Au refuzat tabletele pentru că nu le puteau folosi pentru jocuri
Au refuzat tabletele pentru că nu le puteau folosi pentru jocuri
22 Jan, 2021 00:00
ZIUA de Constanta
1669
Marime text
Pe 2 februarie, în urma reevaluării situației epidemiologice la nivel național, se va lua decizia definitivă în ceea ce privește revenirea în clase din prima zi a semestrului II.
După cum se știe, s-au luat în calcul trei scenarii de reluare a cursurilor, însă se dorește revenirea fizică a elevilor din învățământul primar și a celor din clasele terminale, a VIII-a și a XII-a, pentru a se putea recupera materia. Dar și pentru că s-a constatat o dificultate în ceea ce privește comunicarea pe cele două paliere – fizic și online. „Nu va mai exista scenariul hibrid, cu jumătate în clasă, jumătate online, putând rămâne să participe de acasă doar elevii care fac dovada anumitor afecțiuni ce nu le permit prezența fizică în școală”, a declarat, ieri, prof. Sorin Mihai, inspector școlar general.
În ceea ce privește distribuirea tabletelor, inspectorul școlar general a declarat că în județul Constanța au fost distribuite toate cele 5.689 de dispozitive prin programul „Școala de acasă”, precum și prin celelalte programe. Acolo unde au existat refuzuri din partea elevilor de a le prelua, acestea au fost aduse la cunoștința ISJ Constanța, iar unitățile de învățământ vor identifica alți beneficiari. „Au fost și refuzuri justificate de faptul că au descoperit că nu pot utiliza acele tablete decât strict pentru uzul școlar, întrucât sunt blocate înregistrările altor programe”, precizează prof. Mihai.
În cazul copiilor care au pierdut dispozitivele, este o situație similară pierderii unui manual „și de aceea trebuie să avem și o anumită responsabilitate personală din acest punct de vedere, ele fiind predate în baza contractului de comodat încheiat cu părintele”.
Întrebat în legătură cu bugetele alocate unităților de învățământ în această perioadă de pandemie, care nu au mai presupus o anumită cheltuială legată de plata utilităților, șeful ISJ Constanța a afirmat că au existat instituții care au achiziționat dispozitive din aceste surse.
„În perioada septembrie-noiembrie au fost adoptate diverse scenarii, care au ținut de incidența în care s-a aflat localitatea sau de cazurile de COVID care s-au înregistrat în unitățile de învățământ și care nu au asigurat o perspectivă de continuitate per județ, dată de prezența fizică a elevilor și a cadrelor didactice în unitatea de învățământ. Așadar, unii s-au confruntat cu această situație în care puteau să utilizeze anumite sume din economii și să solicite redirecționarea bugetară a acelor sume, alții au în continuare utilitățile plătite, pentru că au avut elevi în unitatea de învățământ. Dar sunt directori care au făcut achiziții din fonduri proprii și au gestionat bugetele proprii într-o manieră care le-a permis să achiziționeze dispozitive pentru elevi.
Dacă din martie până-n noiembrie și din fondurile unității de învățământ se achiziționau cinci dispozitive pe lună, ca să dau un exemplu, se rezolvau foarte multe dintre situațiile legate de cheltuirea banilor pe care i-au avut la dispoziție. Au fost directori care au înțeles situația și s-au implicat din acest punct de vedere și au rezolvat situațiile mai acute. Și chiar mulțumesc celor care într-adevăr s-au implicat și sunt convins că de acum încolo se vor implica și mai mult”, a conchis prof. Mihai.
Citește și:
Opiniile părinților legate de redeschiderea școlilor în sistem „semafor”, începând din semestrul II
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii