Se ridică un cartier rezidenţial în Vama Veche? Cine cere modificarea Planului Urbanistic Zonal în boema staţiune
Se ridică un cartier rezidenţial în Vama Veche? Cine cere modificarea Planului Urbanistic Zonal în boema staţiune
15 Mar, 2017 00:00
ZIUA de Constanta
3783
Marime text
În localitatea Vama Veche, un om de afaceri doreşte să realizeze un cartier rezidenţial care să cuprindă locuinţe P, P+1E şi P+2E, depunând în acest sens la Agenţia pentru Protecţia Mediului Constanţa memoriul privind „Întocmire PUZ, parcelare - construire locuinţe P, P+1E, P+2E - intravilan, strada Mihail Kogălniceanu nr. 2, localitatea Vama Veche, comuna Limanu, judeţul Constanţa“.
Iniţiatorul este Niculae Sideri, care solicită elaborarea unui PUZ pentru un teren situat în intravilanul localităţii Vama Veche, în vederea încadrării urbanistice şi stabilirii condiţiilor de construibilitate şi acces parcelare pentru locuinţe parter, P+1, P+2 etaje.
Teritoriul care urmează să fie reglementat prin PUZ este teren intravilan, cu suprafaţa de 10.116 mp, situat în comuna Limanu, aferent localităţii Vama Veche, la vest de şoseaua DN 39 (strada Mihail Kogălniceanu) şi la nord-est de canalul colector cu descărcare în Marea Neagră. Terenul este amplasat în zona destinată locuinţelor individuale, permanente sau sezoniere, cu dotări şi echipare complementară.
Conform proiectului, terenul a făcut obiectul unei lucrări de dezmembrare din care au rezultat 14 parcele construibile şi o parcelă, propuse pentru cele două accesuri rutiere.
Acum, investitorul solicită realizarea unui PUZ în loturile 2-14 rezultate din dezmembrare.
Terenul are o formă relativ triunghiulară, cu dimensiunile: latura de nord - 135,70 mp, latura de est - 172,60 mp, latura de sud-vest - 181,00 mp.
Calea principală de comunicaţie şi de acces o constituie DN 39 (Constanţa - Vama Veche), care, pe zona de traversare a intravilanului localităţii Vama Veche, are denumirea stradală Mihail Kogălniceanu. În prezent, accesul rutier la terenul studiat se face din DN 39, pe traseul DE 426, drum de pământ, prin lotul 2 rezultat din dezmembrare, rezervat pentru asigurarea accesului rutier şi pietonal la celelalte 12 loturi construibile. Pe terenul studiat nu există nicio construcţie, acesta fiind încadrat la categoria agricol-arabil.
Pentru terenul studiat, investitorul propune stabilirea funcţiunii de locuire şi de cazare turistică, care este compatibilă cu funcţiunea preponderentă din zonă - cea de locuire şi de cazare turistică propusă prin PUZ aprobat prin HCL 61/16.08.2010.
Organizarea arhitectural-urbanistică rezultă din elementele de temă de proiectare ale beneficiarului, din condiţiile de teren; PUZ-ul preia elementele unei parcelări cadastrale şi le înscrie în condiţii normative şi legislative urbanistice.
Potrivit memoriului depus, pe terenul studiat sunt 11 loturi destinate construirii de locuinţe individuale permanente sau sezoniere (de vacanţă), un lot pentru circulaţie rutieră şi pietonală, care asigură accesul la cele 11 loturi pentru locuire, şi un lot destinat unui spaţiu comercial. Accesul auto pentru legătura cu restul localităţii, precum şi cu teritoriul, se face prin strada colectoare amenajată pe traseul DE 426, situat paralel cu canalul pluvial din partea de sud-vest, care se continuă cu strada Nichita Stănescu, existentă, şi prin care se racordează la DN 39. Această soluţie a fost avizată favorabil de DRDP prin Avizul nr. 70906/19.12.2016. Procentul de Ocupare a Terenului propus este de 30%, iar Coeficientul de Utilizare a Terenului este de 0,90.
Prin aplicarea propunerilor din PUZ, situaţia juridică a terenului se modifică astfel:
- terenul cuprins în cele 12 loturi (loturile 3-14), cu suprafaţa totală de 8.076 mp, rămâne în proprietatea deţinătorului actual;
- terenul din lotul 2, cu suprafaţa de 2.040 mp, destinat asigurării accesurilor rutiere şi pietonale la loturile pentru locuire, trece în domeniul public local.
Iniţiatorul este Niculae Sideri, care solicită elaborarea unui PUZ pentru un teren situat în intravilanul localităţii Vama Veche, în vederea încadrării urbanistice şi stabilirii condiţiilor de construibilitate şi acces parcelare pentru locuinţe parter, P+1, P+2 etaje.
Teritoriul care urmează să fie reglementat prin PUZ este teren intravilan, cu suprafaţa de 10.116 mp, situat în comuna Limanu, aferent localităţii Vama Veche, la vest de şoseaua DN 39 (strada Mihail Kogălniceanu) şi la nord-est de canalul colector cu descărcare în Marea Neagră. Terenul este amplasat în zona destinată locuinţelor individuale, permanente sau sezoniere, cu dotări şi echipare complementară.
Conform proiectului, terenul a făcut obiectul unei lucrări de dezmembrare din care au rezultat 14 parcele construibile şi o parcelă, propuse pentru cele două accesuri rutiere.
Acum, investitorul solicită realizarea unui PUZ în loturile 2-14 rezultate din dezmembrare.
Terenul are o formă relativ triunghiulară, cu dimensiunile: latura de nord - 135,70 mp, latura de est - 172,60 mp, latura de sud-vest - 181,00 mp.
Calea principală de comunicaţie şi de acces o constituie DN 39 (Constanţa - Vama Veche), care, pe zona de traversare a intravilanului localităţii Vama Veche, are denumirea stradală Mihail Kogălniceanu. În prezent, accesul rutier la terenul studiat se face din DN 39, pe traseul DE 426, drum de pământ, prin lotul 2 rezultat din dezmembrare, rezervat pentru asigurarea accesului rutier şi pietonal la celelalte 12 loturi construibile. Pe terenul studiat nu există nicio construcţie, acesta fiind încadrat la categoria agricol-arabil.
Pentru terenul studiat, investitorul propune stabilirea funcţiunii de locuire şi de cazare turistică, care este compatibilă cu funcţiunea preponderentă din zonă - cea de locuire şi de cazare turistică propusă prin PUZ aprobat prin HCL 61/16.08.2010.
Organizarea arhitectural-urbanistică rezultă din elementele de temă de proiectare ale beneficiarului, din condiţiile de teren; PUZ-ul preia elementele unei parcelări cadastrale şi le înscrie în condiţii normative şi legislative urbanistice.
Potrivit memoriului depus, pe terenul studiat sunt 11 loturi destinate construirii de locuinţe individuale permanente sau sezoniere (de vacanţă), un lot pentru circulaţie rutieră şi pietonală, care asigură accesul la cele 11 loturi pentru locuire, şi un lot destinat unui spaţiu comercial. Accesul auto pentru legătura cu restul localităţii, precum şi cu teritoriul, se face prin strada colectoare amenajată pe traseul DE 426, situat paralel cu canalul pluvial din partea de sud-vest, care se continuă cu strada Nichita Stănescu, existentă, şi prin care se racordează la DN 39. Această soluţie a fost avizată favorabil de DRDP prin Avizul nr. 70906/19.12.2016. Procentul de Ocupare a Terenului propus este de 30%, iar Coeficientul de Utilizare a Terenului este de 0,90.
Prin aplicarea propunerilor din PUZ, situaţia juridică a terenului se modifică astfel:
- terenul cuprins în cele 12 loturi (loturile 3-14), cu suprafaţa totală de 8.076 mp, rămâne în proprietatea deţinătorului actual;
- terenul din lotul 2, cu suprafaţa de 2.040 mp, destinat asigurării accesurilor rutiere şi pietonale la loturile pentru locuire, trece în domeniul public local.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii