O nouă structură turistică și comerț în stațiunea Mamaia. Raportul consultării Planului Urbanistic de Detaliu (DOCUMENTE)
O nouă structură turistică și comerț în stațiunea Mamaia. Raportul consultării Planului Urbanistic de Detaliu
18 Nov, 2023 16:31
ZIUA de Constanta
1197
Marime text
- Inițiatorul PUD-ului este Ioan Obreja iar elaborator SC ALL Arhitectura SRL
- PUD-ul are drept scop reglementarea terenului pentru construirea unei structuri turistice cu spațiu comercial la parter, vezi secțiunea „documente" pe terenul aflat în Constanța, stațiunea Mamaia, pe amplasamentul unui spațiu comercial existent, parter, a unui imobil cu funcțiuni principale de turism și comerț, conform PUZ aprobat, cu regimul de înălțime P+2, astfel încât să fie îndeplinite cerințele funcționale și de calitate construcției propuse,în relație cu construcțiile învecinate, și în special cu ansamblul de clădiri ce constituie monumentul de patrimoniu în zona de protecție a căruie se află, și anume ansamblul Cazino-Mamaia, monument istoric cu codul CT-II-a-B-21001
- Terenul este înscris în cartea funciară a UAT Constanța cu numărul cadastral nr. 239373, aflat în intravilan
- Pe parcursul derulării procesului de informare şi consultare publică au fost transmise observații, care vizează reglementările propuse de către coproprietarii imobilului învecinat
S-a încheiat consultarea publică pentru Planul Urbanistic de Detaliu pentru reglementarea terenului pentru construirea unei structuri turistice cu spațiu comercial la parter, vezi secțiunea „documente" pe terenul aflat în Constanța, stațiunea Mamaia, pe amplasamentul unui spațiu comercial existent, parter, a unui imobil cu funcțiuni principale de turism și comerț.
Inițiatorul PUD-ului este Ioan Obreja iar elaborator SC ALL Arhitectura SRL.
PUD-ul are drept scop reglementarea terenului pentru construirea unei structuri turistice cu spațiu comercial la parter, vezi secțiunea „documente" pe terenul aflat în Constanța, stațiunea Mamaia, pe amplasamentul unui spațiu comercial existent, parter, a unui imobil cu funcțiuni principale de turism și comerț, conform PUZ aprobat, cu regimul de înălțime P+2, astfel încât să fie îndeplinite cerințele funcționale și de calitate construcției propuse,în relație cu construcțiile învecinate, și în special cu ansamblul de clădiri ce constituie monumentul de patrimoniu în zona de protecție a căruie se află, și anume ansamblul Cazino-Mamaia, monument istoric cu codul CT-II-a-B-21001.
Terenul este înscris în cartea funciară a UAT Constanța cu numărul cadastral nr. 239373, aflat în intravilan.
Folosirea actuală a terenului este curți, construcții. Pe parcelă se află o construcție parter, cu funcțiunea de spațiu comercial . Suprafața terenului este de 135 mp.
Conform certificatului de urbanism nr. 2237 din 26.07.2021, în care sunt menționate reglementările în vigoare pentru terenul în cauză, referitor la regimul tehnic al terenului, destinația stabilită prin planurile de urbanism este corespunz[toare Zonei A, UTR 8, pct 51– alimentație publică, cazare, comerț, servicii.
Se admit:funcțiuni de turism, servicii, funcțiuni de sănătate sau funcțiuni legate de culte.
Se admit cu condiționări:construcții și instalații demontabile pentru funcțiuni comerciale și de alimentație publică ealizate numai cu ocazia unor evenimente culturale, sportive, târguri, expoziții; corturi cu caracter provizoriu numai cu ocazia unor evenimente,
amenajări pentru alimentație publică numai cu ocazia unor evenimente,
organizări de evenimente în perioada sezonului estival, extinderea sau supraetajarea clădirilor existente, cu respectarea condițiilor de amplasare,echipare și configurare, precum și a posibilităților maxime de ocupare și utilizare aterenului prevăzute de regulament.
Utilizări interzise: activități de orice tip care sunt poluante, prezintă risc tehnologic sau incomodează printraficul generat, funcțiuni industriale, depozitare, platforme de precolectare a deșeurilor urbane, clădiri sau amenajări care produc agresarea peisajului, prin poluări saudiminuarea vegetației și distrugerea habitatului natural și contravin normelor de protecțiestabilite pe plan național/local.
Pe parcursul derulării procesului de informare şi consultare publică au fost transmise observații, care vizează reglementările propuse.
Prin sesizarea formulată de Ioniță Gabriel, Ioniță Paulina, Furtună Mihaela, petenții, coproprietari ai imobilului învecinat (nr.
cadastral 205679), au transmis obiecțiuni privind propunerile PUD, fiind vizate următoarele aspecte:
-existența unei neconcordanțe de poziționare între situația reală din teren și planul cadastral, din documentația PUD, fiind afectată proprietatea peteților;
- se solicită îndreptarea erorii din planuri, în propunerea PUD exitând o suprapunere peste cornișa clădirii învecinate aparținând petenților (nr. cadastral 205679);
- în documentația PUD se specifică în mod eronat că restul terenurilor vecine amplasamentului aparțin municipalității;
- clădirea propusă va umbri proprietatea petenților pe parcursul a trei sferturi din timpul zilei;
-propunerea actuală pentru care nu sunt specificate avizele obținute, se suprapune peste canalizarea, căminul de alimentare cu apă și peste cablul de electricitate ce alimentează proprietatea.
Prin răspusul formulat, elaboratorul PUD a menționat următoarele:
- PUD a fost elaborat pe baza planului de amplasament avizat de O.C.P.I., elaboratorul neavând competențe de modificare a acestuia;
- Se vor completa și modifica precizările despre retrageri, cu respectarea art. 612, 614 și 615 din Codul civil și poziționarea clădirii astfel încât să nu afecteze cornișa autorizată a clădirii existente pe parcela cu nr. cadastral 205679;
- Se va completa documentația cu menționarea vecinătății cu proprietatea peteților, nr. cadastral 205679;
- Cap. 3.11 se va completa cu echiparea existentă, conform avizelor emise de RAJA SA, E- Distribuție, Distrigaz Sud Rețele, Orange Communications și RCS RDS SA;
- Pentru imobilul cu nr. cadastral 205679-C1, ce are funcțiunea de comerț, obligativitatea însoririi nu este reglementată de norme în vigoare. În prezent imobilul primește însorire numai dinspre vest, iar construcția propusă prin PUD nu modifică acest fapt.
PRECIZĂRI:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Citește și:
O nouă structură turistică și comerț în stațiunea Mamaia. Planul Urbanistic de Detaliu se află în consultare publică (DOCUMENTE)
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii