Haos pe Podul de la Agigea Restricții pe tronsoane ale bretelei de legătură cu DN 39A. Cum se lucra, ieri, când nu se lucra. Imagini grăitoare (galerie foto+video)
Haos pe Podul de la Agigea: Restricții pe tronsoane ale bretelei de legătură cu DN 39A. Cum se lucra, ieri,
20 Oct, 2017 07:29
ZIUA de Constanta
3374
Marime text
Pe Podul de la Agigea, cel vechi, este din nou haos.
Pentru că tronsoane de pe breteaua de legătură cu DN 39 sunt închise circulației rutiere, potrivit unui comunicat al Companiei Naționale "Administrația Porturilor Maritime" SA Constanța, în vederea refacerii unor zone distruse de traficul greu.
Numai că ieri nu lucra nimeni, iar harababura de pe podul vechi de la Agigea, care și acesta este în reparații, era greu de trecut cu vederea de cei ce se aflau întâmplător sau nu pe acolo.
Și haosul desigur era, este, și va mai fi, împănat cu vorbele de duh de rigoare ale șoferilor nervoși.
Pentru toate astea, ieri, am vrut să vedem ce se întâmplă pe tronsoanele aflate în lucru, în timpul programului: ei bine, pe acolo, nu era roată de utilaj sau picior de om.
Iar condițiile meteo erau excelente.
Desigur, poate nu ne pricepem noi, și desigur nu ne pricepem, dar nici nu putem înțelege de ce nu lucra nimeni.
CNAPMC mai spune în comunicat că ”breteaua rutieră de legatură cu DN 39A este în perioada de garanție și notificare a defectelor, iar constructorul a demarat lucrările de remediere și reparații care se impun”.
Traficul este și va fi restricționat în două etape:
-Etapa I - în perioada 18-22.10.2017, în zona cuprinsă între Km. 0+000, dupa giratoriul Poarta 10 bis, până la Km. 0+605,30 (intersecția cu strada Nicolae Titulescu);
-Etapa II - în perioada 23.10.2017 - 12.11.2017, în zona cuprinsă între Km. 0+600, intersecția cu strada Nicolae Titulescu, până la Km. 1+797 (girația 2).
Ieri s-au împlinit doi ani de la inaugurare
Podul de la Agigea a fost inaugurat luni, 19 octombrie 2015, și face legătura între Autostrada Soarelui şi Portul Constanţa.
Traficul greu, care tranziteza localităţile Constanţa, Lazu și Agigea, şi DN39 Constanţa-Mangalia, se desfășoară spre poarta maritimă a ţării. Traficul spre litoral se face în continuare pe vechiul pod de la Agigea.
Noul pod de la Agigea, situat la Km 0+540 al Canalului Dunăre-Marea Neagră, este cel mai mare pod hobanat din România.
Odată cu el a fost deschis circulaţiei şi accesul, pe ambele sensuri, pe la Poarta 10 bis (Agigea) a Portului Constanţa.
Proiectul a apărut ca o necesitate pentru conectarea Portului Constanţa la Autostrada Bucureşti-Constanţa, prin varianta ocolitoare a municipiului Constanţa.
Podul rutier are o lungime totală de 360 metri, o deschidere centrală de 200 metri, iar lăţimea de 17,4 metri, permiţând circulaţia pe 4 benzi. Înălţimea liberă sub tablierul podului în axul Canalului Dunăre - Marea Neagră este de 18,4 metri.
Pilonii de pe maluri care susţin tablierul podului prin fascicule de hobane au o înălţime de 66 metri deasupra nivelului mării.
Noul pod de la Agigea a avut nevoie de câteva componente: - viaducte de acces la pod; - un viaduct pe malul stâng cu o lungime de 281,15 metri (spre Constanţa), cu 8 deschideri; - un viaduct pe malul drept cu o lungime de 262,42 metri (spre Agigea), cu 8 deschideri; - un pasaj de trecere la nivel cu calea ferată; - lucrări de drumuri de acces spre zona de nord şi de sud a Portului Constanţa, inclusiv racordul cu varianta ocolitoare a municipiului Constanţa (A4), cu o lungime totală de 1.700 metri; - lucrări de construcţii civile şi anume două clădiri pentru asigurarea controlului accesului în port; - parcări în zonele de acces la noile porţi de acces, 7 si 10 bis; - lucrări hidrotehnice şi de consolidări.
Termenul de finalizare a lucrărilor la întregul proiect era 31.10.2014, dar acesta a fost amânat cu un an.
Podul rutier de la km 0+540 al Canalului Dunăre - Marea Neagră este o investiţie finanţată prin Programul Operaţional Sectorial în
Transporturi (POS-T 2007 - 2013) din fonduri structurale ale Uniunii Europene şi de la bugetul statului.
Valoarea totală a contractului de finanţare al întregului proiect „Pod rutier la km 0+540 al Canalului Dunăre - Marea Neagră şi lucrări aferente infrastructurii rutiere şi de acces în Portul Constanţa“ este de 191.797.112 lei.
Antreprenor al proiectului a fost firma Apolodor. Din acest proiect face parte şi obiectivul „Bretea rutieră de conectare cu DN39”, care are ca obiectiv decongestionarea traficului pe DN39, prin construirea unui drum cu două benzi, în continuarea podului rutier de la km 0+540 peste Canalul Dunăre – Marea Neagră şi joncţiunea cu DN39 în apropierea intrării în localitatea Eforie Nord“.
Aceasta a fost realizată de Asocierea Bilfinger Baugesellschaft mbH - ABC VAL Constanţa.
Sursa foto: ZIUA de Constanta
Pentru că tronsoane de pe breteaua de legătură cu DN 39 sunt închise circulației rutiere, potrivit unui comunicat al Companiei Naționale "Administrația Porturilor Maritime" SA Constanța, în vederea refacerii unor zone distruse de traficul greu.
Numai că ieri nu lucra nimeni, iar harababura de pe podul vechi de la Agigea, care și acesta este în reparații, era greu de trecut cu vederea de cei ce se aflau întâmplător sau nu pe acolo.
Și haosul desigur era, este, și va mai fi, împănat cu vorbele de duh de rigoare ale șoferilor nervoși.
Pentru toate astea, ieri, am vrut să vedem ce se întâmplă pe tronsoanele aflate în lucru, în timpul programului: ei bine, pe acolo, nu era roată de utilaj sau picior de om.
Iar condițiile meteo erau excelente.
Desigur, poate nu ne pricepem noi, și desigur nu ne pricepem, dar nici nu putem înțelege de ce nu lucra nimeni.
CNAPMC mai spune în comunicat că ”breteaua rutieră de legatură cu DN 39A este în perioada de garanție și notificare a defectelor, iar constructorul a demarat lucrările de remediere și reparații care se impun”.
Traficul este și va fi restricționat în două etape:
-Etapa I - în perioada 18-22.10.2017, în zona cuprinsă între Km. 0+000, dupa giratoriul Poarta 10 bis, până la Km. 0+605,30 (intersecția cu strada Nicolae Titulescu);
-Etapa II - în perioada 23.10.2017 - 12.11.2017, în zona cuprinsă între Km. 0+600, intersecția cu strada Nicolae Titulescu, până la Km. 1+797 (girația 2).
Ieri s-au împlinit doi ani de la inaugurare
Podul de la Agigea a fost inaugurat luni, 19 octombrie 2015, și face legătura între Autostrada Soarelui şi Portul Constanţa.
Traficul greu, care tranziteza localităţile Constanţa, Lazu și Agigea, şi DN39 Constanţa-Mangalia, se desfășoară spre poarta maritimă a ţării. Traficul spre litoral se face în continuare pe vechiul pod de la Agigea.
Noul pod de la Agigea, situat la Km 0+540 al Canalului Dunăre-Marea Neagră, este cel mai mare pod hobanat din România.
Odată cu el a fost deschis circulaţiei şi accesul, pe ambele sensuri, pe la Poarta 10 bis (Agigea) a Portului Constanţa.
Proiectul a apărut ca o necesitate pentru conectarea Portului Constanţa la Autostrada Bucureşti-Constanţa, prin varianta ocolitoare a municipiului Constanţa.
Podul rutier are o lungime totală de 360 metri, o deschidere centrală de 200 metri, iar lăţimea de 17,4 metri, permiţând circulaţia pe 4 benzi. Înălţimea liberă sub tablierul podului în axul Canalului Dunăre - Marea Neagră este de 18,4 metri.
Pilonii de pe maluri care susţin tablierul podului prin fascicule de hobane au o înălţime de 66 metri deasupra nivelului mării.
Noul pod de la Agigea a avut nevoie de câteva componente: - viaducte de acces la pod; - un viaduct pe malul stâng cu o lungime de 281,15 metri (spre Constanţa), cu 8 deschideri; - un viaduct pe malul drept cu o lungime de 262,42 metri (spre Agigea), cu 8 deschideri; - un pasaj de trecere la nivel cu calea ferată; - lucrări de drumuri de acces spre zona de nord şi de sud a Portului Constanţa, inclusiv racordul cu varianta ocolitoare a municipiului Constanţa (A4), cu o lungime totală de 1.700 metri; - lucrări de construcţii civile şi anume două clădiri pentru asigurarea controlului accesului în port; - parcări în zonele de acces la noile porţi de acces, 7 si 10 bis; - lucrări hidrotehnice şi de consolidări.
Termenul de finalizare a lucrărilor la întregul proiect era 31.10.2014, dar acesta a fost amânat cu un an.
Podul rutier de la km 0+540 al Canalului Dunăre - Marea Neagră este o investiţie finanţată prin Programul Operaţional Sectorial în
Transporturi (POS-T 2007 - 2013) din fonduri structurale ale Uniunii Europene şi de la bugetul statului.
Valoarea totală a contractului de finanţare al întregului proiect „Pod rutier la km 0+540 al Canalului Dunăre - Marea Neagră şi lucrări aferente infrastructurii rutiere şi de acces în Portul Constanţa“ este de 191.797.112 lei.
Antreprenor al proiectului a fost firma Apolodor. Din acest proiect face parte şi obiectivul „Bretea rutieră de conectare cu DN39”, care are ca obiectiv decongestionarea traficului pe DN39, prin construirea unui drum cu două benzi, în continuarea podului rutier de la km 0+540 peste Canalul Dunăre – Marea Neagră şi joncţiunea cu DN39 în apropierea intrării în localitatea Eforie Nord“.
Aceasta a fost realizată de Asocierea Bilfinger Baugesellschaft mbH - ABC VAL Constanţa.
Sursa foto: ZIUA de Constanta
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii