a agentilor economici, Codul de Procedura Fiscala are capitole care intaresc eficienta in acest domeniu, si ma refer la reglementarile privind accizele si taxa pe valoarea adaugata. Lucru de altfel necesar!Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii