Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
12:22 05 11 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

După ce părinții solicită înscris Pentru elevii până la clasa a VIII-a inclusiv, orele remediale vor debuta chiar de 8 martie

ro

26 Feb, 2021 00:00 2789 Marime text

În Monitorul Oficial al României nr. 186 din 24 februarie 2021 au fost publicate Normele metodologice de aplicare a Programului național pilot de tip „Școala după școală", pentru elevii până la clasa a VIII-a inclusiv aprobate prin Ordinul nr. 3.300 din 19 februarie 2021.
Asta după ce în 2017, ministrul Liviu Marian Pop mai publicase alt rând de norme.

Actualele norme prevăd faptul că participarea la orele remediale se face pe baza solicitării scrise a părintelui sau tutorelui și pot lua parte, conform articolului 2 elevii până la clasa a VIII-a inclusiv, aflați în risc de părăsire timpurie a școlii și/sau în risc ori în situație de eșec școlar, în special elevii care nu au avut acces sau au avut acces deficitar la activitățile educaționale desfășurate prin intermediul tehnologiei și al internetului, precum și elevii aparținând grupurilor vulnerabile, cum ar fi elevi romi, elevi din mediul rural, elevi cu dizabilități și elevi din comunitățile dezavantajate economic, care îndeplinesc criteriile de eligibilitate menționate la alin. (2).
(2) Pentru participarea la Programul național pilot de tip „Școală după școală“, prevăzut la art. 1, elevii trebuie să îndeplinească cel puțin unul dintre următoarele criterii de eligibilitate:
a) elevul nu a avut acces sau a avut acces deficitar la activitățile educaționale desfășurate prin intermediul tehnologiei și al internetului, întrucât nu dispune de echipamente informatice proprii sau nu beneficiază de conexiune/conexiune fiabilă la internet;
b) elevul se află în situație de corigență la sfârșitul semestrului I al anului școlar 2020-2021 sau are situația școlară neîncheiată la cel puțin o disciplină;
c) elevul are nevoie de ore remediale, necesitate dovedită de rezultatele școlare obținute în semestrul anterior sau la evaluarea inițială de la începutul semestrului în derulare”.

În ceea ce privește finanțarea acestui program pilot, conform articolul 7
(1) Pentru acoperirea costurilor organizării și participării elevilor la activitățile de educație remedială în cadrul Programului național pilot de tip „Școala după școală“, începând cu semestrul al II-lea al anului școlar 2020-2021, se acordă unităților de învățământ care organizează Programul național pilot de tip „Școala după școală“ un sprijin financiar de 0,4 ISR/lună, exprimat în lei, per copil înscris în program, respectiv 200 lei/lună.
(2) ISR reprezintă indicatorul social de referință, care la data prezentelor norme metodologice are valoarea de 500 lei și poate fi ajustat periodic de Guvernul României.
(3) Pentru Programul național pilot de tip „Școala după școală“, sprijinul financiar este considerat barem standard de cost per elev și este destinat exclusiv acoperirii costurilor organizării și participării copiilor la 20 de ore/elev/lună de activități de educație remedială, respectiv susținerii financiare a salariilor cadrelor didactice care sunt implicate în activitățile cu elevii, derulate în proiect”.


De asemenea, la articolul 8 sunt prevăzute condițiile de acordare a sprijinului financiar lunar unităților de învățământ „care organizează Programul național pilot de tip „Școala după școală“ este de participare a elevilor la cele 20 de ore/lună de activități de educație remedială.
(2) În condiții excepționale, un elev poate să absenteze lunar cel mult 5 ore de la activitățile remediale. Reducerea sprijinului financiar acordat unui elev se va face dacă numărul de absențe este mai mare de 25% din totalul de ore prevăzut pe lună pentru un elev. Absențele înregistrate din motive medicale nu conduc la diminuarea sprijinului financiar.
(3) În cazul în care părintele unui elev renunță, în scris, la participarea elevului la activitățile de educație remedială, unitatea de învățământ poate propune inspectoratului școlar înlocuirea acestuia cu alt elev eligibil, care are nevoie de educație remedială, cu respectarea condițiilor prevăzute în prezentele norme metodologice”.

Conform calendarului publicat în Monitorul Oficial, până pe 3 martie părinții sunt așteptați să depună solicitările scrise de înscriere a elevului în program la unitățile de învățământ, acestea urmând a fi transmise pe 4 martie la ISJ Constanța, care va hotărî pe 5 martie care sunt școlile care vor organiza activități remediale.
Începând cu 8 martie va începe derularea activităților Programului național pilot de tip „Școala după școală“.


Citește și:


Adevărații profesori se întreabă: Orele remediale sunt o „compensație” pentru colegii care nu și-au făcut treaba?
 
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii