Ziua Internațională a Berii Interviu cu Mihai Pascu – Brewery Manager, Fabrica HEINEKEN din Constanța
Ziua Internațională a Berii: Interviu cu Mihai Pascu – Brewery Manager, Fabrica HEINEKEN din Constanța
06 Aug, 2021 00:00
ZIUA de Constanta
5939
Marime text
- Mihai Pascu – Brewery Manager, Fabrica HEINEKEN din Constanța, a acordat un interviu către cotidianul ZIUA de Constanța, pentru a vorbi despre cum funcționează fabrica la malul mării, cu prilejul Zilei Internaționale a Berii
Pe 6 august sărbătorim Ziua Internațională a Berii. Un motiv de celebrare a băuturii care ne aduce relaxare, momente împreună, alături de prieteni ori familie. Pentru Constanța, înseamnă mai mult de atât, este un motiv în plus de mândrie deoarece în comunitatea noastră, cel mai mare berar din Europa, HEINEKEN, deține o fabrică de producție a berii.
Fabrica de bere Constanța și-a pornit motoarele în 1970. În familia HEINEKEN a intrat în 2003, în luna mai. Cum a evoluat de atunci activitatea de producție a fabricii?
Investițiile în modernizarea fabricii au început odată cu preluarea de către Brau Union și s-au accelerat considerabil după intrarea în familia HEINEKEN. Una dintre cele mai importante transformări este că s-a triplat capacitatea de producție după preluarea de către HEINEKEN. În plus, s-au îmbunătățit condițiile de siguranță în fabrică, avem echipamente care măsoară parametrii de calitate în timp real și, nu în ultimul rând, am creat condiții mai bune de lucru pentru colegii noștri. Au fost modernizate vestiarele, au fost amenajate locurile de luat masa, instalațiile au fost automatizate și acestea sunt doar câteva dintre transformările prin care a trecut fabrica pe parcursul anilor.
Care sunt referințele de calitate în producția de bere?
Cum aminteam mai sus, multe dintre investițiile făcute de-a lungul timpului au vizat echipamente care monitorizează parametrii de calitate în timpul procesului de producție a berii. Și acest lucru pentru că unul dintre elementele care ne definesc este calitatea produselor noastre.
Cu ajutorul tehnologiei, dar mai ales al colegilor noștri, ne asigurăm că procesele noastre de producție de desfășoară la cele mai înalte standarde, iar produsul final iese pe poarta fabricii numai în parametrii ceruți. Pentru ca o bere să fie de calitate, contează două lucruri: aspectul vizual - să avem o spumă consistentă și care durează în pahar (spuma este cea care păstrează aromele berii), să avem un lichid limpede și o culoare frumoasă (pentru berile lager) și aspectul senzorial - berea să corespundă profilului (de ex. Berea Neumarkt® este o bere amăruie, în timp ce Birra Moretti® are o aromă florală). Sigur, și ritualul de servire este unul foarte important. Pentru a ne bucura pe deplin de aromă, berea trebuie să fie rece și paharul să fie curat pentru a nu prelua arome nedorite.
Noi, clienții, ne bucurăm de gustul rece al unei beri și doar putem să speculăm și să ne imaginăm cum a ajuns băutura răcoritoare în sticlă. Totuși, pentru a elucida „misterul”, care sunt pașii de producere a unei beri?
Mare parte din berile din portofoliul nostru sunt produse din doar 4 ingrediente. Având la bază o tradiție care datează de secole, maeștrii noștri berari folosesc malț de orz, hamei și apă, pe care le combină cu drojdie pentru a face ‘magie’. Pentru alte produse din portofoliul nostru, folosim alte ingrediente, precum grâu sau orez, pentru a oferi diversitate gusturilor. Indiferent de ingredient, avem aceeași abordare sustenabilă pentru a le produce și ne aprovizionăm de la furnizori locali cu peste 70% din ingrediente.
Sunt patru pași principali în producerea berii. Procesul de producție începe cu fierberea mustului - secția în care sunt amestecate toate ingredientele principale (malț, hamei, apă). Fermentarea este următoarea etapă, cea în care mustul de bere răcit și drojdia încep să fermenteze în tancuri cilindrice verticale. În această etapă, zaharurile din must sunt convertite în alcool de către drojdie și este produs CO2-ul. După finalizarea fermentării și a maturării, berea este filtrată și depozitată în alte tancuri verticale în așteptarea următorului pas. Îmbutelierea este ultimul pas din tot procesul de producție, în care berea este pasteurizată și ambalată în diverse tipuri de ambalaj (sticlă, PET, KEG, doză).
Echipa cu care colaborați este una profesionistă. Care este ingredientul secret pentru coagularea personalului?
Suntem o companie puternică datorită celor care compun echipa noastră: peste 1.100 de oameni contribuie la povestea HEINEKEN în România, în fiecare zi. Pe lângă fabrica din comunitatea noastră, din Constanța, activăm în diferite zone ale țării, cu alte 3 fabrici în Craiova, Miercurea Ciuc, Târgu Mureș (Ungheni), sediul central din București și echipa de vânzări răspândită în întreaga țară. Toți suntem ghidați de aceleași valori HEINEKEN – pasiunea pentru calitate, bucuria de a trăi, respectul pentru oameni și pentru planetă. Și tocmai aceste valori sunt și ingredientul cheie care ne unește, indiferent de zona în care ne aflăm sau de tipul de activitate.
Nu în ultimul rând suntem cu adevărat o echipă. În contextul pandemiei, știm cu toții cât de dificil de organizat sunt activitățile de socializare, chiar interacțiunile din timpul programului sunt destul de limitate. Cu toate acestea, am reușit să râmânem uniți, să comunicăm și să avem grijă unii de alții, având în minte două priorități: sănătatea și siguranța tuturor colegilor, și continuitatea business-ului. Ne mândrim cu faptul că am și reușit ceea ce ne-am propus, fabricile noastre râmânând 100% funcționale în toată această perioadă.
Protejarea mediului înconjurător este un subiect actual și căruia i se oferă maximă importanță. Care sunt mecanismele prin care aveți un impact „verde”?
HEINEKEN a anunțat în acest an lansarea noii strategii de sustenabilitate și responsabilitate, la nivel global, 2030 Brew a Better World - un nou set de angajamente ambițioase, ce au ca scop un impact pozitiv asupra mediului, sustenabilității sociale și consumului responsabil de alcool.
În fabrica din Constanța avem implementată Autorizația Integrată de Mediu, ceea ce certifică faptul că toate cerințele legale sunt respectate. Dincolo de aceste cerințe, ne mândrim cu un procent foarte mare de colectare și reciclare selectivă a deșeurilor. Avem implementate programe de urmărire și îmbunătățire a consumului de energie pentru a reduce amprenta de carbon, analizăm zilnic consumurile la nivelul fabricii și luăm măsuri dacă nu sunt respectate normele. La nivel global, obiectivul nostru este să devenim neutri din punct de vedere al emisiilor de CO2 până în 2030 în toate fabricile noastre de bere, iar în această perioadă suntem în faza de dezvoltare a planurilor pentru a ne atinge acest obiectiv.
Știm că sunteți apropiați de comunitatea din Constanța. Ce acțiuni ați avut recent și urmează să implementați pentru a menține conexiunea cu oamenii?
Am fost dintotdeauna aproape de comunitățile unde ne desfășurăm activitatea, dar ne dorim să fim și mai prezenți. În acest sens, anul acesta derulăm în cadrul companiei un proiect pentru toate orașele în care avem fabrici de bere. Sunt câteva direcții principale în cadrul acestui proiect, iar în ceea ce ne privește, aș aminiti de colaborarea cu Universitatea Ovidius din Constanța pentru facilitarea programelor de practică în cadrul fabricii și organizarea de seminarii cu participare din partea noastră. O altă direcție este cea cu referire la învățământul dual și ucenicie, proiect pentru dezvoltarea căruia colaborăm cu autoritățile locale, deoarece ne dorim să înțelegem pașii pe care îi avem de făcut. Ambele colaborări, atât cea cu Universitatea, cât și cea cu autoritățile locale, vor ajuta la dezvoltarea oamenilor și a forței de muncă din orașul nostru.
Ne dorim să contribuim și mai mult la susținerea comunității locale prin acțiuni de voluntariat, Ziua Porților Deschise și multe alte astfel de acțiuni, însă, momentan, trebuie să ținem cont de limitările interacțiunii sociale impuse de contextul pandemic din această perioadă. Tot în contextul pandemiei, suntem mândri că am reușit să ajutăm comunitatea, prin programul ”Împreună, mai puternici. Sprijin pentru comunități”, prin care am ajutat spitalul din Constanța, prin dotarea cu echipamente de protecție personală și echipamente medicale, în valoare de 250.000 RON, necesare funcționării într-o perioadă plină de provocări. Ne dorim să continuăm proiectele și inițiativele noastre, pentru contribui în continuare la dezvoltarea economică și socială a comunității noastre.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii