Sediul fostei biblioteci judeţene din Coiciu se va demola! Ce se va face în loc (galerie foto)
Sediul fostei biblioteci judeţene din Coiciu se va demola! Ce se va face în loc (galerie foto)
07 Feb, 2017 00:00
ZIUA de Constanta
6929
Marime text
Clădirea fostei biblioteci judeţene din cartierul Coiciu, de pe strada Izvor nr. 23, este la un pas de demolare. Aceasta este aflată în administrarea Consiliului Judeţean Constanţa din vara anului 2015, când CJC a ridicat dreptul de administrare al Bibliotecii Judeţene „I.N. Roman“ asupra obiectivului de pe strada Izvor nr. 23, în urma unei hotărâri.
Clădirea fiind într-o stare avansată de degradare, CJC a cerut o expertiză tehnică ce s-a încheiat în decembrie 2015, în urma raportului expertizei realizate de firma Ecoterra Proiect, soluţia oferită fiind demolarea şi ridicarea unui nou imobil în loc, existând riscul de prăbuşire, după cum a explicat preşedintele CJC, Marius Horia Ţuţuianu.
„Anul trecut, CJC a aprobat prin hotărârea 69/9.03.2016 desfiinţarea prin demolare a clădirii filiala nr. 1, strada Izvor nr. 23. În momentul de faţă, au fost demarate toate procedurile administrative pentru demolarea imobilului, urmând a se identifica, în cel mai scurt timp posibil, o soluţie în vedere construirii unei noi clădiri cu regim S+P+2E, conform reglementărilor urbanistice din zonă. Noua clădire va deservi arhiva CJC, care are o situaţie foarte delicată cu spaţiul din cadrul Consiliului Judeţean Constanţa, şi, dacă ne va permite spaţiul, o direcţie sau două din cadrul CJC“, a explicat Marius Horia Ţuţuianu.
În urmă cu câteva luni, au fost luate toate măsurile pentru asigurarea perimetrului prin împrejmuire. În luna ianuarie însă, când au fost instituite codurile de atenţionare meteorologică, gardul a fost distrus, aşa că CJC a luat toate măsurile pentru a nu avea loc incidente, imobilul fiind din nou împrejmuit, iar paza, asigurată până se va începe demolarea.
„Suntem în proces de atribuire a contractului pentru demolarea imobilului şi facem toate demersurile necesare pentru proiectarea noului imobil. Cred că, în funcţie de cum va fi realizat proiectul, în două etaje vom asigura arhiva, iar în restul de două nivele să aducem două direcţii ale CJC, pentru a degreva activitatea din clădirea actuală a instituţiei“, a completat preşedintele Consiliului Judeţean Constanţa.
În acest sens, pe site-ul licitatiapublica.ro a fost publicat chiar luni, 6 februarie, anunţul privind achiziţia, prin cumpărare directă, a contractului „Proiectare documentaţie tehnică demolare imobil din strada Izvor nr. 23, Constanţa“.
Potrivit anunţului, contractul prevede întocmirea documentaţiei tehnice „Demolare imobil strada Izvor nr. 23, Constanţa“, conform cerinţelor caietului de sarcini. Documentaţiile vor fi elaborate în conformitate cu reglementările legale în vigoare şi cu respectarea conţinutului-cadru prevăzut în Legea nr. 50/1991, cu modificările şi completările ulterioare. Documentaţiile tehnico-economice ce se solicită a fi elaborate sunt: documentaţie pentru obţinerea certificatului de urbanism; documentaţii pentru obţinerea avizelor şi acordurilor, conform certificatului de urbanism; documentaţie tehnică pentru autorizarea executării lucrărilor de desfiinţare (DTAD); documentaţie tehnică de organizare a execuţiei lucrărilor (DTOE). Valoarea estimată a contractului este de 30.000 de lei, fără TVA.
Ofertantul îşi va asuma responsabilitatea şi acceptul pentru îndeplinirea conformă şi respectarea cerinţelor caietului de sarcini publicat pe site-ul autorităţii contractante, www.cjc.ro, la secţiunea „Achiziţii publice, Anunţuri achiziţii“. Cuantumul garanţiei de bună execuţie este în procent de 5% din valoarea contractului fără TVA. Modul de constituire a garanţiei de bună execuţie - în conformitate cu prevederile art. 39 şi art. 40 din HG 395/2016.
Ofertantului câştigător i se va solicita prezentarea certificatului constatator emis de ONRC. Oferta trebuie să cuprindă: A. Propunerea tehnică - ofertantul va elabora propunerea tehnică astfel încât aceasta să respecte în totalitate cerinţele prevăzute în caietul de sarcini, B. Propunerea financiară: formularul de ofertă - Formular 1, însoţit de grafic de execuţie şi centralizator fizic şi valoric.
Contractul va fi atribuit firmei ce are preţul cel mai scăzut al ofertei, în condiţiile îndeplinirii cerinţelor minime din caietul de sarcini, considerate obligatorii. Termenul-limită pentru primirea ofertelor este 13.02.2017.
Caietul de sarcini, documentaţia cadastrală şi formularele solicitate sunt publicate pe site-ul CJC, la adresa www.cjc.ro, la secţiunea „Achiziţii publice, Anunţuri achiziţii“. Ofertele vor fi depuse la Registratura Consiliului Judeţean Constanţa, bulevardul Tomis nr. 51, judeţul Constanţa, în plic închis, însoţite de adresa de înaintare, conform Formularului 2.
Operatorii economici interesaţi vor publica oferta de preţ totală în sistemul electronic SEAP, secţiunea „Catalogul produse/servicii/lucrări“. Pentru a publica oferta financiară, operatorii economici trebuie să fie înregistraţi şi să deţină certificat digital valid pentru acces în SEAP.
Referitor la acest imobil, care a fost mai mulţi ani folosit de Biblioteca Judeţeană „I.N. Roman“, directorul instituţiei de cultură, Corina Apostoleanu, a declarat că, din discuţiile avute la predarea imobilului care aparţinea CJC, se avea în vedere ca în noua clădire să funcţioneze şi o parte a bibliotecii: „Noi am predat din vara anului 2015 imobilul, asupra căruia nu aveam drept de administrare, imobilul fiind al CJC. Am eliberat încă de atunci clădirea, tot fondul de carte, mobilierul a fost adus la sediul Bibliotecii Judeţene“.
Reamintim că, în luna iulie 2015, consilierii judeţeni au votat proiectul de hotărâre privind încetarea dreptului de administrare asupra imobilelor aflate în domeniul public al judeţului Constanţa situate în strada Izvor nr. 23, constituit în favoarea Bibliotecii Judeţene „I.N. Roman“. Imobilul situat pe strada Izvor nr. 23, aflat în domeniul public al judeţului Constanţa, a fost predat spre administrare Bibliotecii Judeţene „I.N. Roman“ în anul 2006. Acesta reprezintă un teren de 358 mp şi clădire în suprafaţă de 263,41 mp. Din nota de informare întocmită de către Direcţia Generală de Administraţie Publică şi Juridică, reiese faptul că „spaţiul destinat activităţii de arhivă este într-o stare avansată de degradare, fiind impropriu desfăşurării activităţii de evidenţiere a documentelor, iar situaţia documentelor arhivate din cadrul CJC este grav afectată, fiind necesară o procedură de igienizare a documentelor“.
„Întrucât la nivelul CJC există un deficit al spaţiilor de arhivare a documentelor, se consideră oportun încetarea dreptului de administrare a spaţiului de către Biblioteca Judeţeană şi preluarea lui de către CJC, în vederea amenajării ca spaţiu de arhivare a documentelor“, se arăta în expunerea de motive a proiectului de la acel moment.
Ulterior, în martie 2016, după ce CJC a aprobat demolarea clădirii, iniţiatorul proiectului, Cristinel Dragomir, vicepreşedinte al CJC de la acel moment, spunea că pe locul actualei clădiri urma să se ridice un imobil de patru etaje: „Întrucât reparaţiile pe care le-am face nu ar dura prea mult şi nu ar îmbunătăţi considerabil structura clădirii, aceasta va fi demolată şi se va face un corp nou. Clădirea va avea patru etaje plus parter. Atât la demisol, cât şi la parter, se va afla arhiva CJC, iar la etaj, spaţiul va fi dat în folosinţa Bibliotecii Judeţene. Ne dorim ca suprafaţa pe care o utiliza biblioteca să rămână intactă, pentru a nu afecta activitatea instituţiei“.
Clădirea fiind într-o stare avansată de degradare, CJC a cerut o expertiză tehnică ce s-a încheiat în decembrie 2015, în urma raportului expertizei realizate de firma Ecoterra Proiect, soluţia oferită fiind demolarea şi ridicarea unui nou imobil în loc, existând riscul de prăbuşire, după cum a explicat preşedintele CJC, Marius Horia Ţuţuianu.
„Anul trecut, CJC a aprobat prin hotărârea 69/9.03.2016 desfiinţarea prin demolare a clădirii filiala nr. 1, strada Izvor nr. 23. În momentul de faţă, au fost demarate toate procedurile administrative pentru demolarea imobilului, urmând a se identifica, în cel mai scurt timp posibil, o soluţie în vedere construirii unei noi clădiri cu regim S+P+2E, conform reglementărilor urbanistice din zonă. Noua clădire va deservi arhiva CJC, care are o situaţie foarte delicată cu spaţiul din cadrul Consiliului Judeţean Constanţa, şi, dacă ne va permite spaţiul, o direcţie sau două din cadrul CJC“, a explicat Marius Horia Ţuţuianu.
În urmă cu câteva luni, au fost luate toate măsurile pentru asigurarea perimetrului prin împrejmuire. În luna ianuarie însă, când au fost instituite codurile de atenţionare meteorologică, gardul a fost distrus, aşa că CJC a luat toate măsurile pentru a nu avea loc incidente, imobilul fiind din nou împrejmuit, iar paza, asigurată până se va începe demolarea.
„Suntem în proces de atribuire a contractului pentru demolarea imobilului şi facem toate demersurile necesare pentru proiectarea noului imobil. Cred că, în funcţie de cum va fi realizat proiectul, în două etaje vom asigura arhiva, iar în restul de două nivele să aducem două direcţii ale CJC, pentru a degreva activitatea din clădirea actuală a instituţiei“, a completat preşedintele Consiliului Judeţean Constanţa.
În acest sens, pe site-ul licitatiapublica.ro a fost publicat chiar luni, 6 februarie, anunţul privind achiziţia, prin cumpărare directă, a contractului „Proiectare documentaţie tehnică demolare imobil din strada Izvor nr. 23, Constanţa“.
Potrivit anunţului, contractul prevede întocmirea documentaţiei tehnice „Demolare imobil strada Izvor nr. 23, Constanţa“, conform cerinţelor caietului de sarcini. Documentaţiile vor fi elaborate în conformitate cu reglementările legale în vigoare şi cu respectarea conţinutului-cadru prevăzut în Legea nr. 50/1991, cu modificările şi completările ulterioare. Documentaţiile tehnico-economice ce se solicită a fi elaborate sunt: documentaţie pentru obţinerea certificatului de urbanism; documentaţii pentru obţinerea avizelor şi acordurilor, conform certificatului de urbanism; documentaţie tehnică pentru autorizarea executării lucrărilor de desfiinţare (DTAD); documentaţie tehnică de organizare a execuţiei lucrărilor (DTOE). Valoarea estimată a contractului este de 30.000 de lei, fără TVA.
Ofertantul îşi va asuma responsabilitatea şi acceptul pentru îndeplinirea conformă şi respectarea cerinţelor caietului de sarcini publicat pe site-ul autorităţii contractante, www.cjc.ro, la secţiunea „Achiziţii publice, Anunţuri achiziţii“. Cuantumul garanţiei de bună execuţie este în procent de 5% din valoarea contractului fără TVA. Modul de constituire a garanţiei de bună execuţie - în conformitate cu prevederile art. 39 şi art. 40 din HG 395/2016.
Ofertantului câştigător i se va solicita prezentarea certificatului constatator emis de ONRC. Oferta trebuie să cuprindă: A. Propunerea tehnică - ofertantul va elabora propunerea tehnică astfel încât aceasta să respecte în totalitate cerinţele prevăzute în caietul de sarcini, B. Propunerea financiară: formularul de ofertă - Formular 1, însoţit de grafic de execuţie şi centralizator fizic şi valoric.
Contractul va fi atribuit firmei ce are preţul cel mai scăzut al ofertei, în condiţiile îndeplinirii cerinţelor minime din caietul de sarcini, considerate obligatorii. Termenul-limită pentru primirea ofertelor este 13.02.2017.
Caietul de sarcini, documentaţia cadastrală şi formularele solicitate sunt publicate pe site-ul CJC, la adresa www.cjc.ro, la secţiunea „Achiziţii publice, Anunţuri achiziţii“. Ofertele vor fi depuse la Registratura Consiliului Judeţean Constanţa, bulevardul Tomis nr. 51, judeţul Constanţa, în plic închis, însoţite de adresa de înaintare, conform Formularului 2.
Operatorii economici interesaţi vor publica oferta de preţ totală în sistemul electronic SEAP, secţiunea „Catalogul produse/servicii/lucrări“. Pentru a publica oferta financiară, operatorii economici trebuie să fie înregistraţi şi să deţină certificat digital valid pentru acces în SEAP.
Referitor la acest imobil, care a fost mai mulţi ani folosit de Biblioteca Judeţeană „I.N. Roman“, directorul instituţiei de cultură, Corina Apostoleanu, a declarat că, din discuţiile avute la predarea imobilului care aparţinea CJC, se avea în vedere ca în noua clădire să funcţioneze şi o parte a bibliotecii: „Noi am predat din vara anului 2015 imobilul, asupra căruia nu aveam drept de administrare, imobilul fiind al CJC. Am eliberat încă de atunci clădirea, tot fondul de carte, mobilierul a fost adus la sediul Bibliotecii Judeţene“.
Reamintim că, în luna iulie 2015, consilierii judeţeni au votat proiectul de hotărâre privind încetarea dreptului de administrare asupra imobilelor aflate în domeniul public al judeţului Constanţa situate în strada Izvor nr. 23, constituit în favoarea Bibliotecii Judeţene „I.N. Roman“. Imobilul situat pe strada Izvor nr. 23, aflat în domeniul public al judeţului Constanţa, a fost predat spre administrare Bibliotecii Judeţene „I.N. Roman“ în anul 2006. Acesta reprezintă un teren de 358 mp şi clădire în suprafaţă de 263,41 mp. Din nota de informare întocmită de către Direcţia Generală de Administraţie Publică şi Juridică, reiese faptul că „spaţiul destinat activităţii de arhivă este într-o stare avansată de degradare, fiind impropriu desfăşurării activităţii de evidenţiere a documentelor, iar situaţia documentelor arhivate din cadrul CJC este grav afectată, fiind necesară o procedură de igienizare a documentelor“.
„Întrucât la nivelul CJC există un deficit al spaţiilor de arhivare a documentelor, se consideră oportun încetarea dreptului de administrare a spaţiului de către Biblioteca Judeţeană şi preluarea lui de către CJC, în vederea amenajării ca spaţiu de arhivare a documentelor“, se arăta în expunerea de motive a proiectului de la acel moment.
Ulterior, în martie 2016, după ce CJC a aprobat demolarea clădirii, iniţiatorul proiectului, Cristinel Dragomir, vicepreşedinte al CJC de la acel moment, spunea că pe locul actualei clădiri urma să se ridice un imobil de patru etaje: „Întrucât reparaţiile pe care le-am face nu ar dura prea mult şi nu ar îmbunătăţi considerabil structura clădirii, aceasta va fi demolată şi se va face un corp nou. Clădirea va avea patru etaje plus parter. Atât la demisol, cât şi la parter, se va afla arhiva CJC, iar la etaj, spaţiul va fi dat în folosinţa Bibliotecii Judeţene. Ne dorim ca suprafaţa pe care o utiliza biblioteca să rămână intactă, pentru a nu afecta activitatea instituţiei“.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii