Elevii constănţeni, aşteptaţi la etapa locală a Olimpiadei de Limba și literatura română
Elevii constănţeni, aşteptaţi la etapa locală a Olimpiadei de Limba și literatura română
24 Jan, 2015 00:00
ZIUA de Constanta
2777
Marime text
Astăzi, 24 ianuarie, începând cu ora 9.00, Inspectoratul Şcolar Judeţean Constanţa organizează etapa locală a Olimpiadei de Limba și literatura română. Elevii sunt aşteptaţi în 16 unităţi şcolare, după cum urmează: Școala Gimnazială nr. 29 „Mihai Viteazul“, Școala Gimnazială nr. 24 „I. Jalea“, Școala Gimnazială nr. 16, Liceul Teoretic „Lucian Blaga“, Colegiul Comercial „Carol I“ - toate din Constanța, Liceul Teoretic „Ion Cotovu“ din Hârșova, Liceul Teoretic „A. Saligny“ din Cernavodă, Liceul Tehnologic „Ion Podaru“ din Ovidiu, Școala Gimnazială nr. 1 din Năvodari, Şcoala Gimnazială nr. 1 din Eforie Nord, Liceul Teoretic „Callatis“ din Mangalia, Şcoala Gimnazială „Lucian Grigorescu“ din Medgidia, Liceul Teoretic „Nicolae Bălcescu“ din Medgidia, Liceul Teoretic Negru Vodă, Liceul Teoretic Murfatlar şi Liceul Teoretic Băneasa.
„Olimpiada de limba şi literatură română se adresează elevilor de gimnaziu și de liceu, capabili de performanţă la această disciplină de studiu, creativi şi cu un orizont cultural de factură umanistă adecvat vârstei. Proba scrisă începe la ora 9.00 și durează trei ore, iar subiectele evaluează deopotrivă capacitatea de analiză, de sinteză şi abstractizare a elevilor, cât și nivelul competenţelor dobândite prin educaţie formală și informală, corelate cu anumite conţinuturi parcurse în anii de studiu anteriori, până la nivelul anului de studiu pentru care concurează. Subiectele vor respecta domeniile din programa şcolară: Lectură, Practica rațională și funcțională a limbii și Elemente de construcție a comunicării - la nivel gimnazial. La nivel liceal, subiectul va conţine două texte/fragmente de text literar şi/sau nonliterar şi două cerinţe, după cum urmează: un item subiectiv de tip eseu structurat care vizează elemente de analiză tematică, structurală sau stilistică şi/sau interpretarea textelor-suport; încadrarea textelor literare în curente/tendințe literare/culturale și un item subiectiv de tip eseu nestructurat care vizează competenţa culturală a elevului (de exemplu: compararea viziunii despre lume, despre condiţia umană sau despre artă, reflectate în texte literare, nonliterare sau în alte arte, identificarea unor conexiuni între literatura română şi cea universală)“, a declarat Cristina Ivan, inspector şcolar de Limba română.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii