Interviu online cu Veronica Mitran, vicepreședintele Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorului Tema este Comandamentul Litoral 2021
Interviu online cu Veronica Mitran, vicepreședintele Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorului:
09 Jul, 2021 13:45
ZIUA de Constanta
4769
Marime text
- Veronica Mitran este vicepreședintele Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorului
- Se află, în acest final de săptămână, pe litoral, alături de alți comisari pentru a verifica punctele de lucru
- Comandamentul Litoral 2021 a debutat la începutul acestei luni și va dura până pe 15 august 2021
Suntem în plin sezon estival, iar litoralul se umple de turiști, iar serviciile oferite de domeniul HoReCa trebuie să se ridice la cele mai înalte standarde, atât din punct de vedere calitativ, cât și sanitar, ținând cont de faptul că încă nu am scăpat definitive de pandemia COVID-19.
Iar atunci când există derapaje, oamenii se adresează direct la Protecția Consumatorilor. Acum, ce este definitoriu este modul în care comisarii ANPC acționează. Așa cum prezenta conducerea instituției, la debutul Comandamentului Litoral 2021, se dorește educarea operatorilor și a consumatorilor pentru o bună gestiune a prestării serviciilor. Ce trebuie să știe turistul când vine pe litoral? La ce trebuie să fie atent patronul unui restaurant de pe plajă?
Cotidianul ZIUA de Constanța vă prezintă o discuție despre cum vor fi desfășurate controalele de pe litoralul Mării Negre, alături de Valentina Veronica Mitran Piticu, vicepreședintele Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorului, care s-a aflat zilele acestea pe litoral, în acțiunile de control. Vicepreședintele ANPC va fi prezent, în redacția ZIUA de Constanța, în cadrul unui interviu online, sâmbătă, 10 iulie, de la ora 09:30, în direct pe www.ziuaconstanta.ro.
Realizator: Claudia CORBU
Întrebările redacției:
1.Cum a decurs prima săptămână din Comandamentul Litoral 2021?
Comisarii ANPC au efectuat 192 acțiuni de control.
Au fost aplicate 204 avertismente, iar, în 31 de cazuri, au fost aplicate amenzi contravenționale în valoare de 142.400 lei.
Acestora li s-au adăugat 14 măsuri complementare de oprire temporară a prestării serviciului pentru tot atâtea unități de alimentație publică de pe întreg litoralul. De asemenea, au fost oprite definitiv de la comercializare și retrase din circuitul consumului uman, produse alimentare în valoare totală de peste 22.000 lei și oprite temporar de la comercializare până la remedierea deficiențelor constatate, produse în valoare totală de aproximativ 320.000 lei.
2. Cine face parte din Comandament și ce atribuții are fiecare instituție?
Comandamentul este exclusiv al ANPC și comisarii care sunt detașați pe litoral au atribuțiile stabilite de lege si anume: control la etichetare, parte de igiena, servicii de orice fel… etc.
3. Care au fost cele mai importante nereguli pe care le-ați găsit în punctele verificate?
Comercializarea sau utilizarea ca materie primă a unor produse alimentare cu data durabilității minimale/data limită de consum depășite, utilizarea de aparate de măsură neverificate și neomologate, nerespectarea condițiilor de depozitare precizate de producător pe eticheta produselor alimentare, schimbarea stării termice a unor produse alimentare (materii prime și preparate), fără autorizarea specifică acestor operațiuni (din refrigerat în congelat sau recongelări), utilizarea unor spații de producție neigienizate (cu mucegai, infiltrații în pereți etc.), utilizarea unor ustensile de bucătărie vechi, improprii, neprofesionale, care nu pot fi igienizate corespunzător și unor coșuri de deșeuri menajere fără capac.
4. Puteți să ne spuneți din ce stațiuni și cu ce se ocupau operatorii care au avut activitatea oprită temporar?
În Eforie Nord, Sud și Mamaia.
5. La ce trebuie să fie atent turistul când vine pe litoral – din momentul sosirii, cazare și ieșitul la restaurant?
Să beneficieze de condiții de cazare decente, fără camere cu mucegai, cu lenjerii curate, cu apă caldă la baie. În privință alimentației să fie atenți la data limită de consum, la alergenii care pot provoca alergii, la temperatura indicată pe ambalaj, la modul de prezentare și de depozitare a produselor.
6. Care sunt metodele prin care un cetățean poate face o sesizare?
Direct pe site la ANPC există formular sau în comandament la Constanța 0241550550 telefon
7. Să vorbim și de modul în care un comisar acționează. Cum trebuie să se desfășoare un control?
Comisarul trebuie să fie civilizat, să aibă decența unui funcționar public și să aplice doar legea, nu păreri personale, iar controlul trebuie să se desfășoare normal, civilizat și bazat doar pe fapte și documente.
8. Au existat cazuri și în trecut când femei comisari au fost luate peste picior, apostrofate de către operatori economici. Ce mesaj aveți pentru colegele dumneavoastră, pentru a nu se lăsa intimidate de astfel de comportamente?
Bineînțeles, chiar ieri o colegă a fost amenințată că o să fie băgată chiar în frigiderul în care caută. Pentru astfel de cazuri cu administrator recalcitrant apelăm la ajutorul poliției.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii