Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
13:53 25 11 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Educatia are o noua lege

ro

13 Apr, 2010 03:29 2375 Marime text
Noua Lege a Educaţiei fost aprobată ieri în şedinţă de Guvern, aducându-se modificări faţă de prima versiune a legii.

Proiectul a fost dezbătut şi la nivel local de către reprezentanţii Inspectoratului Şcolar Constanţa împreună cu primarii, directorii de licee, cu elevii, dar şi cu părinţii acestora.

Proiectul noii Legi a Educaţiei Naţionale propus de Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului a fost aprobat în cursul zilei de ieri în şedinţa extraordinară a Executivului. Potrivit noului proiect, examenul naţional de bacalaureat va avea trei probe scrise şi patru orale.

Ministrul Educaţiei şi Cercetării, Daniel Funeriu, a declarat că, pentru elevii liceelor cu profil real, probele scrise vor fi limba română, matematica şi de asemenea o probă transdisciplinară din domeniul ştiinţelor exacte, iar pentru elevii liceelor cu profil uman, probele scrise vor fi limba română, istorie sau geografie şi o probă transdisciplinară din domeniul ştiintelor socio-umane.

Deşi în forma iniţială, proiectul Legii educaţiei prevedea că examenul de bacalaureat va avea două probe scrise transdisciplinare, în dezbaterea publică de ieri s-a stabilit că sistemul propus era mult prea uşor şi astfel s-a luat decizia de a se introduce şi o a treia probă.

Astfel, prima probă va testa elevilor partea de comunicare în limba română şi într-o limbă de circulatie internaţională, iar a doua probă va fi stabilită în funcţie de profilul liceului.

Guvernul a aprobat ieri proiectul Legii educaţiei, acesta urmând să fie trimis Parlamentului spre dezbatere pentru a fi adoptat până la finele lunii iunie, astfel încât să intre în vigoare începând cu acest an.

Mai mult decât atât, potrivit noii Legi a Educaţiei, părintele sau tutorele legal este obligat prin lege să ia măsuri pentru şcolarizarea elevului. În caz contrar, nerespectarea acestei prevederi se va sancţiona cu munca în folosul comunităţii sau cu amendă între 100 şi 1000 lei noi. În primă fază însă, amenda contravenţională pentru nerespectarea prevederilor legii era între 500 şi 5000 de lei noi.

Potrivit Inspectoratului Şcolar Constanţa, şi la nivel local a fost dezbătut acest proiect împreună cu primarii judeţului Constanţa, directorii de licee precum şi cu elevii şi părinţii acestora. „La aceste dezbateri s-a discutat de asemenea şi despre concursul de titularizare, unde după părerea noastră ar trebui aduse mici modificări, dar şi despre faptul că în fruntea Consiliului de Administraţie ar trebui să fie un cadru didactic", ne-a declarat inspectorul şcolar general Constanţa, Elena Buhaiev.

Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii

  • gabriel nicolae teodorescu 17 Apr, 2010 14:49 Apel Național pt rescrierea Legii Educației Naționale Referitor la CALITATE, (vezi OG75/2005-ordonanta care stabileste pricipiile politicii nationale pt. Asigurarea Calitatii in Educatie pt. intregul sistem, vezi si def. date prin ISO 8402, si ISO 9000/2000-def. calitatii, managementul calitatii), nu este corect tradusa nici prin noua Lege a Educatiei Nationale, deoarece cresterea calitatii actului educational este baza „societatii bazate pe cunoastere”, iar acest deziderat nu poate fi realizat fara o dezvoltare intelectuala si profesionala in Ro. din perspectiva invatarii permanente. In noua lege, nu sunt respectate pricipiile pe care se bazeaza asigurarea calitatii, si anume asigurarea calitatii si in sistemul de evaluare – aceasta trebuie sa fie usor de inteles, administrat cu eficienta, supus responsabilitatii publice, legea tinand cont doar ca acest sistem al calitatii trebuie aplicat in conditii de eficienta financiara.( de austeitate bugetara)…(nici nu mai vorbesc de validitate, fidelitate si practicabilitate in cazul evaluarii). Astfel nu s-a tinut cont de urmatoarele probleme: - neajunsurile din sistem si din societatea romaneasca in general; - infrastructura precara; - slaba legatura intre formarea initiala si formarea continua in sistem si in Ro.; - standardele „nationale”…; vezi și:http://gabrielnicolaeteodorescu.wordpress.com http://www.petitieonline.ro/petitie/apel_national_pentru_rescrierea_legii_educatiei_nationale-p25985058.html http://www.petitieonline.ro/petitie/semnaturi/protestul_profesorilor_de_fizica_din_romania-p02225042-pg18.html dacă ești de acord semnează și promovează petițiile
  • gabriel nicolae teodorescu 17 Apr, 2010 14:41 Rescrierea Legii Educației Naționale este impetuos necesară. Precizez, motivatia mea referitor la faptul ca nu sunt de acord cu legea in forma actuala ,aratand urmatoarele puncte slabe: - bugetul limitat pt. educatie;DECI: SUBFINANTARE;(vezi: http://www.senat.ro/PDFMotiuni…..032010.pdf Deci: guvernul va finanta educatia in 2010 cu 32% mai putin decat in 2008. Si totusi guvernantii doresc un sistem educational competitiv si mai ales superior dpdv calitativ. Astfel apare necesitatea emiterii unui nou slogan pt abilitatii sistemului:- A trai sustenabil inseamna, a face mai mult, folosind mai putin. Pe masura ce ne organizam sa traim folosind mai putin, si inovam creativ in acest scop, rezultatele sunt uimitoare. Asta ne va permite sa obtinem cresteri de productivitate la costuri mai mici, si mai sigure.) - legea promoveaza imixtiunea politicului in invatamant; - finantarea per elev nu tine cont de specificul unitatilor de invatamant(vezi ex. vocationalele); - adanceste si mai mult discriminarea intre scoli, universitati, vedeti in Ro la ora actuala sunt comunitati bogate si comunitati sarace; - are un subiectivism f. ridicat referitor la recrutarea si evaluarea personalului didactic; - implicarea excesiva a comunitatii in numirea directorului unitatii scolare, precum si in deciziile care trebuie sa fie luate la nivelul scolii, in preuniv.; acelasi lucru si in cazul invatamantului universitar; - 1/3 1/3 este cam mult personal fara atributii didactice in scoala pt. luarea deciziilor; - creeaza o presiune in plus asupra profesorilor, in special in preuniversitar; - legea nu tine cont, de slaba implicare a parintilor in activitatea scolii din ultimii ani; - NU ASIGURA UN STATUT DECENT PENTRU CADRUL DIDACTIC; - se acorda o prea mare importanta resurselor secundare, si tertiare, ca si verigi in sistemul de finantare al scolilor si universitatilor( vezi atragerea fondurilor extrabugetare); - duce la scaderea importantei consiliului profesoral, in actul educativ, si in scoala in general; - si cate si mai cate. In continuare spun din nou un NU hotarat referitor la acesta lege. Consider ca noua lege a educatiei scrisa in varianta Miclea – PDL, nu a respectat pricipiile procesului de descentralizare din educatie, si anume: - raspundere publica; - autonomie institutionala; - transparenta actului decizional; - valorizarea resursei umane; - abordarea etica a serviciului educational; - apropierea actului de decizie de locul actului de educatie; - subsidiaritatea( corelarea aplicarii principiului subsidiaritatii cu alte principii de baza, ca acelea ale competitiei, democratiei, eticii, dezvoltarii sustenabile); - diversitatea culturala si etnica. Referitor la CALITATE, (vezi OG75/2005-ordonanta care stabileste pricipiile politicii nationale pt. Asigurarea Calitatii in Educatie pt. intregul sistem, vezi si def. date prin ISO 8402, si ISO 9000/2000-def. calitatii, managementul calitatii), nu este corect tradusa nici prin noua Lege a Educatiei Nationale, deoarece cresterea calitatii actului educational este baza „societatii bazate pe cunoastere”, iar acest deziderat nu poate fi realizat fara o dezvoltare intelectuala si profesionala in Ro. din perspectiva invatarii permanente. In noua lege, nu sunt respectate pricipiile pe care se bazeaza asigurarea calitatii, si anume asigurarea calitatii si in sistemul de evaluare – aceasta trebuie sa fie usor de inteles, administrat cu eficienta, supus responsabilitatii publice, legea tinand cont doar ca acest sistem al calitatii trebuie aplicat in conditii de eficienta financiara.( de austeitate bugetara)…(nici nu mai vorbesc de validitate, fidelitate si practicabilitate in cazul evaluarii). Astfel nu s-a tinut cont de urmatoarele probleme: - neajunsurile din sistem si din societatea romaneasca in general; - infrastructura precara; - slaba legatura intre formarea initiala si formarea continua in sistem si in Ro.; - standardele „nationale”…; vezi și:http://gabrielnicolaeteodorescu.wordpress.com http://www.petitieonline.ro/petitie/apel_national_pentru_rescrierea_legii_educatiei_nationale-p25985058.html http://www.petitieonline.ro/petitie/semnaturi/protestul_profesorilor_de_fizica_din_romania-p02225042-pg18.html dacă ești de acord semnează și promovează petițiile