Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
22:16 14 11 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Interviu Online cu prof. univ. dr. Marian COJOC, candidat la funcţia de rector al Universităţii Ovidius s-a terminat Tema a fost - „Centrul universitar Ovidius, trecut, prezent, viitor"

ro

14 Feb, 2012 00:00 6550 Marime text

img_5687_.jpgTradiţie, continuitate, inovaţie, consolidare, colaborare şi solidaritate sunt cuvintele cheie ale proiectului managerial pe care prof. univ. dr. Marian Cojoc îl propune cadrelor didactice şi studenţilor. „Obiectivul fundamental al proiecţiei manageriale aplicate intervalului temporal 2012 - 2016 va fi aşezarea Universităţii Ovidius din Constanţa în categoria universităţilor centrate pe cercetare avansată şi educaţie", susţine candidatul la funcţia de rector în mesajul adresat cadrelor didactice, cercetătorilor şi studenţilor Universităţii Ovidius.Joi, 16 februarie, în direct pe www.ziuaconstanta.ro, de la ora 14.00, prof. univ. dr. Marian Cojoc vorbeşte la Interviu Online despre proiectul cu care doreşte să sporească prestigiul universităţii dobrogene. De asemenea, invitatul nostru va răspunde întrebărilor dvs. legate de activitatea universitară şi de candidatura la funcţia de rector.

Realizator: Lavinia SICLITARU
Aşteptăm întrebările dumneavoastră prin formularul de comentarii de la sfârşitul articolului sau la adresa interviu@ziuact.ro.

Nota redacţiei: Pentru a păstra coerenţa şi relevanţa discuţiei, nu vom valida comentariile care nu se referă la temele anunţate, care nu conţin întrebări sau care constau în atacuri la persoană.

Intrebari:

img_5692_.jpg1. Cum şi când aţi început consolidarea carierei în învăţământul universitar? Ce sau cine v-a determinat să urmaţi un astfel de drum?

Marian Cojoc: In octombrie 1993 am intrat prin concurs in universitate, ca asistent universitar la Facultatea de Litere, Istorie si Teologie. Am sustinut respectand intervalurile legale ale timpului toate functiile didactice tot prin concurs, respectiv lector in 1996, conferentiar 2001, profesor in 2004 cu validarea concursului prin ordinul ministrului. In mod evident nu a fost vorba de o indrumare fapt ce poate rezulta prin simpla vizualizare a CV-ului, deoarece am intrat in invatamantul preuniversitar anterior, in 1984, ca tanar absolvent al Facultatii de Istorie si Filosofie, Univ Bucuresti si am ramas pana in 1991, cand tentat de anumite conditii pecuniare mai bune am parasit pentru un an si 8 luni invatamantul, incadrandu-ma ca ofiter cu functiile trecute in CV si m-am intors in invatamant in 1993. 

2. Cum a fost prima d-voastră întâlnire cu studenţii?

M.C.:  Prima ca si ultima din acest an a fost una de suflet. In anii ce s-au scurs, comunicarea directa, dezinhibanta, lipsita de complete de ambele parti a fost o realitate pe care studentii de ieri, de azi si va asigur si cei de maine, au resimtit-o. 

3. Cum percepeti d-voastră evoluţia mediului universitar constănţean, evaluand atat activitatea cadrelor universitare cat si pregatirea studentilor?

M.C.: Este una pozitiva. Avem doar doua programe de tip A. Important este ca aveam un numar mare de programe academice de tip B. Consider ca este vorba de un progres evident. Sigur ca provocarile inregistrate in invatamantul preuniversitar s-au tradus in mediul universitar in ultimii ani printr-o absorbtie mai putin convingatoare a absolventilor cu examen de bacalaureat sustinut dar mizez pe motivatia suplimentara a acelor absolventi care dincolo de rezultate mai slabe la examenul amintit, au o vocatie.

4. Sunteti prorectorul Universitatii Ovidius. Ce implică această funcţie şi care sunt proiectele pe care le-aţi realizat/sunt în desfăşurare/ raman de rezolvat din mandatul dvs?

M.C.: In mandatul 2008-2012 au fost inregistrate rezultate pozitive notabile in concordanta cu Planul Strategic de Dezvoltare a Universitatii Ovidius, fapt ce poate verificat punct cu punct. Prorectorul pentru probleme de invatamant a avut si are statutul de consultant in tot ceea ce inseamna derularea corespunzatoare standardelor a procesului educational, nu un statut decizional. Altfel spus daca vorbim de realizari consider ca mi-am adus contributia corespunzatoare functiei. In aceeasi masura pasivul acestei activitati la nivelul rectoratului trebuie sa mi-l asum. Evident, raportat la dimensiunea decizionala amintita. 

5. Sunteti membru al PNL. Când aţi semnat adeziunea la un partid politic şi ce v-a determinat să faceţi acest lucru?

M.C.: La inceputul anului 2011 am devenit membru PNL. Nu detin functii politice iar optiunea politica in sine are o explicatie, marturisita de altfel, chiar la momentul intrarii: nemultumirea produsa de textul legii educatiei nationale care, din nefericire, a politizat prin maniera , prin metoda, mediul economic. Am intrat cu speranta ca o data ajuns la putere, PNL va actiona pentru schimbarea ei.

6. Considerati ca apartenenta politica poate fi un avantaj sau un dezavantaj in competitia pentru functia de rector?

M.C.: In conditiile in care nu este insotita de o munca asidua in terenul politicii nu cred ca este un dezavantaj. La a doua intrebare, va raspund: “Nepatrunse sunt caile domnului”!...

7. Ce v-a determinat sa intrati in competitia pentru rectorat?

M.C.: Evolutia profesionala, faptul ca in acest sens in raport cu ceilalti candidati am strabatut treapta cu treapta trecand prin diverse experiente manageriale timp de 11 ani, de la prodecan cu asigurarea calitatii la prodecan pentru probleme administrative , decan, prorector pentru probleme de invatamant.

8.De ce consideraţi că sunteti omul potrivit pentru a prelua destinul Universităţii "Ovidius"?

M.C.: Nu stiu daca am afirmat vreodata acest lucru, dar cu siguranta am convingerea ca altii in speta, votantii vor fi in masura sa considere acest lucru. 

9. Care sunt punctele forte, care sunt punctele slabe, atacabile din activitatea dumneavoastra?

M.C.: Puncte forte: experienta, echilibrul, tenacitatea, capacitatea de a recunoaste greselile
Puncte slabe: mi-as permite o comparatie extrasa din memoriile celebrului Constantin Argetoianu, acesta descriindu-l pe regele Ferdinand, spune ca avea o slabiciune majora anume spunea prea multe oricui, uneori prea mult oricui. Altfel spus in ce ma priveste, punctul meu slab a fost , este si din pacate, va fi credinta prea mare in oameni..., mai ales in cei carora le-am facut un bine.

10. Ati intrat practic ultimul in competitia pentru rectorat. Ati avut momente in care v-ati gandit ca trebuie sa renuntati sau ...ati dorit sa creati suspans?

M.C.: Am fost mahnit de ceea ce s-a intamplat la un moment dat dar realitatea este ca nu am afirmat niciunde ca ma voi retrage din cursa pentru obtinerea functiei de rector. Au fost speculatii insa pe aceasta tema.

11. Ati declarat si cu alte ocazii ca sunteti un luptator, cum descrieti competitia in acest moment?

M.C.: Nu stiu daca e cazul s-o numim competiţie. Din punctul meu de vedere si cred ca si din punctul de vedere al celor care ma cunosc, indiferent de rezultatul acestor alegeri, statutul de luptator nu mi-l poate lua nimeni.

12. Ce vedeţi mandatul de rector dacă veţi fi ales?

M.C.: Unul marcat la inceput de presiuni dar pe parcurs puterea de comunicare de care dispun ar fi argumentul forte in realizarea constructiei manageriale propuse. 

13. In cazul unui esec, va veti continua activitatea universitara? Ati fost vreun moment demobilizat de voturi pierdute la alegerile în Consiliul Facultăţii de Istorie şi Ştiinţe Politice?

M.C.: Voi ramane profesor la facultatea de Istorie si Stiinte Politice unde sunt titular, inca din anul 1993. In privinta voturilor pierdute in momentul alegerilor pentru Consiliul facultatii ca dincolo de speculatii, acest aspect nu ma va determina sa ma retrag din competitia electorala.

14. Opt sute de profesori, cercetători şi studenţi îşi vor vota favoritul prin vot universal, ceea ce reprezintă o noutate în învăţământul superior românesc asemanatoare cu votul dat in cadrul alegerilor politice. Ce modificari va aduce pe fond acest sistem?

M.C.:  Din pacate modificariel structurale produse de exercitarea dreptului de vot in alegerea functiilor nu sunt in masura acum sa multumeasca intreaga comunitate academica.

15. Va rugam sa formulati cate o intrebare la care vor raspunde contracandidatii dvs...

M.C.: Intrebarea pentru contacandidatii mei este urmatoarea: Sunteti constienti de greutatile imense ce vor insoti obtinerea functiei de rector?

[label]CV - Marian COJOC[/label] 

Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii