Indira Abdulvoap - „Trebuie să te dedici 100 la sută unui lucru ca să poţi să îţi răspunzi la întrebarea dacă ai reuşit“
Indira Abdulvoap - „Trebuie să te dedici 100 la sută unui lucru ca să poţi să îţi răspunzi la întrebarea
10 Sep, 2015 00:00
ZIUA de Constanta
5247
Marime text
Indira este una dintre constănţencele care, la doar 29 de ani, se poate mândri că are propria afacere. Susţinută din propriul buzunar, cu eforturi mari, dar mai ales seriozitate şi dorinţă de a reuşi, afacerea cu batoanele RawBite pe care le-a adus din Danemarca în urmă cu nici măcar un an pare să fie pe calea cea bună. Și nu este orice fel de produs. Batonul a fost declarat produsul de sănătate al anului 2011 în Danemarca şi face parte din raţia zilnică a armatei daneze.
Dorinţa de a fi unul dintre oamenii care promovează şi susţin un stil de viaţă sănătos a determinat-o să lase un loc de muncă bun într-o multinaţională din industria alimentară şi să se dedice unei noi etape din viaţa sa. Experienţa profesională, programul de leadership pe care l-a urmat în cadrul London School of Economics, dar şi background-ul în managementul afacerilor derulat la Bucureşti au învăţat-o cum trebuie să-şi pună pe picioare propria afacere. Se împarte între Braşov, Bucureşti şi Constanţa pentru că, spune ea, adoră natura şi muntele deopotrivă, dar şi pentru că oraşul de la malul mării e acasă, e locul unde a petrecut cel mai mult timp şi unde se derulează mare parte din business. Indira Abdulvoap a împărtăşit, luna trecută, experienţa sa de succes în lumea business-ului, în cadrul evenimentului „They Have Succeeded!“ - Business Conference By Elite Business Women, desfăşurat la Constanţa.
Feedback-ul pe care l-am primit de fiecare dată a fost extraordinar: gustul şi calitatea fiecărui baton dintre cele şapte sortimente sunt apreciate, şi, odată încercate, vor deveni batoanele tale preferate. Diferenţierea o facem prim simplitate: produsul şi ingredientele sunt un amestec simplu de calitate, certificate ecologic şi, în plus, adăugăm valoarea prin povestea noastră de sănătate. Sponsorizăm evenimente şi acţiuni caritabile, sportive, culturale, întrucât vrem să fim mai mult decât un produs pe un raft.
Sursa: Voceaconstantei.ro
Dorinţa de a fi unul dintre oamenii care promovează şi susţin un stil de viaţă sănătos a determinat-o să lase un loc de muncă bun într-o multinaţională din industria alimentară şi să se dedice unei noi etape din viaţa sa. Experienţa profesională, programul de leadership pe care l-a urmat în cadrul London School of Economics, dar şi background-ul în managementul afacerilor derulat la Bucureşti au învăţat-o cum trebuie să-şi pună pe picioare propria afacere. Se împarte între Braşov, Bucureşti şi Constanţa pentru că, spune ea, adoră natura şi muntele deopotrivă, dar şi pentru că oraşul de la malul mării e acasă, e locul unde a petrecut cel mai mult timp şi unde se derulează mare parte din business. Indira Abdulvoap a împărtăşit, luna trecută, experienţa sa de succes în lumea business-ului, în cadrul evenimentului „They Have Succeeded!“ - Business Conference By Elite Business Women, desfăşurat la Constanţa.
Cum te-ai gândit la o astfel de afacere şi cum ai reuşit să aduci brandul RawBite în România?
Pe vremea când eram managerul unei multinaţionale, conduceam cam 5.000 km pe lună în deplasări. Am simţit la un moment dat nevoia să îmi schimb stilul de viaţă şi atunci m-am documentat şi am citit mult despre o nutriţie corectă, experimentând o dietă sănătoasă şi totodată am început să fac sport, ajungând până la a alerga maratoane pe munţi. Problema era că în locurile unde opream în deplasările mele (de exemplu, benzinăriile), nu găseam o gustare sănătoasă. Fiind tot mai mult preocupată de un stil de viaţă echilibrat corp-minte-suflet, am decis, acum mai puţin de un an, să demisionez şi să iau drumul antreprenoriatului într-un domeniu total nou, dar care mă pasiona. Într-o deplasare în Danemarca, am descoperit batonul RawBite. A fost dragoste la prima degustare şi atunci mi-am spus acesta va fi primul meu pas în antreprenoriat. A urmat o perioadă de analiză, după care RawBite a început să se găsească şi în România. Începutul a fost extraordinar şi continuăm povestea frumos, întrucât ne-am poziţionat de la început pe un segment de diferenţiere faţă de multitudinea de produse similare şi am creat în jurul batonului o poveste de sănătate.Care este publicul tău ţintă?
Persoanele care caută să fie parte dintr-o poveste de sănătate, persoanele care încurajează o nutriţie corectă, sportul, frumosul, persoanele care sunt preocupate să mănânce sănătos şi raw vegan. RawBite România a sponsorizat evenimente sportive, culturale şi acţiuni de nutriţie sănătoasă, întrucât vrem să fim alegerea la îndemână a oamenilor pentru o alternativă sănătoasă de gustare sau chiar de masă. Bucureşti, Constanţa, Cluj, Ploieşti sunt oraşele aflate în topul vânzărilor.De ce capital ai avut nevoie pentru a începe această afacere şi care au fost paşii pe care i-ai urmat? Ai avut parte de un start greu?
În demararea proiectului, au fost implicaţi 15.000 de euro şi tot atât în campaniile de marketing. Paşii noştri au fost simpli: ne-am gândit la oamenii care aleg batonul RawBite şi ne-am gândit să îi implicăm în povestea noastră de sănătate. Batonul a fost declarat produsul de sănătate al anului 2011 în Danemarca şi face parte din raţia zilnică a armatei daneze. Este un produs cu un gust deosebit şi cele şapte arome sunt foarte de bine alese. RawBite Cacao şi RawBite Cocos sunt în topul vânzărilor. Startul nu a fost neapărat dificil, pentru că aşteptările noastre nu au fost legate de un produs de consum de masă, aflat pe toate rafturile. Ne selectam partenerii şi ne gândim mereu ce putem face în plus pentru clienţii noştri. Un produs premium, în această gamă de produse ecologice, îşi creează în timp poziţia stabilită.Cine au fost primii clienţi şi unde se pot găsi produsele tale acum?
Primii clienţi au fost magazinele de specialitate din Bucureşti şi în continuare suntem prezenţi în magazinele dedicate în Bucureşti, Constanţa, Iaşi şi Târgu Mureş. Pe plan naţional, produsele noastre se găsesc în Plafar, librăriile Cărtureşti, Naturalia şi urmează magazine selectate Mega Image.Cum apreciezi interesul consumatorului român din ultima perioadă pentru acest tip de produs cum este şi cel promovat de tine?
Interesul creşte, la fel cum creşte şi interesul pentru sănătate şi pentru prevenţie. Înţelegem din ce în ce mai bine că e important să ne tratăm sănătatea cu atenţie şi să facem alegeri sănătoase pentru ca organismul să poată funcţiona bine şi pentru a fi fericiţi.De ce ar alege consumatorii produsele promovate de tine?
Feedback-ul pe care l-am primit de fiecare dată a fost extraordinar: gustul şi calitatea fiecărui baton dintre cele şapte sortimente sunt apreciate, şi, odată încercate, vor deveni batoanele tale preferate. Diferenţierea o facem prim simplitate: produsul şi ingredientele sunt un amestec simplu de calitate, certificate ecologic şi, în plus, adăugăm valoarea prin povestea noastră de sănătate. Sponsorizăm evenimente şi acţiuni caritabile, sportive, culturale, întrucât vrem să fim mai mult decât un produs pe un raft.
Cu ce te ocupi în restul timpului, când nu dezvolţi această afacere?
În prezent, sunt în etapa a doua de dezvoltare a afacerii, şi asta presupune ceva timp. Acum sunt însărcinată, înainte de sarcină pot spune că aveam multe activităţi - plimbări, excursii, drumeţii pe munţi, sport. Acum însă activităţile mele sunt mai reduse - citesc, plimbările în natură sunt ceva mai scurte şi mă pregătesc pentru experienţa viitoare, de mămică.Cum te descurci la aproape 30 de ani într-o astfel de afacere, eşti ajutată de cineva?
Business-ul de retail nu este neapărat unul uşor, însă am destulă experienţă profesională în spate ca să mă pot confrunta cu orice provocare. Am în echipă un avocat şi un contabil, însă de planul comercial şi de strategie mă ocup personal.Cum vezi viitorul tău pe acest segment de piaţă?
Consider că vom fi din ce în ce mai bine poziţionaţi pe segmentul nostru şi că vom creşte, aşa cum ne-am propus, alături de parteneri care au aceleaşi valori şi sunt preocupaţi de creşterea calităţii vieţii consumatorului final.De ce calităţi are nevoie un tânăr pentru a începe o afacere, mai mică sau mai mare, în aceste vremuri?
De curaj şi de detaşare: curaj - pentru că trebuie să visezi să gândeşti la un alt nivel şi detaşare - pentru că trebuie să fii puternic astfel încât să nu te ataşezi de succes sau de eşec.Cum arată o masă sănătoasă pentru tine? Ai un anume stil de alimentaţie pe care l-ai adoptat?
Eu am fost vegetariană, apoi raw vegană, iar acum am ajuns la un stil de alimentaţie echilibrat între ceea ce numim alimentaţia clasică, vegetariană şi raw vegană. Ceea ce mă preocupă acum este calitatea sursei alimentelor. Mănânc legume, fructe, seminţe de tot felul, cereale, multă proteină vegetală (năut, linte şi altele), ouă, iaurt şi, din când în când, carne albă (curcan) şi peşte, toate acestea din surse cunoscute.Când trebuie să consumăm produsul promovat de tine?
Eu mănânc ca mic dejun un baton RawBite Cacao cu un iaurt, alteori, gustarea de la ora 11.00 este jumătate de baton. De asemenea, când mergeam la sală, după activitatea fizică, luam un baton RawBite Protein. Este ideal în deplasări, în excursiile pe munte sau pe plajă, înainte de masa de prânz.Care sunt planurile tale de viitor în ceea ce priveşte afacerea şi viaţa personală?
Voi continua să dezvolt segmentul de produse premium, ecologice, prin a adăuga în portofoliu alte două - trei produse. A doua etapă de dezvoltare a business-ului este aceea de evenimente pe teme de sănătate sub conceptul Blue Mind. Sper să vă pot povesti mai multe şi despre aceasta curând. În ceea ce priveşte celălalt aspect al vieţii mele, aştept cu drag să îmi reiau activităţile sportive şi să fiu mămică.Dacă nu ai fi dezvoltat această afacere, ce altceva crezi că ai fi făcut? Mai ai alte idei de afaceri pe care ai vrea să le dezvolţi?
Dacă nu aş fi făcut asta, acum probabil eram tot angajată, ceea ce nu era deloc o problemă. Eu sunt genul de persoană care acţionează, nu stă să se întrebe „oare dacă…?“. Dacă am putut obţine atâtea rezultate ca angajat, m-am întrebat dacă le pot obţine şi singură. Desigur, domeniile sunt total diferite. Urmează să îmi răspund la această întrebare şi să evaluez apoi mai departe situaţia. Există oameni născuţi să fie antreprenori, oameni care exersează mult pentru a fi antreprenori şi oameni care se simt confortabil într-un sistem. Am lucrat bine într-un sistem, acum vreau să ştiu dacă pot fi şi antreprenor.Te poţi susţine financiar dintr-o astfel de afacere sau este nevoie şi de un loc de muncă la care să mergi zilnic?
Din punct de vedere al cash flow-ului, este un business greu dacă nu ai susţinere financiară. Eu nu am o susţinere financiară decât propriul meu buzunar şi atunci este vital ca partenerii să respecte termenii contractuali agreaţi. Sunt şi situaţii când nu se întâmplă aşa şi acest lucru te afectează. Una dintre lecţiile învăţate până acum a fost că trebuie să te dedici 100% unui lucru ca să poţi să îţi răspunzi la întrebarea dacă ai reuşit. De aceea am ales să fac 100% asta.Care sunt pasiunile tale?
Una dintre pasiunile mele este pictura, am şi absolvit Şcoala de Arte Bucureşti, secţia Pictură, dar îmi plac şi literatura (la 17 - 18 ani, obţineam în jur de 20 de premii naţionale la eseu şi poezie), sportul (am participat la nenumărate competiţii sportive - maratonuri pe asfalt şi pe munţi). Îmi plac, în general, călătoriile, militez pentru drepturile femeilor, sunt implicată ca voluntar în mai multe proiecte, iar în prezent sunt voluntar la Fundaţia PECA, dedicată copiilor abandonaţi.Sursa: Voceaconstantei.ro
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii
- Luciana Radu 11 Sep, 2015 14:02 Indira ma bucur ca te-am redescoperit! M-am intrebat de multe ori ce s-a mai intamplat cu tine, n-am stiut nimic de viata ta in ultimii 10-12 ani! Te felicit pentru curaj, pentru perseverenta, sa ai parte de tot ce-i mai bun ! Daca esti in Mangalia, da semnale, poate le auzim ! Succes in tot ce faci !