Conferinţă regională la Constanţa Despre învăţământul profesional în sistem dual, o soluţie la criza muncitorilor calificaţi (galerie foto)
Conferinţă regională la Constanţa: Despre învăţământul profesional în sistem dual, o soluţie la criza
25 Jul, 2019 00:00
ZIUA de Constanta
2482
Marime text
Biblioteca Colorată Tomis HUB din incinta Tomis Mall Constanţa a găzduit, ieri, conferinţă cu tema „Învăţământul profesional în sistem dual - o soluţie la criza muncitorilor calificaţi din ţara noastră“.
Aceasta este o primă conferinţă regională care îşi propune să promoveze în rândul elevilor, părinţilor şi agenţilor economici sistemul de învăţământ profesional ce presupune învăţarea unei meserii şi asigurarea unui loc de muncă la finalul cursurilor de specialitate.
Evenimentul, organizat de Comitetul Judeţean al Părinţilor Constanţa, Şcoala fără Şomeri, cu sprijinul Primăriei Municipiului Constanţa şi al Camerei de Comerţ, Industrie, Navigaţie şi Agricultură, a venit în întâmpinarea agenţilor economici care au nevoie de muncitori calificaţi, prin implicarea în programe de şcoală profesională în sistem dual. Şi Primăria Municipiului Constanţa susţine sistemul de învăţământ dual. Fie că vorbim despre zidari, patiseri sau lăcătuşi, toate aceste meserii sunt deja la mare căutare, iar perspectiva ne arată că vor fi din ce în ce mai solicitate. Invitatul special al acestei conferinţe a fost Cornel Bertea Hanganu, fondatorul şi preşedintele Şcolii Fără Şomeri, un concept unic în România care a dus performanţă în şcoala profesională în sistem dual prin înfiinţarea a peste 100 de clase în sistem dual în ultimii 2 ani cu agenţi economici ce şi-au dorit să se implice în pregătirea forţei de muncă bine calificată.
Printre cei prezenţi s-au numărat subprefectul Şenol Ali, consilierul primarului Decebal Făgădău, Mihai Petre, vicepreşedintele comitetului judeţean al părinţilor din Constanţa, Ciprian Lepădatu, inspectorul general şcolar al Constanţei, Gabriela Bucovală, vicepreşedintele Federaţiei Naţionale a Asociaţiilor de Părinţi, Eugen Ilie, şi reprezentanţi ai CCINA Constanţa.
„Când vorbim de dual, vorbim de parteneri. Este vorba de administraţia publică locală, şcoala, agentul economic, elevii şi părinţii lor. Învăţământul dual cuprinde curriculumul general şi practica profesională productivă. Se pot înscrie absolvenţii clasei a 8-a şi tinerii până la 26 de ani. Elevii au ore de practică - 200 de ore timp de 3 ani. Ei primesc o bursă de 200 de lei de la stat şi 200 de lei de la companie pe lună. Iar la absolvire, elevii au asigurat un loc de muncă“, spune Ciprian Lepădatu, vicepreşedintele Comitetului Judeţean al Părinţilor din Constanţa. Obiectivul învăţământului dual este rezolvarea necesităţilor ocupării locurilor de muncă.
Pentru anul şcolar 2019-2020, ISJ Constanţa a decis înfiinţarea a şase clase de învăţământ profesional dual. Cele şase clase de învăţământ profesional dual sunt înfiinţate la următoarele instituţii de învăţământ: Liceul Tehnologic „Lazăr Edeleanu“ Năvodari, domeniul de pregătire - Turism şi alimentaţie, Colegiul Comercial „Carol I“, domeniul de pregătire – Comerţ, Liceul Tehnologic „I.N. Roman“, domeniul de pregătire – Turism şi alimentaţie, Liceul Tehnologic „D. Leonida”, domeniul de pregătire – Mecanică, Liceul Tehnologic „D. Leonida”, domeniul de pregătire - Mecanică, Liceul Tehnologic „Gh. Miron Costin”, domeniul de pregătire – Turism şi alimentaţie, Liceul Tehnologic „Gh. Miron Costin”, domeniul de pregătire – Industrie alimentară, Liceul Tehnologic „Gh. Miron Costin”, domeniul de pregătire – Turism şi alimentaţie.
Pentru anul şcolar 2019-2020, operatorii economici cu care sunt încheiate contracte-cadru pentru practica elevilor în învăţământul dual sunt: SC Phoenicia Express SRL, SC Selgros Cash&Carry România SRL, SC Rewe România SRL (Penny Market), SC Metro Cash&Carry România SRL, Organizaţia Patronală Mamaia Constanţa, SC Avia Motors SRL, SC Radăcini Motors SRL, SC România Hipermarche SA, SC Mazura SRL, SC Geoturexim SRL, SC Astoria Mamaia SRL, SC Parc Mamaia SRL, SC CHR Picadilly SRL, SC Continental Hotels SA. După prima repartizare a absolvenţilor clasei a VIII-a, s-au ocupat 80 de locuri în clasele de învăţământ profesional dual, dar urmează a doua etapă de repartizare, în perioada 31 iulie - 1 august 2019.
Aceasta este o primă conferinţă regională care îşi propune să promoveze în rândul elevilor, părinţilor şi agenţilor economici sistemul de învăţământ profesional ce presupune învăţarea unei meserii şi asigurarea unui loc de muncă la finalul cursurilor de specialitate.
Evenimentul, organizat de Comitetul Judeţean al Părinţilor Constanţa, Şcoala fără Şomeri, cu sprijinul Primăriei Municipiului Constanţa şi al Camerei de Comerţ, Industrie, Navigaţie şi Agricultură, a venit în întâmpinarea agenţilor economici care au nevoie de muncitori calificaţi, prin implicarea în programe de şcoală profesională în sistem dual. Şi Primăria Municipiului Constanţa susţine sistemul de învăţământ dual. Fie că vorbim despre zidari, patiseri sau lăcătuşi, toate aceste meserii sunt deja la mare căutare, iar perspectiva ne arată că vor fi din ce în ce mai solicitate. Invitatul special al acestei conferinţe a fost Cornel Bertea Hanganu, fondatorul şi preşedintele Şcolii Fără Şomeri, un concept unic în România care a dus performanţă în şcoala profesională în sistem dual prin înfiinţarea a peste 100 de clase în sistem dual în ultimii 2 ani cu agenţi economici ce şi-au dorit să se implice în pregătirea forţei de muncă bine calificată.
Printre cei prezenţi s-au numărat subprefectul Şenol Ali, consilierul primarului Decebal Făgădău, Mihai Petre, vicepreşedintele comitetului judeţean al părinţilor din Constanţa, Ciprian Lepădatu, inspectorul general şcolar al Constanţei, Gabriela Bucovală, vicepreşedintele Federaţiei Naţionale a Asociaţiilor de Părinţi, Eugen Ilie, şi reprezentanţi ai CCINA Constanţa.
„Când vorbim de dual, vorbim de parteneri. Este vorba de administraţia publică locală, şcoala, agentul economic, elevii şi părinţii lor. Învăţământul dual cuprinde curriculumul general şi practica profesională productivă. Se pot înscrie absolvenţii clasei a 8-a şi tinerii până la 26 de ani. Elevii au ore de practică - 200 de ore timp de 3 ani. Ei primesc o bursă de 200 de lei de la stat şi 200 de lei de la companie pe lună. Iar la absolvire, elevii au asigurat un loc de muncă“, spune Ciprian Lepădatu, vicepreşedintele Comitetului Judeţean al Părinţilor din Constanţa. Obiectivul învăţământului dual este rezolvarea necesităţilor ocupării locurilor de muncă.
Şase clase de învăţământ dual, la Constanţa
Pentru anul şcolar 2019-2020, ISJ Constanţa a decis înfiinţarea a şase clase de învăţământ profesional dual. Cele şase clase de învăţământ profesional dual sunt înfiinţate la următoarele instituţii de învăţământ: Liceul Tehnologic „Lazăr Edeleanu“ Năvodari, domeniul de pregătire - Turism şi alimentaţie, Colegiul Comercial „Carol I“, domeniul de pregătire – Comerţ, Liceul Tehnologic „I.N. Roman“, domeniul de pregătire – Turism şi alimentaţie, Liceul Tehnologic „D. Leonida”, domeniul de pregătire – Mecanică, Liceul Tehnologic „D. Leonida”, domeniul de pregătire - Mecanică, Liceul Tehnologic „Gh. Miron Costin”, domeniul de pregătire – Turism şi alimentaţie, Liceul Tehnologic „Gh. Miron Costin”, domeniul de pregătire – Industrie alimentară, Liceul Tehnologic „Gh. Miron Costin”, domeniul de pregătire – Turism şi alimentaţie.
Pentru anul şcolar 2019-2020, operatorii economici cu care sunt încheiate contracte-cadru pentru practica elevilor în învăţământul dual sunt: SC Phoenicia Express SRL, SC Selgros Cash&Carry România SRL, SC Rewe România SRL (Penny Market), SC Metro Cash&Carry România SRL, Organizaţia Patronală Mamaia Constanţa, SC Avia Motors SRL, SC Radăcini Motors SRL, SC România Hipermarche SA, SC Mazura SRL, SC Geoturexim SRL, SC Astoria Mamaia SRL, SC Parc Mamaia SRL, SC CHR Picadilly SRL, SC Continental Hotels SA. După prima repartizare a absolvenţilor clasei a VIII-a, s-au ocupat 80 de locuri în clasele de învăţământ profesional dual, dar urmează a doua etapă de repartizare, în perioada 31 iulie - 1 august 2019.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii