Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
12:23 23 07 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Nivelul minim al capitalului firmelor de leasing ar putea fi majorat

ro

15 Nov, 2004 00:00 499 Marime text

Societatile existente dinaintea emiterii actului normativ vor avea la dispozitie sase luni pentru a se adapta prevederilor acestuia * Aceasta situatie ar putea sa duca la vanzarea de portofolii si fuziuni * Bunurile care fac obiectul unor contracte de leasing vor fi accizate la valoarea de vama si nu la cea reziduala, de regula 20%, cum se procedeaza in prezent

Valoarea actuala de 500 milioane lei a nivelului minim al capitalurilor societatilor de leasing ar putea ajunge la patru miliarde lei, urmand sa creasca, treptat, pana la 20 miliarde lei, in anul 2007, potrivit unui proiect legislativ elaborat de reprezentantii firmelor de profil. Proiectul de modificare a OG 51/1997, republicata, privind operatiunile de leasing si societatile de leasing, a fost elaborat de Asociatia Societatilor de Leasing din Romania (ASLR) si a primit avizul Ministerului Finantelor Publice. "Adecvarea graduala a capitalului social in cazul firmelor de leasing este o masura necesara pentru alinierea la directivele europene care prevad, in cazul societatilor financiare non-bancare, un plafon minim de un milion de euro", a declarat agentiei Mediafax secretarul general al ASLR, Cristian Mateescu. Conform proiectului, societatile de leasing infiintate dupa data intrarii in vigoare a actului normativ vor fi obligate sa subscrie un capital social de minim patru miliarde lei, iar cele deja existente pe piata vor avea la dispozitie sase luni pentru a se adapta noilor standarde. Referindu-se la eventualele probleme pe care unele companii le-ar putea intampina in ceea ce priveste adecvarea capitalului social, Constantinescu a afirmat ca perioada urmatoare va fi marcata de vanzari de portofolii si fuziuni, ceea ce indica o asezare fireasca a industriei de profil. Actul normativ prevede, de asemenea, ca bunurile importate care fac obiectul unor contracte de leasing vor fi accizate la valoarea de vama si nu la cea reziduala, de regula 20%, cum se procedeaza in prezent. Plata accizelor se va face la sfarsitul perioadei de leasing. Conform Codului Fiscal, nivelul accizelor pentru autoturismele noi si second-hand variaza intre 0% si 9%, respectiv 1,5% si 27%, in functie de capacitatea cilindrica si de tipul de carburant utilizat. Proiectul aduce ca noutate posibilitatea ca societatile finantatoare si utilizatorii sa stabileasca singuri valoarea reziduala a bunului, urmand ca valoarea de 20% sa se pastreze pentru ratiuni fiscale. Potrivit oficialilor Asociatiei, noua lege a leasingului va face o diferentiere mai clara intre leasingul operational si cel financiar, urmand sa defineasca si operatiunile de leasing transfrontalier - "cross-border", "buy-back" si "lease-back". Proiectul prevede ca taxele notariale datorate statului in cazul leasingului imobiliar sa fie platite o singura data, in momentul contractarii leasingului, cand societatea de leasing devine proprietarul imobilului. Forma actuala a proiectului include, de asemenea, dreptul utilizatorilor de leasing de a nu intra la masa credala in caz de faliment sau reorganizare judiciara a societatii de leasing, dar si simplificarea procedurilor de recuperare a pagubelor suferite de finantator. Proiectul de lege urmeaza sa fie trimis spre dezbatere Guvernului.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii