Fotoreportaj Podul de la Cernavodă, maiestuos, și după mai mult de un secol de existență
Fotoreportaj: Podul de la Cernavodă, maiestuos, și după mai mult de un secol de existență
08 Nov, 2016 02:47
ZIUA de Constanta
5744
Marime text



Acum, după 120 de ani de la inaugurare, se arată tot maiestuos peste Dunăre.
Vremea nu l-a gârbovit, nu l-a înclinat, nu l-a îmbătrânit. Doar că nu mai suportă prea bine greutățile.
Are și de ce.

Podul Regele Carol I, redenumit mai apoi Podul Anghel Saligny, pentru a-l onora pe Anghel Saligny proiectantul și executantul podului, a fost construit între 1890 și 1895 pentru a asigura legătura feroviară între București și Constanța.
Are o deschidere centrală de 190 metri și alte 4 deschideri de 140 metri, alături de un viaduct cu 15 deschideri de 60 metri.
Se află la 30 m peste nivelul apelor mari ale Dunării pentru a permite trecerea vaselor cu cele mai mari catarge.

Podul peste Borcea cuprinde 3 deschideri de câte 140 metri și un viaduct cu 11 deschideri a 50 metri. În Insula Borcea, care în acea vreme constituia o baltă, pe care o traversa un tronson de 14 km al căii ferate, s-a mai realizat un viaduct de 34 deschideri a 42 metri.

Proba de rezistență a podului s-a făcut în ziua inaugurării cu un convoi de 15 locomotive, circulând cu o viteză de 80 km/h.
În acest timp, Anghel Saligny a stat alături de șefii echipelor de muncitori care lucraseră la execuția podului, într-o șalupă sub pod, aceasta pentru a garanta rezistența podului.

Podul a fost folosit timp de aproape un secol până în 1987, când a fost construit un nou pod, alături de cel vechi, care a fost scos din funcțiune.
Sursa foto: ZIUA de Constanta

Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii