Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
//
19:20 03 12 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Interviul on line cu fostul director financiar contabil al Sanatoriului Techirghiol, Maria Badea s-a terminat, tema a fost Afaceri transpartinice la Sanatoriul Balnear şi de Recuperare de la Techirghiol???

ro

09 Nov, 2010 11:43 12839 Marime text
02.jpg Prin decizia nr. 422 din 2 noiembrie, Silviu Vasilică Rusu, managerul Sanatoriului Balnear şi de Recuperare Techirghiol a decis ca, începând cu 8 noiembrie, să înceteze raporturile de administrare între Sanatoriu şi Maria Badea, care a deţinut prin concurs postul de director financiar contabil al sanatoriului încă din anul 2007.

Motivul oficial pentru care Maria Badea a fost îndepărtată de la Sanatoriu este faptul că s-ar fi împlinit termenul maxim pentru care se putea încheia un contract de administrare cu Sanatoriul, în condiţiile legii. În realitate, fostul director nu a avut niciodată semnat un astfel de contract cu conducerea Sanatoriului din simplu fapt că la momentul încadrării în funcţie legile existente nu preciza acest lucru. În ultimele săptămâni în presa locală a fost prezentat un raport al unei comisii de control a Direcţiei de Sănătate Publică care a venit chitită la Techirghiol pentru a verifica activitatea directorului Badea. Evident raportul a evidenţiat presupuse nereguli toate culmind cu demiterea din funcţie în condiţiile în care DSP transmite printr-o adresă oficială Mariei Badea că actul de control întocmit de comisia din cadrul Direcţiei de Sănătate Publică nu s-a finalizat şi nici nu s-a concretizat printr-o măsură împotriva femei. Pe de altă parte, Maria Badea nu a rămas cu mâinile în sân şi a informat Ministerul Sănătăţii cu privire la presiunile la care a fost supusă sistematic de către managerul Sanatorului Techirghiol, Silviu Vasilică Rusu după ce femeia, în calitate de director financiar contabil a refuzat să dea curs unor plăţi către societăţi comerciale care şi-au adjudecat licitaţii prin încălcarea procedurii de achiziţie. Mai mult decât atât, Maria Badea consideră că îndepărtarea sa are un singur scop: redirijarea fondurilor Sanatorului către anumite firme care trebuie să câştige licitaţiile organizate de Sanatoriu şi înlocuirea sa cu Janeta Toancă, fostul director economic al Direcţiei de Sănătate Publică care nu a reuşit să primească notă de trecere la concursul organizat de Ministerul Sănătăţii. Despre dedesupturile unei afaceri transpartinice care se derulează în cadrul Sanatorului Balnear şi de Recuperare de la Techirghiol vorbeşte joi de la ora 10.00 la interviu online prin intermediul chat-ului direct pe site-ul: //www.ziuaconstanta.ro fostul director financiar contabil al Sanatoriului Techirghiol, Maria Badea.

Aşteptăm întrebările dumneavroastră prin formularul de comentarii de la sfârşitul articolului sau la adresa de interviu@ziuact.ro.

Nota redacţiei: Pentru a păstra coerenţa şi relevanţa discuţiei, nu vom valida comentariile care nu se referă la temele anunţate, care nu conţin întrebări sau care constau în atacuri la persoană.

01.jpgÎntrebările redacţiei:

-1. Doamna Maria Badea în ce împrejurări aţi ajuns să susţineţi concursul pentru postul de director financiar-contabil la Sanatoriul Balnear şi de Recuperare Techirghiol?

MB: - In perioada 1995 - februarie 2006 am fost angajata DGFP Constanta, perioada in care am avut numeroase satisfactii profesionale;

din luna februarie 2006 pana in luna octombrie 2006 mi-am desfasurat activitatea in cadrul AFPM Constanta la compartimentul de solutionare a deconturilor de TVA. Deoarece aceasta activitatea a insemnat pentru mine o "plafonare" din punct de vedere profesional, am acceptat propunerea  de a fi numita  in functia de director financiar contabil al Sanatoriului Balnear si de Recuperare Techirghiol  pe perioada determinata pana la ocuparea postului prin concurs. In luna martie 2007 s-a organizat concursul pentru postul de director financiar contabil  si in urma promovarii acestui concurs, am ocupat postul respectiv.

-2. Aţi făcut sau faceţi parte din vreun partid politic? Aţi avut susţinere sau recomandare din partea vreunei formaţiuni politice în momentul în care aţi susţinut concursul pentru funcţia de director financiar-contabil?

MB - Niciodata nu am facut parte din nici un partid politic si nu am avut sustinerea sau recomandarea nici unei formatiuni politice in nici un moment al carierei mele. "Recomandarile " pe baza carora eu  am promovat in diverse functii, atat in cadrul DGFP cat si la Sanatoriul Techirghiol au fost integritatea  si profesionalismul.

-3. În cei trei ani de lucru efectiv în cadrul Sanatoriului v-a mai fost verificată activitatea? Care au fost rezultatele verificărilor?

MB: In anul 2008 activitatea financiar contabila aferenta anului 2007, a fost verificata de reprezentanti ai Curtii de Conturi care nu au constatat altceva decat ca  s-a achitat in plus un impozit pe cladiri catre Consiliul Local Techirghiol. In anul 2010 in perioada iulie - august s-a efectuat un control de catre reprezentantii ai Corpului de Control din cadrul  Ministerului Sanatatii, dar care nu s-a finalizat (dupa cunostinta mea) cu un act de control si de asemenea in luna  septembrie 2010, activitatea financiar contabila a mai fost verificata de catre Garda Financiara care nu numai ca nu a  avut nimic de reprosat ba mai mult, inspectorii au facut aprecieri pozitive referitoare la organizarea evidentelor financiar contabile.

-4. Cu câţi manageri aţi lucrat de la momentul numirii în funcţie şi cum caracterizaţi raporturile de muncă?

 MB: De la numirea mea in functie am lucrat cu 3 manageri: Bourceanu Septimiu Sebastian (10.2006 - 03.2009), Logofatu Indiran (mai 2009 - iunie 2010) si Rusu Vasilica.  In ceea ce priveste raporturile de munca dintre directorul financiar contabil si primii doi manageri, respectiv domnul Bourceanu si doamna Indiran,  din punctul meu de vedere a existat o colaborare foarte buna, fapt concretizat prin rezultatele deosebite inregistrate in activitatea unitatii sanitare.  Nu acelasi lucru il pot spune despre raporturile de munca dintre mine si Rusu Vasilica, deoarece in cele aproape 5 luni de cand a fost numit manager  domnul Rusu nu a colaborat absolut deloc nu numai cu directorul financiar contabil dar nici cu ceilalti directori (medical si de ingrijiri) si nici cu personalul din cadrul compartimentelor resurse umane, juridic , achizitii. De altfel sefa biroului resurse umane (Matei Veronica) si-a dat demisia, sefa serviciului financiar contabil (Zainea Gratiela) in data de 29.10.2010 si-a inaintat demisia (dar nu a fost acceptata),  directorul de ingrijiri Teodorescu Emanuel a fost eliberat din functie, iar in cazul doamnei director medical, domnul Rusu a intreprins numeroase demersuri astfel incat sa o inlocuiasca din functie.

-5. Recent, o comisie a Direcţiei de Sănătate Publică a întreprins un control la Sanatoriul Techirghiol care a vizat printre altele şi activitatea dumneavroastră. În urma întocmirii notei de control, directorul DSP, Constantin Dina şi unul dintre inspectorii care a făcut parte din echipa de control, Mărgărit Popescu v-au acuzat public de cheltuirea ineficientă a fondurilor publice. Cum răspundeţi acestor acuzaţii?

MB: Referitor la "nota de control" si la acuzatiile aduse public de domnul Popescu Margarit  tin sa precizez un lucru foarte important: pana in prezent eu am aflat de constatarile comisiei de control doar din presa si din emisiunea televizata din data de 05.11.2010,  deoarece nu mi-a fost comunicat nici un raport intocmit de catre comisie, astfel incat sa pot depune contestatie in contencios administrativ,  iar organele competente sa se pronunte asupra aspectelor constatate de catre comisie luand in calcul documentele justificative din care rezulta clar ca nici una din afirmatiile  referitoare la "coruptie, ilegalitati, incalcarea prevederilor legale "  nu este reala.

          De altfel in data de  29.10.2010, am solicitat printro adresa transmisa domnului Dina Constantin  - director DSPJ sa mi se  comunice Raportul de control si astfel  sa pot intreprinde demersurile legale impotriva actului de control, adresa la care pana acum nu am primit nici un raspuns.

In ceea ce priveste acuzatia de cheltuirea ineficienta a fondurilor publice,  doresc sa mentionez ca la data numirii mele in functia de director financiar contabil sanatoriul inregistra obligatii de plata de peste 35 miliarde ROL, din anul 1973 nu se mai executasera lucrari de reparatii, reabilitare si modernizare iar aparatura medicala era cea de la infiintarea unitatii medicale. In cei patru ani cat am ocupat functia de director financiar contabil am achitat obligatiile de plata restante, s-au realizat investitii de peste 200 miliarde ROL, iar la aceasta data, in conditiile in care unitatea nu inregistreaza nici un fel de obligatii de plata, are in cont peste 80 miliarde ROL. 

Aceasta situatie financiara unica in cadrul sistemului sanitar din Romania a fost posibila tocmai pentru ca directorul financiar contabil a utilizat fondurile unitatii pe baza unei  bunei gestiuni financiare si nu a acceptat cheltuirea  ineficienta a banilor publici.

-6. Rămânem la controlul DSP. Acelaşi inspector Popescu a susţinut de asemenea că în timpul controlului aţi refuzat să colaboraţi cu echipa de inspectori şi mai mult decât atât le-aţi adresat injurii. Aveţi probleme comportamentale?

MB: Pe toata perioada cat s-a efectuat controlul  comisia  din cadrul DSPJ nu mi-a solicitat explicatii referitoare la documentele verificate, verificarea a constat doar in solicitarea in scris de catre comisie a unor documente care au fost predate pe baza de proces verbal. Nici un moment eu nu am refuzat sa colaborez cu comisia de control, mai mult decat atat  in data de 07.10.2010 am solicitat comisiei de control (domnului Popescu Margarit si doamnei Ciorbaru Daniela) sa mi se comunice care este baza legala a acestui control, daca mi se acorda dreptul de a -mi exprima punctul de vedere referitor la constatarile comisiei si care este organul competent sa solutioneze o eventuala contestatie la raportul de control avand in vedere ca in cadrul structurii organizatorice a DSPJ Constanta nu exista un astfel de compartiment. La aceste intrebari domnul Popescu a raspuns ca "nu stie, dar va intreba sefii si imi va comunica ulterior".  Domnul Popescu a afirmat ca am adus acuze neintemeiate si jignitoare prin intermediul mass - media fapt neadevarat deoarece pana in acest moment  eu nu am dat nici o declaratie in presa. Domnul Popescu a mai facut referire la faptul ca i-am acuzat de "abuz".  Referitor la acest aspect situatia s-a prezentat astfel: in timpul controlului sefa biroului de achizitii publice din cadrul sanatoriului a adus la cunostinta domnului Popescu si a doamnei Ciorbaru faptul ca Rusu Vasilica si Toanca Janetta fac presiuni asupra ei astfel incat castigatoarea unei proceduri de achizitie publica de combustibil sa fie  o anumita firma, in acest context eu am spus comisiei ca ar trebui sa verifice si aceste aspecte nu numai activitatea directorului financiar contabil din perioada 2007 - 2009.   

 

-7. În cadrul aceluiaşi control, inspectorii DSP susţin că aţi modificat patru facturi care nu erau înregistrate în contabilitate, după ce acest lucru v-a fost sesizat de inspectorul financiar Daniela Ciorbaru?

MB: Afirmatia ca un numar de patru facturi nu au fost inregistrate in contabilitatea institutiei nu corespunde realitatii deoarece  facturile respective nu au fost aduse din afara institutiei  de catre comisia de control iar aceasta in urma unui punctaj cu contabilitatea sanatoriului sa constate ca nu sunt inregistrate in contabilitatea Sanatoriului.  In fapt facturile respective au fost  regasite de catre comisie in contabilitatea unitatii pe baza situatiei prezentate de directorul financiar contabil chiar in prima zi a controlului iar inregistrarea in contabilitate se regaseste: in extrasele de banca, in situatia mijloacelor fixe, in  centralizatoare, in notele contabile,  in  balantele de verificare, in situatiile financiare depuse la Ministerul Sanatatii, etc. 

-8. Având în vedere că verificările la Sanatoriu s-au încheiat, la fel ca şi raporturilor dvs de muncă cu instituţia, până în acest moment vi s-a adus la cunoştinţă care au fost motivele pentru care activitatea dumneavoastră a fost de două ori sancţionată într-un interval de două săptămâni?

MB: Nu stiu motivele. Dimpotriva prin adresa nr. 15786 din 08.11.2010, domnul Director al DSPJ Constanta imi comunica faptul ca "impotriva dumneavoastra nu s-a luat nicio masura ca urmare a actului de control". 

 

-9. Printre altele din raportul întocmit de comisia de control rezultă că timp de trei ani aţi ocupat ilegal funcţia de director financiar-contabil în cadrul Sanatoriului deoarece nu aţi încheiat un contract de administrarea cu niciunul dintre foştii manageri ai sanatoriului. Cum justificaţi lipsa acestui document?

MB: 1       in data de 15.03.2007, in baza prevederilor legii nr. 95/2006 si a OMSP nr. 284/12.02.2007, am participat la concursul organizat pentru ocuparea functiei de director financiar contabil; in urma sustinerii concursului am fost declarata admisa, conform procesului verbal intocmit de catre comisia de concurs, numita prin Decizia Ministrului Sanatatii Publice;

2       in urma rezultatului concursului, si avand in vedere prevederile art. 12 (1) si art. 41(3) lit. a din Codul    Muncii,  s-a incheiat un  act aditional la contractul individual de munca nr. 591 din 16.10.2006, in care se mentioneaza: “Incepand cu data de 16.03.2007 dna Badea Maria se incadreaza cu contract de munca pe perioada nedeterminata, in functia de director financiar contabil”.

 Ulterior incheierii contractului de munca pe perioada nedeterminata, respectiv in data  27.07.2007, in Monitorul Oficial al  Romaniei a fost publicata Legea nr. 264/2007, prin care a fost completat art. 183 din Legea nr. 95/2006, astfel: “In termen de 30 de zile de la ocuparea postului prin concurs, membrii comitetului director vor incheia cu managerul spitalului public un contract de administrare pe o perioada de maxim 3 ani {…}. Contractul individual de munca al persoanelor care ocupa functii de conducere specifice comitetului director in aceeasi unitate sanitara se suspenda de drept pe perioada exercitarii mandatului”.

           Avand in vedere cele prezentate anterior, intre mine si fostii manageri  ai Sanatoriului Balnear si de Recuperare Techirghiol, nu s- a incheiat  un contract de administrare, deoarece de la data ocuparii prin concurs a postului de director financiar contabil, pana la aparitia Legii nr. 264/2007 ,  trecusera 133 de zile (mai mult decat cele  30 de zile prevazute de lege);

Prevederile Legii nr. 264/2007  nu  pot fi aplicate retroactiv, ele se aplica doar pentru cei care au ocupat functia prin concurs organizat dupa aparitia Legii nr. 264/2007.

Neretroactivitatea legii este un principiu constitutional care consacra regula potrivit cu care legea noua  se aplica numai situatiilor care s-au pus in practica dupa aplicarea ei , iar nu situatiilor anterioare, avand in vedere ca legiuitorul  nu a facut nici o referire la situatia persoanelor care au ocupat functiile de director in trecut, se intelege ca cei care au ocupat functia prin concurs anterior nu intra sub incidenta contractului de administrare.

          Dealtfel, situatia descrisa anterior am adus-o la cunostinta domnului Ministru al Sanatatii in data de 22.07.2010,ca urmare a solicitarii de a fi inlocuita din functie adresata Ministerului Sanatatii  in data de 21.07.2010 de catre domnul Rusu Vasilica.

 

-10. Aţi afirmat că acest control a fost unul cu "dedicaţie", o verificare care să creeze cadrul propice pentru înlăturarea dvs din cadrul Sanatoriului. Pe ce argumente vă bazaţi această afirmaţie?

MB: Controlul respectiv  s-a realizat in baza Deciziei 287/28.09.2010,  emisa  de catre directorul DSPJ Constanta, care invoca ca si baza legala de efectuare a controlului:

-   prevederile Legii nr. 672/2002 privind auditul public intern;

-   adresa Ministerului Sanatatii/Cabinet Secretar General – Gheorghe Sarb nr. 56886/28.09.2010;

-   OMS  nr. 1078 din 27.07.2010.

Prevederile legale invocate in Decizia nr. 287/28.09.2010,  nu se aplica in cazul Sanatoriului Balnear si de Recuperare Techirghiol, in sensul ca DSPJ Constanta nu are competenta de control asupra activitatii economico – financiare a institutiei, deoarece Sanatoriul Balnear si de Recuperare Techirghiol este unitate cu personalitate juridica  aflata in subordinea Ministerului Sanatatii si nu in subordinea DSPJ Constanta.

Astfel:

-   Conform art 5 alin 3 din OMS nr. 1078/2010, personalul directiei de sanatate publica judetene nu exercita prerogative de putere publica;

-   Conform art 12 litera j din regulamentul anexa la OMS nr. 1078/2010, directorul executiv al DSPJ coordoneaza activitatea de audit public exercitat la nivelul unitatilor sanitare aflate in subordine, conform legii.

-   In acest caz nu pot fi invocate nici prevederile art 12 litera z din regulamentul anexa la OMS nr. 1078/2010, referitoare la  faptul ca directorul executiv al DSPJ indeplineste  orice alte atributii stabilite de conducerea Ministerului Sanatatii, conform prevederilor legale, deorece nu exista nici un act normativ prin care se stabilesc atributii si competente de verificarea a unitatilor subordinate Ministerului Sanatatii de catre DSPJ

          In data de 15.10.2010,  am transmis atat domnului Ministru al Sanatatii cat si DSPJ Constanta o plangere prealabila, prin care contestam Decizia nr. 287/28.09.2010 ca fiind netemeinica si nelegala, deoarece DSPJ Constanta nu are competente sa verifice "organizarea sistemului si efectuarea achizitiilor publice in perioada 2007 - 2009, angajarea si utilizarea creditelor bugetare", aceste verificari fiind de competenta ANRMAP, Ministerul Finantelor publice si Curtea de Conturi.

          Mai mult decat atat dupa ce in perioada 15.10. 2010 - 08.11.2010 au aparut zilnic in presa articole prin care sunt acuzata de "dezastru" financiar, in data de 08.11.2010, domnul Dina Constantin - director DSPJ, imi transmite adresa nr. 15786 din 08.11.2010 din care rezulta ca "nu exista nici un act administrativ " si " actul de control intocmit de comisia din cadrul DSPJ Constanta nu s-a finalizat si nici nu s-a concretizat printr-o masura  impotriva dumneavoastra".

-11. Totodată aţi afirmat că managerul Vasilică Rusu v-a şicanat timp de patru luni de zile, dându-vă de înţeles că nu v-a renunţa până nu vă va face să plecaţi într-un fel sau altul din cadrul instituţiei. Concret în ce au constat şicanele, ameninţările?

MB: Incepand cu  data de 23.06.2010, de cand a fost numit manager, domnul Rusu  a facut numeroase presiuni  asupra mea de a renunta la functia de director financiar contabil. Astfel chiar de la numire sa mi-a comunicat ca "noi nu vom colabora". Deasemenea a solicitat  consiliului de administratie sa dispuna revocarea mea din functie. A transmis nenumarate adrese Ministrului Sanatatii  prin care  solicita numirea ca director financiar contabil a doamnei Toanca Janeta. In data 29.10.2010  m-a amenintat  direct ca  "O sa plecati de aici cu mascatii - va garantez eu" . Personalului TESA era amenintat  ca "O sa plecati de aici cu Badea in brate", etc.). Dealtfel asa cum a declarat in presa si controlul efectuat de catre  DSPJ Constanta s-a realizat la solicitarea domnului Rusu.

 

-12. Are actualul manager vreun interes prin îndepărtarea dvs din funcţia de director financiar-contabil?

MB: Din tot ceea ce am relatat pana acum reiese clar ca domnul Rusu are un interes ca eu sa fiu inlaturata din functie. Miza demiterii mele este existenta in cont a sumei de 80 miliarde  lei , faptul ca anual sanatoriul incaseaza in jur de 250 miliarde lei si este foarte posibil sa doreasca externalizarea anumitor servicii deoarece a facut afirmatii in acest sens.

-13. Când l-aţi cunoscut pe domnul Vasilică Rusu şi în ce împrejurări?

MBIn perioada 2000 – 2006, domnul Rusu Silviu Vasilică, în calitate de administrator al SC RSV Ruvastef SRL, SC Black Life SRL si SC Silir Com SRL a desfăşurat activităţi de furnizare de produse şi de prestare de servicii către Sanatoriul Balnear şi de Recuperare Techirghiol.

          Astfel la data numirii mele in functia de director financiar contabil (16.10.2006) in evidentele contabile ale sanatoriului existau facturi emise de catre firmele mentionate anterior din care rezulta ca sanatoriul ar avea de achitat urmatoarele sume:

catre  SC Black Life SRL suma de 207.780,53 lei;

catre SC Silir Com  SRL suma de 77.352 lei ;

catre SC RSV Ruvastef SRL   suma de 29.074 lei .

          În urma verificării documentelor prezentate la plata instituţiei noastre, in anul 2006 am constatat că acestea nu îndeplinesc condiţiile de legalitate , regularitate şi realitate, în sensul că :

1       Nu au existat contracte încheiate între Sanatoriul Balnear Techirghiol pe de o parte, şi SC Silir com SRL şi SC RSV Ruvastef SRL pe cealaltă parte, în anul 2006, care să aibă ca obiect prestarea de servicii de spălătorie;

2       Facturile întocmite de către aceste societăţi nu aveau anexate documente justificative care să ateste realitatea serviciului prestat;

3       În cazul SC Black Life SRL s-a constat că facturile conţin erori de calcul în sensul că au fost facturate sume mai mari decât contravaloarea serviciilor prestate  in realitate,  prin luarea în calcul a numărului de bucăţi de produse spalate şi nu a cantităţii produselor exprimate în kilograme, asa cum prevede contractul;

          Ca urmare  a  fost sesizată Directia Finanţelor Publice Constanţa care a efectuat, în anul 2007,  un control  finalizat prin încheierea unui proces verbal de inspecţie din care rezultă că SC Black Life SRL a emis facturi în care a înscris cantităţi mai mari de produse destinate spălătoriei, şi a constatat că de fapt nu sanatoriul are  obligatii de plata catre SC Black Life SRL ci aceasta societate datoreaza  Sanatoriului suma de 32.215,63 lei.

     Ca urmare a refuzului de plată a sumelor solicitate, in anul 2009, domnul Rusu Silviu Vasilică a acţionat în instanţă Sanatoriul Balnear şi de Recuperare Techirghiol.

     În prezent, în paralel cu desfasurarea activitatii de manager al Sanatoriului Techirghiol, pe rolul Judecătoriei Constanţa se află un dosar  SC Black Life SRL prin care aceasta firma solicita sanatoriului suma de 415.560 lei.

-14. Există informaţii că familia domnului Rusu s-a aflat şi se află în relaţii de afaceri cu Sanatoriul de la Techirghiol. În calitate de director în cadrul sanatorului bănuiesc că v-au trecut prin mână hârtii care au putea să confirme sau să infirme acest lucru. Care este realitatea?

MB: In afara de aspectele relatate anterior mai trebuie adaugat faptul ca intre Sanatoriul Balnear şi de Recuperare Techirghiol şi SC Silir Com Impex SRL există  un contract având ca obiect închirierea de către SC Silir Com Impex SRL a unui spaţiu din cadrul sanatoriului şi pentru care, la aceasta data (noiembrie 2010),  SC Silir Com Impex SRL are de achitat catre Sanatoriu o chirie de peste 16.000 lei (chirie neachitata din perioada 08.2009 – 08.2010).  In data de 18.06.2010,  SC Silir Com Impex SRL a solicitat rezilierea contractului de inchiriere, incepand cu data de 01.07.2010.  Sanatoriul a comunicat SC Silir Com Impex SRL  ca este de acord cu rezilierea cu conditia ca in termen de 3 zile sa se procedeze la predarea primirea spatiului. Pana la  data de 08.11.2010   nu s-a incheiat un proces verbal de predare primire si in continuare SC Silir Com Impex SRL  detine spatiul  respectiv.  mentionez ca in conformitate cu declaratia de interese publicata pe site "sbrt.ghiol", domnul Rusu Silviu Vasilica declara ca sotia sa detine  SC Silir Com Impex SRL  si SC RSV Ruvastef SRL.

-15. În acest moment, familia domnului Rusu mai derulează afaceri cu Sanatoriul? Dacă da, aţi sesizat acest aspect instituţiilor abilitate?

 MB: SC Silir Com detine in continuare spatiul inchiriat de la sanatoriu, iar toate aspectele mentionate anterior au fost aduse la cunostinta Ministerului Sanatatii si Consiliului de Administratie,  care in baza art. 186 alin 9 litera f din legea nr. 95/2006, printe atributiile principale ale consiliului de administratie este si aceea de a propune revocarea din functie a managerului in cazul in care constata existenta situatiilor prevazute de art. 183.3 alin 1 lit. d (respectiv de incompatibilitate sau conflict de interese).  Astfel domnul Rusu Silviu Vasilica se afla in stare de incompatibilitate din data de 23.06.2010 si pana in prezent, fiind astfel incalcate prevederile Legii nr. 95 /2006, art 180 alin. 2.

-16. Managerul Rusu s-a plâns de faptul că i-aţi obstrucţionat activitatea refuzând semnarea documentelor fără de care activitatea Sanatoriului nu se putea derula în bune condiţiuni. Vă asumaţi acest lucru? În ce a constat refuzul dumneavoastră şi care au fost motivele?

  MB: Domnul Rusu se refera la faptul ca in data de 29.10.2010 am refuzat sa semnez niste ordine de plata, si imi asum acest lucru. Motivele pentru care am refuzat sa semnez ordinele de plata au fost comunicate managerului prin intocmirea, conform prevederilor legale,  a  mai multor declaratii de suspendare a platii. In acest sens pot sa exemplific doua cazuri pentru care am suspendat plata, respectiv:

-  in cazul achizitiei  unui schimbator de caldura la pretul de 26.225,22 lei si achizitia unui serviciu de montat schimbator caldura la pretul de 12.152,29 lei, in conditiile in care in evidentele institutiei se regaseste o oferta de in suma de 26.192,43 lei care include atat schimbatorul cat si montarea lui. In acest caz in afara de diferenta ce urmeaza a fi achitata in plus de 12.185,08 lei, se depaseste si suma prevazuta in BVC (30.000 lei) si nici nu exista documente legal intocmite pentru achizitia respectiva ( nu exista contract);

-  in cazul achizitieiunui numar de 2 masini spalat pardoseli la pretul de 36.092,90 lei, de la SC Pruteanu SRLin conditiile in care in evidentele institutiei se regaseste  o nota de comanda de peste 55.000 lei, pentru 3 masini spalat (fiind astfel depasite fondurile din BVC). In acest caz,  in afara de pretul foarte mare la care au fost achizitionate masinile ( in comparatie cu preturile de pe piata),  la receptia acestora comisia  a constatat ca acestea nu functioneaza si ca sunt masini folosite, si in procesele verbale de receptie au inscris "Nu se admite receptia". Nici  in acest caz nu exista documente legale intocmite, astfel achizitia s-a facut in baza unei note de comanda semnate de Rusu Vasilica si Toanca Janetta, fara a exista incheiat contract, avizat de persoanele care au atributii in acest sens (juridic pentru legalitate, director financiar contabil pentru existenta fondurilor);

          Mai mult decat atat in data de 29.10.2010, domnul Rusu a procedat la semnarea unor ordine de plata de peste 250.000 lei in conditiile in care managerul nu are dreptul legal sa semneze ordinele de plata, aceasta atributie fiind in exclusivitate de competenta conducatorului departamentului financiar contabil. Aceasta plata s-a efectuat dupa ce a exercitat presiuni asupra  domnisoarei Zainea Gratiela – sef serviciu financiar contabil sa semneze ordonantarile la plata.

-17. Aveţi exemple de societăţi comerciale pe care managerul Rusu le-a favorizat în atribuirea unor contracte sau pe care ar fi dorit să le "ajute" însă dvs v-aţi opus?

MB: Au existat mai multe situatii in care domnul Rusu a dat  dispozitii personalului pentru incheierea unor contracte care nu respectau  prevederile legale  referitoare la procedurile de achizitie,  oportunitatea, economicitatea si eficienta utilizarii fondurilor publice , si pe care eu am refuzat sa le semnez,  de exemplu:

- contract pentru achizitia de combustibil -  SC Borsenia SRL in conditiile in care nu au fost respectate prevederile legale in materie de achizitii publice;

     - contract pentru evaluarea riscurilor in suma de peste 16.000 euro in conditiile in care exista deja un contract incheiat privind sanatatea si securitatea muncii care avea ca obiect inclusiv evaluarea riscurilor - SC Work Consulting SRL;

- contract pentru diriginte de santier - PFA Circo Margareta, in conditiile in cadrul sanatoriului nu se realiza nici o lucrare de constructii si  nu era finalizata nici o procedura de achizitie  de astfel de lucrari;

- contract,  in valoare de 26.454 lei/luna  avand ca obiect: mentenanta modul Hipocrate  medical; raportare indicatori management pentru evaluarea activitatii managerilor ; modul receptie si integrare cu casa de marcat pentru generarea bonului fiscal. Astfel nu se justifica achizitionarea acestor servicii de raportare a indicatorilor de management, in conditiile in care managerul institutiei nu are incheiat contract de management cu Ministerul Sanatatii in care sa fi fost inscrisi indicatori de performanta, deasemenea nu este oportun a fi achizitionat un program de generare a bonului fiscal in conditiile in care casele de marcat din dotarea institutiei genereaza acest bon fiscal;

-18. Putem vorbi de firme de casă care s-au abonat la cheltuirea banului public derulat prin intermediul Sanatoriului?

 

MB: Referitor la aceasta intrebare  as dori sa clarific inca un aspect referitor la afirmatiile aparute in presa, chiar in data de 08.11.2010,  referitoare la "repetabilitatea" incheierii, mai multor contracte de lucrari cu SC Marami SRL.  In baza prevederilor OUG nr. 34/2006, in anul 2008 sanatoriul a organizat procedura de achizitie - licitatie deschisa, pentru care valoarea estimata a contractului initial  s-a determinat prin luarea in considerare  inclusiv a lucrarilor care pot fi achizitionate ulterior,  si s-a precizat faptul ca sanatoriul are dreptul de a opta pentru achizitia ulterioara de noi lucrari similare de la operatorul economic a carui oferta va fi declarata castigatoare, intr-un interval care nu va depasi 3 ani. La aceasta procedura de achizitie au participat mai multe firme.  In urma acestei proceduri, la care au participat mai multe firme , a fost desemnata castigatoare SC Marammi SRL si asa se explica de ce in perioada 2007 - 2010 s-au incheiat mai multe contracte cu aceasta firma. 

-19. Aţi lucrat şi cu alţi doi manageri - Septimiu Bourceanu, respectiv Indiran Logofătu. Putem vorbi de aceeaşi manieră de lucru în cazul celor doi - "licitaţii cu dedicaţie"?

MB: Referitor la aceasta intrebare  as dori sa clarific inca un aspect cu privire la afirmatiile aparute in presa,  in sensul ca directorul financiar este "vinovat" indiferent de persoana care  are atributii si responsabilitati intrun anumit compartiment (achizitii, juridic, resurse umane):

-        conform fisei postului si Deciziei nr. 1691/01.03.2007, semnatura directorului financiar contabil pe un contract confirma incadrarea in prevederile bugetare si existenta fondurilor necesare achitarii produselor, lucrarilor si serviciilor ce urmeaza a fi achizitionate.

-         eu nu am avut in subordine compartimentul de achizitii publice si nu am avut atributii de coordonare sau control al acestui compartiment;

-   asa cum rezulta din toate dosarele de achizitii publice, din perioada 2007 - 2010, niciodata nu am fost implicata in vreun fel in procedurile de achizitie publica;

          Astfel pot sa afirm ca, din punctul meu de vedere, in mandatul domnului  Bourceanu, respectiv  al doamnei Logofatu nu au existat situatii in care acestia sa dea dispozitii sau sa faca presiuni pentru incheierea unor contracte care nu respectau  prevederile  legale.

-20. Aţi fost trei ani de zile una dintre persoanele cu funcţii de răspundere în cadrul SBRT. Privind retrospectiv, această unitate medicală poate fi considerată o afacere transpartinică pentru cei aflaţi la putere?

MB: Avand in vedere presiunile la care am fost supusa in ultima perioada, cred ca aveti dreptate.

-21. Atât domnul director al DSP, Constantin Dina cât şi managerul Vasilică Rusu au declarat că nu au nimic personal cu Maria Badea. Primul a susţinut că în urma controlului nu s-a decis nicio măsură împotriva dvs, iar cel de-al doilea susţine că nu doreşte decât să intraţi în legalitate. Totuşi în nota prin care aţi fost demisă se precizează că nu mai puteţi ocupa această funcţie şi nici nu vă puteţi înscrie la concursul care urmează să se organizeze pentru postul pe care dvs l-aţi ocupat până pe data de 8 noiembrie a.c....

MB: Aceasta atitudine duplicitara nu face decat sa confirme abuzurile la care am fost supusa. 

 

-22. Există o recomandare semnată de preşedintele PDL Constanţa, senatorul Mircea Banias prin care pentru funcţia ocupată de dvs anterior este susţinută doamna Janeta Toancă. Aveţi cunoştinţă de această recomandare sau de faptul că posturile sunt împărţite şi pe criterii politice?

MB: Eu am aflat despre existenta acestei recomandari in data de 28.08.2010, deoarece acest document a aparut in facsimil in presa, si imi este clar, vazand tot ceea ce mi se intampla, ca pentru a rezista pe un post de conducere, trebuie sa te sustina  cineva indiferent de culoarea politica a acestuia.

 

-23. Ce relaţii aveţi cu doamna Toancă, vă întreb acest lucru pentru că înţeleg că dumneaei este angajată în cadrul Sanatoriului?

MB: Nu am nici un fel de relatie cu doamna Toanca.  Dealfel ar fi si greu sa avem o "relatie" , avand in vedere ,  ca in anul 2005,  cand era director financiar la DSPJ Constanta, o echipa din cadrul compartimentului de inspectie din cadrul DGFP Constanta, compartiment pe care eu il coordonam la acea vreme, a intocmit un proces verbal la DSPJ Constanta prin care s-a constatat existenta unui prejudiciu de peste 15 miliarde ROL  pentru care doamna Toanca era responsabila, si ca urmare a fost demisa din functia de director.

-24. Revin la nota de control întocmită de comisia DSP şi la afirmaţiile făcute de cei doi mai sus menţionaţi. S-a precizat că în urma controlului au fost sesizate atât Poliţia economică cât şi Curtea de Conturi şi DNA. Aţi fost contactată de vreuna din instituţii pentru a vi se aduce la cunoştinţă eventuale acuzaţii oficiale?

MB: Nu am fost contactata de catre Curtea de Conturi sau DNA, in schimb am fost contactata de catre ofiteri din cadrul  I.P.J. Constanta, dar care nu mi-au adus la cunostinta ca as fi acuzata de ceva.   

-25. Cum au decurs ultimele zile de muncă în cadrul Sanatoriului?

MB: Incepand cu data de 23.06.2010 pana  in data de 08.11.2010,  zilele de munca la sanatoriu au fost un infern atat pentru mine cat si pentru foarte multi angajati. Rusu Vasilica prin deciziile sale si a comportamentului neadecvat a determinat o stare de tensiune printre salariati (carora le vorbeste vulgar, tipa si ii ameninta ca ii da afara si externalizeaza toate serviciile). In  data de 29.10.2010 m-a amenintat ca  "O sa plecati de aici cu mascatii - va garantez eu" iar pe salariati ii ameninta ca  "O sa plecati de aici cu Badea in brate", etc.).

-26. Ce aveţi să vă reproşaţi în legătură cu activitatea dvs în cadrul Sanatoriului?

MB: Nu am nimic sa imi reprosez . Am credinta, ca in urma verificarii documentelor financiar contabile de catre autoritatile competente,  nici acestea  nu vor avea nimic sa imi  reproseze in legatura cu activitatea mea de director.

-27. O dată încetate raporturile de muncă între dvs şi Sanatoriul Techirghiol ce intenţionaţi să faceţi? Veţi contestate demiterea din funcţie? V-aţi înscrie în vreun partid politic pentru a reveni pe funcţie?

MB: Nu stiu ce voi face in continuare.  In acest moment imi doresc sa ma odihnesc si sa imi recapat puterea de a merge mai departe.

     Deja am contactat un cabinet de avocatura astfel incat sa inceapa demersurile de contestare in instanta a Deciziei nr. 422/08.11.2010. 

Asa cum v-am spus inca de la inceput niciodata nu am facut parte dintrun un partid politic si nu am avut sustinerea sau recomandarea nici unei formatiuni politice in nici un moment al carierei mele si niciodata nu m-as inscrie intr-un partid politic pentru a reveni pe functie.

 

-28. În acest moment încă mai credeţi că miza demiterii dvs este aducerea Janetei Toancă şi căpuşarea instituţiei prin contractele care urmează să fie încheiate în viitor?

MB: Despre faptul ca Toanca este dorita de Rusu in functia de director financiar contabil la sanatoriu am stiut inca din data de 23.06.2010, si tot ce s-a intamplat ulerior a demonstrat acest lucru. Miza demiterii mele este existenta in cont a sumei de 80 miliarde  lei iar prezenta mea in functia de director financiar contabil care nu ar fi permis managerului sa utilizeze banii dupa bunul sau plac.

-29. Aveţi să transmiteţi ceva autorităţilor competente?

MB: Nu.

30. Poate fi considerat Sanatoriul Balnear si de Recuperarea Techirghiol o afacere transpartinica pentru toate guvernarile care s-au succedat?

 MB:Avand in vedere ce mi s-a intamplat in ultima perioada, cred ca asa este.

Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii

  • stoian Luminita 05 Apr, 2012 22:14 ce s-a mai intamplat din 2010 si pana azi 05 aprilie 2012?
  • invitat Ziua de Constanta Interviu Online 11 Nov, 2010 10:55 @mihai dumitru 2: In acest moment nu depinde sa mine sa ma intorc.
  • mihai dumitru 2 11 Nov, 2010 10:47 doamna badea nu trebuia sa plecati trebuia sa r amaneti ca acest sanatoriu se va duce fara dumneavoastra haideti sa facem ceva plizzzzz si sa salvam aceasta unitate va ajutam si noi cei ce stim cat ati colaborat la bunul mers a sbrt. va rugam ca nu e demn sa fie condusa o unitate de acest oier va rugam mult doamna badea plizzzzzz nu ne lasati pe mina acestui nemernic
  • invitat Ziua de Constanta Interviu Online 11 Nov, 2010 10:34 @Interviu:Probabil ca cel care a dat decizia.
  • invitat Ziua de Constanta Interviu Online 11 Nov, 2010 10:34 @Sanatoriu:Nu am cunostinta de acest lucru.
  • invitat Ziua de Constanta Interviu Online 11 Nov, 2010 10:32 @George:- in cazul achizitiei unui schimbator de caldura la pretul de 26.225,22 lei si achizitia unui serviciu de montat schimbator caldura la pretul de 12.152,29 lei, in conditiile in care in evidentele institutiei se regaseste o oferta de in suma de 26.192,43 lei care include atat schimbatorul cat si montarea lui. In acest caz in afara de diferenta ce urmeaza a fi achitata in plus de 12.185,08 lei, se depaseste si suma prevazuta in BVC (30.000 lei) si nici nu exista documente legal intocmite pentru achizitia respectiva ( nu exista contract); - in cazul achizitieiunui numar de 2 masini spalat pardoseli la pretul de 36.092,90 lei, de la SC Pruteanu SRLin conditiile in care in evidentele institutiei se regaseste o nota de comanda de peste 55.000 lei, pentru 3 masini spalat (fiind astfel depasite fondurile din BVC). In acest caz, in afara de pretul foarte mare la care au fost achizitionate masinile ( in comparatie cu preturile de pe piata), la receptia acestora comisia a constatat ca acestea nu functioneaza si ca sunt masini folosite, si in procesele verbale de receptie au inscris "Nu se admite receptia". Nici in acest caz nu exista documente legale intocmite, astfel achizitia s-a facut in baza unei note de comanda semnate de Rusu Vasilica si Toanca Janetta, fara a exista incheiat contract, avizat de persoanele care au atributii in acest sens (juridic pentru legalitate, director financiar contabil pentru existenta fondurilor).
  • invitat Ziua de Constanta Interviu Online 11 Nov, 2010 10:30 @SOS:Nu numai ca am platit mai putin, i-am retinut si penalitati de peste 4 miliarde de lei firmei care a facut reparatia.
  • invitat Ziua de Constanta Interviu Online 11 Nov, 2010 10:28 @Silviu:nu stiu cine este suzana matei, dar se pare ca este una din persoanele din ministrul sanatatii care il sustine.
  • invitat Ziua de Constanta Interviu Online 11 Nov, 2010 10:27 @Mihaela:am adus la cunostinta ministerului sanatatii si la cunostinta consiliului de administratie abuzurile domnului rusu si nimeni nu a dispus nici o masura
  • invitat Ziua de Constanta Interviu Online 11 Nov, 2010 10:26 @Vasile: Sunt convinsa ca toate deciziile pe care le ia domnul Rusu le ia doar dupa ce se consulta cu doamna Toanca.
  • invitat Ziua de Constanta Interviu Online 11 Nov, 2010 10:25 @Cristian:De multe ori a afirmat domnul Rusu ca ne va da pe toti afara si va externaliza serviciile prin aducerea unor firme de specialitate.
  • invitat Ziua de Constanta Interviu Online 11 Nov, 2010 10:24 @Alexe:Eu cred ca miza inlaturarii mele este existenta a 2 milioane de euro in cont fara sa avem nicio datorie si veniturile pe care le realizeaza sanatoriul din vanzarea de namol.
  • invitat Ziua de Constanta Interviu Online 11 Nov, 2010 10:22 @Gina: Da, asa este doamna. Personal am fost amenintata ca voi fi data afara din institutie cu mascatii.
  • invitat Ziua de Constanta Interviu Online 11 Nov, 2010 10:21 @mihai dumitru: Intr-adevar Salvatore utilizeaza autoturismul unitatii, desi nu este angajat al sanatatoriului. din cate cunosc este consilierul personal si de imagine al domnului Rusu.
  • invitat Ziua de Constanta Interviu Online 11 Nov, 2010 10:17 @Ariel: consulta raspunsurile , s-a raspuns deja la aceasta intrebare.
  • invitat Ziua de Constanta Interviu Online 11 Nov, 2010 10:17 @SRV:Din punctul meu de vedere nu poate participa deoarece nu intruneste conditiile, dar asupra acestui acestui aspect trebie sa se pronunte domnul director al DSP, Constantin Dina.
  • invitat Ziua de Constanta Interviu Online 11 Nov, 2010 10:16 @SO:Nimic nu va putea inlocui partea de suflet. Au fost patru ani din viata mea si sufletul meu ramane in continuare langa oamenii de calitate din cadrul sanatoriului.
  • invitat Ziua de Constanta Interviu Online 11 Nov, 2010 10:10 @anonim:eu nu am achizitionat in anul 2007 nici un imobil. Am un apartament de 2 camere din anul 1997, in cei 25 ani de activitate niciodata nu am avut un"simplu Salariu" deoarece lunar eu am avut salarii de peste 50 milioane lei. Pentru achizitia apartamentului in anul 2009 din Bucuresti eu am vandut un aparatament din constanta zona stadion care a fost achizitionat in anul 2004, anterior in anii 2002 si 2003 am vandut o casa din constanta strada teodor Burada si un teren din constanta strada luntrasi (eu lucrez la sanatoriu din 2006). referitor la excursiile in strainatate mentionez ca pana in luna iulie 2008 eu nu am fost nici macar pana la Bulgari, ori dupa 25 ani de activitate si la un salariu de peste 50 milioane lunar cred ca imi permiteti sa merg sa vizitez 4 tari.
  • invitat Ziua de Constanta Interviu Online 11 Nov, 2010 10:09 @bebelusa3:la prima intrebare sper sa ne raspunda domnul Dina Constantin - director DSPJ care are ca si atributii sa verifice dosarele candidatilor atat din punct de vedere al numelui cat si al indeplinirii conditiilor de vechime in posturi prevazute cu studii superioare deoarece rusu nu indeplineste aceasta conditie, el fiind, conform carnetului de munca: muncitor necalificat, ajutor de ospatar, ospatar, asociat unic si administrator Cat despre apa minerala dupa ce eu m-am intors din concediu am inteles ca prin nota de fundamentare intocmita de domnul Mihaila Mihai acesta solicita achizitia unui numar de 2500 sticle apa minerala pentru protectia muncii iar rusu a modificat nota la 8500 sticle.
  • invitat Ziua de Constanta Interviu Online 11 Nov, 2010 10:08 @bebelusa2:Domnul Rusu Vasilica de la numirea sa in functia de manager interimar a solicitat si a beneficiat de prestarea unor servicii de catre persoane din afara institutiei, si carora, desi nu au nici un contract incheiat cu institutia noastra, le-a pus la dispozitie documentele institutiei ,dosarele cu documente personale ale membrilor comitetului director si informatii despre activitatea desfasurata in sanatoriu. •Persoanele respective beneficiaza de logistica sanatoriului, deoarece domnul Rusu a pus la dispozitie acestor persoane calculatoare, imprimante, autoturismul Cielo, spatiu de birou, materiale consumabile, etc; •un domn - Salvatore Aiello, care se prezinta ca fiind director de imagine si consilier personal al managerului, are acces in toate compartimentele din sanatoriu ( baza de tratament, cabinete, cantina, birouri administrative, magazii, spatii de cazare, etc) si solicita personalului rapoarte si explicatii despre circuitul documentelor si despre activitatea desfasurata de catre salariati si contacteaza diversi furnizori pentru aprovizionarea sanatoriului cu bunuri si servicii. Mai mult decat atat in nenumarate randuri a dat dispozitii pentru achizitia de lucrari si produse personalului din cadrul biroului de achizitii. In momentul in care personalul din cadrul biroului de achizitii ii explica faptul ca solicitarile dumnealui nu sunt legale acesta ridica tonul, jigneste personalul si ii ameninta ca vor fi dati afara. •In data de 23.09.2010 domnului Salvatore Aiello i s-au predat mai multe alimente gasite asupra personalului sanatoriului de catre firma de paza a institutiei; •Incepand cu data de 04.10.2010 in cadrul serviciului aprovizionare transport isi desfasoara activitatea o domnisoara care intocmeste note de comanda . La intrebarea daca este angajata sanatoriului a raspuns ca “ se va incheia contract de munca saptamana viitoare”, dar nici pana astazi nu are contract de munca cu sanatoriul.
  • invitat Ziua de Constanta Interviu Online 11 Nov, 2010 10:07 @bebelusa1:Rusu pretinde ca are de luat de la sanatoriu peste 5,5 miliarde lei. Dosarul cu Blak are termen pe 17.11.2010(si din informatiile mele deja s-au Rusu a facut matrapazlancuri la expertiza deoarece desi DGFP aprin procesul verbal a consemnat ca nu are de primit bani ci a incasat chiar in plus, se pare ca expertiza ii este favorabila atat timp cat rusu reprezinta si sanatoriul si firma Black); dosarul SIlir este suspendat, iar in cazul dosarului RSV acesta a pierdut procesul.
  • invitat Ziua de Constanta Interviu Online 11 Nov, 2010 10:07 @Dana: Avand in vedere ca toate actele emise de manager au continut numele Rusu Silviu Vasilica din punctul meu de vedere sunt nule, incepand cu ordinul de numire. Ma astept ca macar in acest caz organele competente sa se autosesizeze iar de aceasta data ministerul sanatatii sa dispuna masuri legale.
  • invitat Ziua de Constanta Interviu Online 11 Nov, 2010 10:06 @Dorina: am refuzat sa platesc deoarece documentele prezentate la plata nu indeplineau conditiile legale pentru a fi achitate. Silir pretinde de la sanatoriu peste 150.000 lei. Da exista un contract de chirie pentru care are de achitat o chirie de peste 16.000. centrala termica nu a functionat pentru Rusu a achizitionat un combustibil foarte scump si foarte prost care a stricat centrala noua (achizitionata anul trecut). Pana la data plecarii mele domnul Rusu nu depusese la biroul resurse umane nici un document. La data numirii i-am solicitat copie dupa CI pentru a fi depusa la Trezoreria Techirghiol dar raspunsul lui a fost "Va garantez ca sunt major, si am sa depun personal CI la trezorerie". mai mult la data numirii a emis o decizie prin care isi acorda un spor de vechime de 20%, pe care a trecuta si in statul de functii pe care eu urma sa il semnez astfel ca am solicitat biroului resurse umane documentul justificativ din care rezulta aceasta vechime , iar raspunsul a fost ca nu detine un document justificativ astfel incat am intocmit o dispozitie de suspendare a platii iar Rusu a modificat decizia respectiva.
  • invitat Ziua de Constanta Interviu Online 11 Nov, 2010 10:05 @Viorel: Nu tin cu dintii de functie pur si simplu imi apar drepturile, si nu am nimic de ascuns, tocmai de aceea nu am plecat si nu am cedat presiunilor exercitate de oameni influenti.
  • invitat Ziua de Constanta Interviu Online 11 Nov, 2010 10:04 @Rodi32:Eu nu am venit odata cu PNL pentru ca eu nu am fost membra si nu am avut simpatii politice niciodata. Este adevarat ca pe Septimiu Bourceanu il cunosc de cand avea 8 ani si am fost foarte buna prietena cu tatal sau. Eu nu ma consider o victima dimpotriva cred atat eu cat si familia si colegii mei pot spune ca sunt o "Eroina" pentru ca nu stiu cati ar fi rezistat 5 luni unor presiuni de nedescris iar in cei 4 ani de activitate am reusit transformarea acestei unitati dintro ruina intrun "hotel" modern cu aparatura medicala noua si cu peste 2 milioane de euro in cont.
  • invitat Ziua de Constanta Interviu Online 11 Nov, 2010 10:03 @Dorin:in primul rand afirmatia nu este reala pentru ca nu s-au cheltuit 800 milioane pentru renovarea unei camere: a) lucrarile au constat in reparatii capitale pentru o camera, hol, baie (sanitare, electrice, termice, constructii) b) valoarea respectiva include pe langa reparatii si dotare cu mobilier, aparate aer conditionat, TV, frigider, cabina dus, etc c) valoarea este rezultata in urma organizarii unei proceduri de achizitie de licitatie deschisa la care au participat mai multi ofertanti, oferta desemnata castigatoare fiind cea mai mica in comparatie cu celelalte oferte;
  • Celebra 11 Nov, 2010 09:39 SUNT CONTRARIATA DE CEEA CE CITESC, CUM ESTE POSIBIL SA FIE PUSA INTR-O FUNCTIE DE CONDUCERE DIN NOU JANETA TOANCA, AVAND IN VEDERE DE MATRAPASLICURILE PE CARE LE-A FACUT LA DSP CTA. INTAMPLATOR O CUNOSC PE DOAMNA MARIA BADEA, UN ECONOMIST CU DEDICATIE PENTRU MUNCA PE CARE O DESFASOARA SI NU CONCET CA AR FI FOST DE ACORD CU CEVA CE NU AR FI FOST IN NEREGULA IN EVIDENTA FINANCIAR-CONTABILA A SANATORIULUI SI NICI CU ACORDAREA LICITATIILOR. CONSIDER CA ACEST ACTUAL DIRECTOR AL SANATORIULUI ESTE DESEMNAT PENTRU A SERVI PARDIDUL CARE ESTE LA PUTERE, ORI MARIA BADEA L-AR IMPIEDICA DE LA NEREGULILE PE CARE SI LE-A PROPUS. SA NU UITAM CE S-A INTAMPLAT LA SANATORIUL TECHIRGHIOL PANA SA FIE INVESTITA IN FUNCTIE MARIA BADEA, CUM SE ATRIBUIAU LICITATIILE, ELE EXISTAU NUMAI PE HARTIE SI PRODUSELE NU ERAU FIZIC SI IN CADRUL INSTITUTIEI, DAR MA INTRAB A PLATIT CINEVA PENTRU ACESTE NEREGULI?
  • SO 11 Nov, 2010 09:06 Intotdeauna OAMENII MARI trebuie sa lupte,nedrept si inegal, cu oamenii MICI.Acum, cand acest grup meschin s-a unit, vizibil, doar pentru a-si atinge unicul scop de A PRADUI,v-as intreba, D-na Badea, ce anume ar putea sa inlocuiasca partea de SUFLET pe care ati lasat-o la Sanatoriul Techirghiol.
  • RSV 10 Nov, 2010 23:43 Dna Badea, ne puteti spune cum poate participa domnul Rusu la examenul pentru postul de manager al SBRT cand el nu indeplineste conditiile in ceea ce priveste vechimea in specialitate (in munca). Daca contractul de spalatorie pe care domnul Rusu il avea cu sanatoriul este reziliat ne puteti spune si noua de ce nu exista un proces verbal de predare a spatiului in care era amenajata spalatoria? Oare aceasta inca mai este functionala?? Va multumesc!
  • Ariel 10 Nov, 2010 23:34 Va rugam sa dati detalii despre facturile pe care le-ati refuzat la plata....devine interesant...
  • mihai dumitru 10 Nov, 2010 23:07 este foarte adevarat ceia ce sustine doamna Badea Maria.Aceasta persoana a facut tot posibilul ca sa functioneze unitatea sbt chiar mult prea mult si nu marita sa fie tratata asa de dobitocu asta de rusu si gasca lui.Rusu ar fi bine sa cheme pe cineva sa controleze masina cu,care umbla salvadore ca e masina unitati nu e a lu rusu si m-ai beneficiaza si de bonuri de benzina gratis de la stat ca doar o plimba si pe janeta toanca si e posibil orce. sa verifice cineva activitatea lu rusu in sanatoriu balnear techirghiol de pe vremea lu moraru si veti intelege toti ce are asta cu badea maria,cati bani a pretins ca are de luat de la sbt si alti hoti il sustin si o ancheteaza pe badea iel ca e ala corect. acest rusu se afla in litigiu cu unitatea pe care o conduce si totusi e sustinut,are cineva alte motive?DOAMNA BADEA MARIA a fost pistonata sa plece si nu a plecat de frica a plecat ca e un om demn sa priveasca in ochi altor persoane nu cum face rusu a injurat pana si angajatele. e demn comportamentu lui de oier ca acolo a facut menegmentu. lasati-o pe doamna badea si nu mai insinuati tot felu de aberati
  • gina 10 Nov, 2010 22:58 Se zvoneste in targ cum ca de la venirea Dlui Rusu activitatea in sanatoriu se desfasoara sub amenintare si angajatii sunt jigniti si acuzati continuu de incompetenta. Ce ne puteti spune?
  • alexe 10 Nov, 2010 22:28 sunt interese urise la techirghiol:bani adica milioane de euro,namolul exploatat de santoriu, suprafete uriase de teren si numeroase cladiri care aprtin sanatoriului
  • cristian 10 Nov, 2010 22:25 Doamna directoare sunteti la curent cu zvonurile legate de externalizarea anumitor servicii in cadrul sanatoriului techirghiol?Sau cu cele legate de privatizarea pe care o urmareste domnul rusu?
  • vasilica fara frica 10 Nov, 2010 22:23 recunosc ca am fost numit manager cu tot conflivctul meu de interes pentru ca am uns pe cine trbuie recunosc ca am facut liceul la seral si diploma de facultate numa eu stiu cum am obtinut o recunosc ca singura profesie pentru care sunt calificat e cea de ospatar recunosc ca am bani pt ca am furat bine de la sanatoriu cand am avut ocazia recunosc ca am facut obsesie cu razbunarea mea pe badea reccunoasteti si voi ca in romania e mai mult decat suficient ca sa devii manager
  • ........... 10 Nov, 2010 22:15 doamna badea sa va tineti tare.noi, cei care cunoastem adevarul va suntem alaturi.adevarul trebuie sa iasa la lumina!doamne ajuta!
  • vasile 10 Nov, 2010 22:11 eu va lamuresc cu o parte TOANCA=PSD,toanca spala creierii lui vasilica-intre noi fie spus nu ca ar avea multi-si atunci cum ramnae cu spatele lui vasilica?accepta el SPATELE????????????care cica e pdl sau unpr????????????pai cum vine asta!!!!!!!!!!!!aici lamuriti voi.cine seamana si cine culege?
  • mihaela 10 Nov, 2010 22:05 ati adus la cunostinta autoritatilor acuzele pe care i le aduceti lui rusu?e greu de crezut ca ministerul daca ar sti nu ar lua masuri
  • silviu 10 Nov, 2010 22:03 aveti idee cine este aceasta suzana matei din ministerul sanatatii care il sprijina pe rusu?
  • nicu 10 Nov, 2010 21:42 poate recunoaste intr-un final ministerul sanatatii ca a gresit si poate ne lumineaza care este situatia actelor semnate de acest incompetent care daca ar fi sa ne luam dupa documente nici nu a fost vreodata manager
  • ana 10 Nov, 2010 21:37 o doamna caracterizata prin verticalitate si modestie, foarte bine pregatita, legista........si as putea continua;daca in tara asta toti ar fura cat a furat doamna badea am duce-o mai bine ca elvetienii.
  • SOS 10 Nov, 2010 20:39 Oare chiar a fost platita dublu firma care a reabilitat SBRT sau suma platita a fost mult sub valoarea contractului pentru ca s-au aplicat penalitati pentru nerespectarea clauzelor contractuale?!?Cercetati domnilor avizati!!! Cautati dovezi dpdv contabil nu politic!!!
  • anonim 10 Nov, 2010 20:10 daca pretinde ca a fost atat de corecta in tot acest mandat, cum a reusit sa isi cumpere in anul 2007 un imobil in constanta,ca mai apoi, in anul 2009 sa ii cumpere fiicei sale o locuinta in bucuresti..in valoare de 100.000 euro( conform declaratiei de avere), dintr-un simplu salariu?..tot din salariul acesta si-a permis sa calatoareasca intr-un interval de 2 ani in 4 tari?... daca tot sustine ca demisionarea a fost un abuz..oare neregulile gasite nu reprezinta tot abuzuri, de aceasta data comise de catre ea?
  • bebelusa3 10 Nov, 2010 19:35 Dna Badea dvs cine credeti ca s-a inscris la concursul pentru postul de manager al institutiei,d-nul Rusu Silviu Vasilica sau Rusu S. Vasilica? Ce ne puteti spune despre achizitionarea apei minerale din luna octombrie 2010?
  • bebelusa2 10 Nov, 2010 19:33 Doamna Badea ce ne puteti spune despre celebrul Salvadore care bantuie prin Sanatoriu,este angajatul unitatii sau nu?Mai exista si alta persoana in aceiasi situatie cu domnul amintit mai sus?
  • bebelusa1 10 Nov, 2010 19:29 Doamna Badea cu stima si respect va adresez urmatoarea intrebare: Cati bani pretinde ca are de recuperat D-nul Rusu de la Sanatoriul Balnear,si ce ne puteti spune despre cele trei dosare in instanta.
  • dana 10 Nov, 2010 19:04 dna Badea, e dovedit , pe Rusu il cheama Vasilica, si atat, sa intelegem ca in toata aceasta perioada sanatoriul a fost condus de o persoana care nu exista? CE EFECTE JURIDICE ar putea produce niste documente oficiale semnate de o persoana care nu exista? Rusu Silviu Vasilica???
  • george 10 Nov, 2010 16:45 Dna Badea,dl Rusu declara ca ati blocat activitatea sanatoriului refuzand sa semnati anumite plati; dvs declarati ca nu le-ati semnat ,pentru ca nu erau conform legii; ne puteti da macar un exemplu?
  • dorina 10 Nov, 2010 15:37 sa ne spuna doamna Bade ce a refuzat sa plateasca. are cunostinta despre contractul lui Rusu cu spalatoria Sanatoriului? stie doamna citi bani are de luat SILIR comul, firma lui Rusu? cunoaste doamna Badea motivul pentru care centrala termica nu a functionat 2 zile si pentru care s-a pierdut garantia injectoarelor? stie doamna cind si-a depus acest Rusu documentele ,inclusiv co[pia dupa CI la Sanatoriu, si de ce atit de tirziu?
  • Viorel 10 Nov, 2010 13:40 Pentru ce tine cu dintii d-na Badea de functie? Oare nu vrea sa acopere unele chestii facute acolo la Sanatoriu?