Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
02:12 22 11 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Undă verde de la Mediu pentru viitorul cheu din Portul Midia, amenajat de CN APM Constanța

ro

01 Oct, 2024 14:03 724 Marime text


Autoritatea pentru Protecția Mediului Constanța anunță publicul interesat asupra luării deciziei etapei de încadrare pentru proiectul CN APM Constanța.

Mediul a decis următoarele - „NU ESTE NECESARĂ EFECTUAREA EVALUARII IMPACTULUI ASUPRA MEDIULUI,  pentru proiectul: ”CHEU PENTRU NAVE TEHNICE”, propus a fi amplasat în județul Constanța, orașul Năvodari, Port Midia.


Proiectul deciziei de încadrare şi motivele care o fundamentează pot fi consultate la sediul Agenției pentru Protecţia Mediului Constanta din municipiul Constanta, str. Unirii nr. 23, în zilele de luni - vineri, între orele 8-13, precum şi la următoarea adresă de internet http://apmct.anpm.ro.


Comentariile/Observaţiile/Propunerile publicului interesat se pot înainta până la data de 03.10.2024.

Obiectivul general al investiției constă în dezvoltarea economică a zonei de dezvoltare sud-est
 
 

Lucrările propuse se află in județul Constanța, în incinta Portului Constanța - zona Midia, în partea de N-V a acestuia. Lucrările prevăzute prin proiectul vor asigura atât parametri de rezistență cât și stabilitate în timp a structurilor de cheuri, drumuri, utilități, cât și preluarea-operarea unor volume de trafic sporite de mărfuri diverse, prin acostarea navelor cu deplasamentele actuale, dar și de perspectiva, la cheurile verticale.
 
Pentru atingerea obiectivelor sunt prevăzute următoarele categorii principale de lucrări:

 - Hidrotehnice, constând în lucrări de realizare a cheurilor și platformelor adiacente acestora;
- De drumuri, constând în realizarea de drumuri de incintă;
- Rețele de alimentare cu apă pentru deservirea navelor;
- Rețele electrice pentru alimentarea cu energie electrică a navelor și utilajelor și instalațiilor portuare și asigurarea iluminatului public în incinta portuară;
- Rețele de canalizare menajerăși pluvialăîn port

- Căi ferate.
 
În portul Constanța – zona Midia sunt în prezent teritorii semiamenajate, realizate cu materiale nisipoase provenite din dragajele efectuate pentru realizarea cheurilor, bazinelor de manevră și a șenalelor de acces. În prezent în această zonă există un teritoriu portuar semiamenajat care nu poate fi exploatat din cauza lipsei fronturilor de acostare și operare a navelor.
 
Realizarea obiectivului de investiție va conduce la creșterea capacității de transport maritim de mărfuri și implicit la creșterea volumului schimburilor comerciale. De asemenea, realizarea obiectivului de investiție va conduce la creșterea capacității de transport maritim pentru pasageri și mărfuri, implicit la creșterea volumului schimburilor comerciale, dar și la creșterea veniturilor companiei ce va opera investiția, din exploatarea și gestionarea infrastructurii nou-create și din închirierea terenurilor nou constituite.
 
Totodată, prin creșterea ponderii transportului maritim (nepoluant) în detrimentul altor tipuri de transport se vor reduce efectele negative asupra mediului, cu efect pozitiv inclusiv din perspectiva schimbărilor climatice. În același timp prin dezvoltarea infrastructurii portului și demararea unor lucrări de anvergură se vor crea noi locuri de muncă. Mai mult, impactul în economia națională și zonală a dezvoltării infrastructurii portuare conduce pe lăngă crearea unor locuri de muncă, utilizarea resurselor locale și oportunitatea deschiderii spre dezvoltarea de noi terminale de mărfuri, la creșterea economică și îmbunătățirea vizibilității portului Constanața – zona Midia la nivel internațional.
 
Obiectivul general al investiției „Realizare cheu în Portul Constanța – zona Midia” este dezvoltarea economică a zonei de dezvoltare sud-est prin realizarea unor investiții care vor conduce la:

 - îmbunătățirea condițiilor de manevră și navigație în condiții de siguranță;
 - creșterea eficienței operatorilor și crearea posibilității de dezvoltare a mediului de afaceri portuar
 - întărirea poziției actuale a portului Midia în regiunea Mării Negre și sistemului european de transport
 - crearea unui bazin nou portuar în portul Constanța – zona Midia, asigură și inclusiv crearea unor dane special destinate navelor tehnice utilizate în realizarea serviciilor portuare, dar si accesibilitatea zonelor deservite, impactând pozitiv dezvoltarea capacității portuare.
 
Valoarea totală a investiției, fără TVA, este de 1.656.476.868,20 lei.  Durata totală de realizare a lucrărilor este de 112 de luni astfel:
 
- Organizarea procedurii de achiziții publice+evaluare oferte – 6 luni;
- Elaborarea proiectului tehnic de execuție și obținerea Autorizației de Construire – 10 luni;
- Execuția lucrarilor – 60 de luni.
- Perioada de notificare a defectelor - 36 luni
 
- Pentru desfășurarea activităților comerciale specifice porturilor, se va amenaja o platformă cu suprafața de 356.285 mp în interiorului bazinului portuar din zona Midia și o platformă cu suprafața de 226.210 mp în zona lacului. Suprafața totală de teritoriu nou portuar exploatabil va fi de circa 582.495 mp.
 
Reamintim că în 2022 fost semnat contractul de finanțare pentru proiectul „Extinderea cheurilor danelor 10 și 12 din zona Midia, inclusiv consolidări în spatele cheurilor” cod SMIS 153124, investiție finanțată prin Programul Infrastructura Mare 2014-2020 (+3). Valoarea investiției este de 82.947.750,24 lei (16,93 milioane euro), din care fonduri nerambursabile 59.544.166,16 lei, diferența fiind suportată de la bugetul de stat.
 
 
Despre CN APM SA Constanța
 
 
Compania Națională Administrația Porturilor Maritime SA Constanța (CN APM SA Constanța) s-a înființat prin Hotărârea Guvernului României nr. 517/1998, cu modificările și completările ulterioare, prin reorganizarea fostei Regii Autonome Administrația Portului Constanța.
 
CN APM SA Constanța este o societate comercială pe acțiuni, desemnată de Ministerul Transporturilor și Infrastructurii să desfășoare activități de interes public național, în calitate de administrație portuară.
 
Compania îndeplinește funcția de autoritate portuară în portul Constanța (cu zona Constanța, zona Midia și zona Mangalia) și portul turistic Tomis.
 
CN APM SA Constanța este deținută de Ministerul Transporturilor, cu 80% din capitalul social, și Fondul Proprietatea SA, cu 20% din capitalul social.
 
Administratorii CN APM SA Constanța sunt Catană Dan-Alexandru, Chirilă Constantin, Dede Suryan-Omar, Diaconu Catalin, Drumea Mihnea Claudiu, Drumea Mihnea Claudiu, Gavruță Adrian-Daniel, Vlad Elena.
 
În anul fiscal 2022, CN APM Constanța cu 896 salariați a declarat o cifră de afaceri de 479.165.475 lei și un profit de 114.510.926 lei.
 
Situația financiară penru anul 2023 arată astfel: 923 de salariați, cifră de afaceri de 545.455.306 lei și profit de 195.356.718 lei.
 
PRECIZĂRI:
 
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
 
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

De asemenea, pentru redactarea acestui articol au fost folosite și informații de pe termene.ro.
 
Citește și:

 Cheu, realizat în Portul Midia. CN APM Constanța a solicitat acord de mediu pentru investiția de peste 1,6 miliarde de lei
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii