Constanța Elevii au participat la etapa județeană a Olimpiadei naționale „Lectura ca abilitate de viață”
Constanța: Elevii au participat la etapa județeană a Olimpiadei naționale „Lectura ca abilitate de viață”
25 Mar, 2023 14:42
ZIUA de Constanta
3808
Marime text
Sâmbătă, 25 martie 2023, în șase unități școlare (Colegiul Național „Mihai Eminescu” din Constanța, Școala Gimnazială Nr 16 „M.I. Dobrogianu” din Constanța, Liceul Teoretic „Lucian Blaga” din Constanța, Liceul Teoretic „Callatis” din Mangalia, Școala Gimnazială „Mihail Sadoveanu” din Medgidia și Școala Gimnazială „Grigore Moisil” din Năvodari) s-a desfășurat etapa județeană a Olimpiadei naționale „Lectura ca abilitate de viață”– clasele V-XII, organizată de către Inspectoratul Școlar Județean Constanța.
Potrivit ISJ Constanța, olimpiada valorifică experiența de lectură a elevului din învățământul preuniversitar și se organizează pe principiile programei pentru cursul opțional Lectura și abilitățile de viață, aprobată prin OMECTS nr. 3961/03.05.2012, și ale Cadrului european de referință LiFT-2, privind studiul literaturii în învățământul secundar, elaborat în proiectul Comenius LiFT-2 – http://www.literaryframework.eu – în care Universitatea din București a fost partener.
Obiectivul fundamental este centrat pe încurajarea abordării de către elevi a lecturii ca abilitate de viață și pe valorificarea competențelor digitale și media ale acestora.
Olimpiada se adresează tuturor elevilor din învățământul gimnazial și liceal, public și particular din România, capabili să folosească lectura și competențele digitale și media în vederea dezvoltării personale. Concurenților li se evaluează competențele de lectură, constând în înțelegerea textelor ficționale, nonficționale și multimodale, capacitatea de a reflecta asupra acestora, de a utiliza competențele digitale și media, de a formula opinii, argumente și interpretări proprii în scris, în cadrul unei dezbateri.
Olimpiada se desfășoară pe patru niveluri de învățare, potrivit competențelor de lectură și media dobândite de elevi în context formal sau nonformal și în acord cu practicile competiționale internaționale. Au participat 1431 de elevi, după cum urmează:
- nivelul 1 – clasele a V-a și a VI-a: 580 de elevi ;
- nivelul 2 – clasele a VII-a și a VIII-a: 333 de elevi;
- nivelul 3 − clasele a IX-a și a X-a 349 de elevi;
- nivelul 4 − clasele a XI-a și a XII-a: 169 de elevi.
Etapa județeană a Olimpiadei naționale „Lectura ca abilitate de viață”– clasele V-XII s-a desfășurat începând cu ora 10.00.
Durata probei scrise a fost de 3 (trei) ore.
Punctajul maxim la proba scrisă este de 60 de puncte.
Calificarea la etapa superioară a competiției este condiționată de obținerea a minimum 50 de puncte.
La etapa naţională a Olimpiadei, participă câte un elev/nivel din fiecare județ, primul în ierarhia nivelului la care a concurat, cu respectarea punctajului minim prevăzut de regulament.
În plus, vor participa câte 23 de elevi/nivel, care vor fi nominalizați de către Comisia Centrală, pe lista destinată locurilor suplimentare, în ordinea descrescătoare a punctajelor obţinute, conform clasamentului naţional realizat pe baza situațiilor transmise de către comisiile județene/a municipiului București de organizare, evaluare și soluționare a contestațiilor, după finalizarea etapei judeţene/a sectoarelor municipiului Bucureşti şi calificarea participanţilor pe locurile prevăzute la art. 15 alin. (3) din Metodologia-cadru, indiferent de județul de proveniență.
Potrivit ISJ Constanța, olimpiada valorifică experiența de lectură a elevului din învățământul preuniversitar și se organizează pe principiile programei pentru cursul opțional Lectura și abilitățile de viață, aprobată prin OMECTS nr. 3961/03.05.2012, și ale Cadrului european de referință LiFT-2, privind studiul literaturii în învățământul secundar, elaborat în proiectul Comenius LiFT-2 – http://www.literaryframework.eu – în care Universitatea din București a fost partener.
Obiectivul fundamental este centrat pe încurajarea abordării de către elevi a lecturii ca abilitate de viață și pe valorificarea competențelor digitale și media ale acestora.
Olimpiada se adresează tuturor elevilor din învățământul gimnazial și liceal, public și particular din România, capabili să folosească lectura și competențele digitale și media în vederea dezvoltării personale. Concurenților li se evaluează competențele de lectură, constând în înțelegerea textelor ficționale, nonficționale și multimodale, capacitatea de a reflecta asupra acestora, de a utiliza competențele digitale și media, de a formula opinii, argumente și interpretări proprii în scris, în cadrul unei dezbateri.
Olimpiada se desfășoară pe patru niveluri de învățare, potrivit competențelor de lectură și media dobândite de elevi în context formal sau nonformal și în acord cu practicile competiționale internaționale. Au participat 1431 de elevi, după cum urmează:
- nivelul 1 – clasele a V-a și a VI-a: 580 de elevi ;
- nivelul 2 – clasele a VII-a și a VIII-a: 333 de elevi;
- nivelul 3 − clasele a IX-a și a X-a 349 de elevi;
- nivelul 4 − clasele a XI-a și a XII-a: 169 de elevi.
Etapa județeană a Olimpiadei naționale „Lectura ca abilitate de viață”– clasele V-XII s-a desfășurat începând cu ora 10.00.
Durata probei scrise a fost de 3 (trei) ore.
Punctajul maxim la proba scrisă este de 60 de puncte.
Calificarea la etapa superioară a competiției este condiționată de obținerea a minimum 50 de puncte.
La etapa naţională a Olimpiadei, participă câte un elev/nivel din fiecare județ, primul în ierarhia nivelului la care a concurat, cu respectarea punctajului minim prevăzut de regulament.
În plus, vor participa câte 23 de elevi/nivel, care vor fi nominalizați de către Comisia Centrală, pe lista destinată locurilor suplimentare, în ordinea descrescătoare a punctajelor obţinute, conform clasamentului naţional realizat pe baza situațiilor transmise de către comisiile județene/a municipiului București de organizare, evaluare și soluționare a contestațiilor, după finalizarea etapei judeţene/a sectoarelor municipiului Bucureşti şi calificarea participanţilor pe locurile prevăzute la art. 15 alin. (3) din Metodologia-cadru, indiferent de județul de proveniență.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii