Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
10:27 23 07 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Piata leasingului auto a crescut anul trecut cu 44%

ro

31 Jan, 2005 00:00 620 Marime text

Specialistii APIA au declarat ca sistemul de finantare in leasing si-a mentinut pozitia din ultimii ani, ca procent in vanzari situandu-se, in mod constant, la un nivel de circa 60% in cazul autovehiculelor de import * 61% din cele 58.165 autoturisme importate in 2004 au fost achizitionate prin intermediul finantarilor de tip leasing, restul fiind cumparate cu plata pe loc sau in rate * Pentru acest an, oficialii APIA prevad o majorare de circa 10% a vanzarilor pana la 200.000 de unitati, pe seama scaderii dobanzilor la creditele contractate pentru achizitia de autovehicule noi si a intrarii in vigoare a ordonantei de guvern privind prima de casare

Autovehiculele noi achizitionate in leasing pe piata romaneasca au totalizat, anul trecut, peste 55.800 de unitati, in crestere cu aproximativ 44% fata de 2003, reiese din datele Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile. Avansul inregistrat pe acest segment intervine pe fondul cresterii, cu 33,7%, pana la nivelul record de 180.927 de unitati, a vanzarilor de autovehicule noi pe piata autohtona. Directorul general APIA, Marius Carp a declarat agentiei Mediafax ca sistemul de finantare in leasing si-a mentinut pozitia din ultimii ani, ca procent in vanzari situandu-se, in mod constant, la un nivel de circa 60% in cazul autovehiculelor de import. Astfel, 61% din cele 58.165 autoturisme importate in 2004 au fost achizitionate prin intermediul finantarilor de tip leasing, restul fiind cumparate cu plata pe loc sau in rate. Intre cele mai bine comercializate marci de import se remarca Renault, autoturismele producatorului francez fiind achizitionate in leasing in proportie de 48%, urmat de Skoda - 68%, Peugeot - 34% si Volkswagen - 57%. In cazul automobilelor din segmentul de lux si cel cu preturi situate peste medie, leasingul a fost instrumentul preferat pentru achizitie. Autoturismele marca Cadillac, Chevrolet, Chrysler, Hummer, Hyundai, Kia, Lexus, Maserati, Maybach, Mazda, Mitsubishi, SsangYong si Subaru au fost achizitionate in proportie de peste 90% in acest sistem. In ceea ce priveste autovehiculele comerciale usoare provenite din import, rata de achizitie in leasing este mult mai mare, reprezentand 69% din totalul de 9.006 unitati comercializate anul trecut. Cele mai bine vandute autovehicule de import au fost Fiat, acestea fiind achizitionate in leasing in proportie de 77%, urmate de Peugeot - 36%, Renault - 71% si Ford - 76%. Grupul Renault a raportat, pentru marca Dacia, o pondere a achizitiilor in leasing de 11% atat pentru autoturisme, cat si pentru modelele pick-up. In timp ce datele privind vanzarile Dacia in leasing cuprind doar finantarile derulate prin RCI Leasing, Daewoo nu a raportat decat o statistica la nivel general. Alaturi de leasing, creditul auto a contribuit semnificativ la cresterea pietei auto. Pentru acest an, oficialii APIA estimeaza o majorare de circa 10% a vanzarilor pana la 200.000 de unitati, pe seama scaderii dobanzilor la creditele contractate pentru achizitia de autovehicule noi, a lansarii pe piata de noi modele si a intrarii in vigoare a ordonantei de guvern privind prima de casare pentru cumpararea de modele noi. Conform datelor estimative pe 2004, cele opt companii care fac parte din Asociatia de Leasing Bancar au finantat achizitii de bunuri in valoare de 500 milioane de euro, dintre care in jur de 69% vizeaza segmentul auto.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii