Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
21:30 27 07 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Craciunul din luna octombrie

ro

25 Dec, 2010 01:38 1879 Marime text

craciun_benone.jpgVraja sarbatorilor de iarna ne insotesc ori unde am umbla pe lume aceasta. Mirosul de brad, de cozonac sau paine proaspata, colindele ne fac sa vibreze sufletul si ne induioseze inima.. Ici si colo vezi tarabe cu clopoteii, statuii cu Iosif si Maria , Pruncul, Magii sau Biblii frumos colorate pentru copii... Toate ne poarta in timp , pe vremea nasterii lui Mesia. Din pacate frumusetea aceasta aproape magica nu se regaste in Staulul lui Christos. El s-a nascut intr-un grajd urat mirositor,fara stralucire, avand alaturi doar parintii si cateva animale. Pentru mai bine de trei sute de ani crestinii nu au sarbatorit nasterea Lui. Prima atestare a sarbatorii Craciunului -25 decembrie, apare in anul 354 in Cronograful roman, ca inlocuitor al sarbatoarii romane"sol invictus" introdusa de imparatul Aurelian in anul 274.

Pana la data aceea crestinii nu dadeau importanta aparte acestei sarbatori. Pentru multa vreme biserica din Orient respecta ziua de 6 ianuarie. Clement Alexandrinul semnaleaza in imperiu ca erau unii are comemorau nasterea pe 20 mai altii pe 8 noiembrie. Episcopul Ciprian crede ca data cea mai potrivita este 28 martie, in timp ce Ipolit vorbeste despre 2 aprilie. Istoricul Augustin, cel care a trasat marile directii ale crestinismului occidental, a militat pentru data de 25 decembrie.

Aproape o suta de ani mai tarziu, sarbatoarea este acceptata si la Constantinopol, Grigore di Nazia confirma acest lucru. La Ieruslim este acceptata doar in sec. al VII odata cu inscaunarea patriarhului Sofronie, anul 634.

Daca privim pasajul biblic gasim mai multe indicii care confirma ca nasterea lui Iisus nu a avut loc pe 25 decembrie. Raportul scripturilor spune ca: "pastorii erau cu turmele pe camp"... Daca nasterea ar fi fost 25 decembrie in Palestina era anotimpul ploios. Vreme rea , cerea de regula ca turmele sa fie puse la adapost nu sa ramana in camp. Un alt argument important este edictul lui Cesar Augustus, "de inscriere a evreilor." Cu acea ocazie Iosif si Maria au mers la Bethleem. Aceste edicte erau date cu ocazia marilor sarbatori de primavara sau de toamna, cand lucrarile campului erau fine neancepute fie terminate. In perioada sfarsitului de toamna - inceputul primaverii era riscul cel mai mic de razboi sau de atacul invadatorilor. Daca plecam de la data fixa a crucificarii si dam in apoi cei 33,5 ani cat se presupune ca a avut Isus la momentul mortii, din nou suntem condusi spre perioada de toamna, sfarsitul lui septembre- octombrie.

Diferiti istorici si teologi crestini confirma ca ziua reala a nasterii lui Iisus nu a fost 25 decembrie. Este adevarat ca lucrul acesta nu este lipsit de importanta , dar cred ca lucrul cel mai important este ca fiecare zi sa devina o sarbatoare in care Mesia sa se poata naste in sufletele noastre.

Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii