Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
//
08:42 23 12 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Emoţii mari pentru profesori Câte gradaţii de merit vor fi acordate în acest an în învăţământul constănţean, pe discipline (document)

ro

07 Apr, 2017 00:00 3917 Marime text
Consiliul de Administraţie al Inspectoratului Şcolar Judeţean (ISJ) Constanţa a stabilit numărul gradaţiilor de merit care vor fi acordate profesorilor din judeţul Constanţa. Pentru personalul didactic, au fost stabilite 181 de gradaţii de merit, dintre care cinci au fost alocate pentru personalul de conducere. Pentru personalul auxiliar, au fost alocate 18 gradaţii de merit. Precizăm că gradaţia de merit se acordă pentru o perioadă de cinci ani şi reprezentă 25% din salariul de bază.
 
Noutatea adusă de metodologia privind gradaţiile de merit o reprezintă accentuarea ponderii acordate participării şi punctajului cadrelor didactice care înregistrează performanţe în activităţi de prevenire şi combatere a abandonului şcolar, respectiv în managementul de proiecte integrative care să genereze consolidarea culturii şcolare centrate pe progres, cooperare şi incluziune.
 
Gradaţia de merit se atribuie începând cu data de 1 septembrie 2017. Pentru fiecare candidat, gradaţia de merit se calculează conform art. 264 din Legea nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare, raportat la norma didactică de bază conform actului de numire/transfer/repartizare.
 
La concursul pentru acordarea gradaţiei de merit poate participa:
- personalul didactic de predare, de conducere, de îndrumare şi control din învăţământul preuniversitar de stat, cu contract individual de muncă pe perioadă nedeterminată sau pe perioadă determinată, cu o vechime în învăţământul preuniversitar de cel puţin patru ani, cu performanţe deosebite în inovarea didactică, în pregătirea preşcolarilor sau a elevilor, în pregătirea elevilor distinşi la concursuri şcolare, faza judeţeană şi a municipiului Bucureşti, interjudeţeană, faza naţională şi internaţională, în perioada 1 septembrie 2011 - 31 august 2016, şi calificativul „Foarte bine“ în fiecare an şcolar din perioada evaluată;
 
- personalul didactic auxiliar din învăţământul preuniversitar de stat, cu contract individual de muncă pe perioadă nedeterminată sau pe perioadă determinată, cu o vechime în învăţământul preuniversitar de cel puţin patru ani, cu performanţe în activitate, în perioada 1 septembrie 2011 - 31 august 2016, şi calificativul „Foarte bine“ în fiecare an şcolar din perioada evaluată.
 
Cadrele didactice care în perioada 1 septembrie 2011 - 31 august 2016 au îndeplinit şi funcţii de conducere, de îndrumare şi control pot participa la concursul de acordare a gradaţiei de merit fie ca personal didactic de conducere, de îndrumare şi control, fie ca personal didactic de predare, iar evaluarea se realizează conform grilei specifice opţiunii exprimate în scris la depunerea dosarului. Cadrele didactice care optează pentru evaluare ca personal didactic de conducere, de îndrumare şi control depun calificativele primite în urma evaluării activităţii pe perioada în care au ocupat aceste funcţii şi sunt evaluate numai pentru activitatea desfăşurată în funcţia respectivă.
 
Graficul desfăşurării concursului pentru acordarea gradaţiilor de merit - sesiunea 2017
 

- Detalierea punctajelor aferente criteriilor de către comisia paritară de la nivelul inspectoratului şcolar, stabilirea numărului gradaţiilor de merit şi a punctajului minim pe categorii de personal şi pe discipline de învăţământ - 27 - 31 martie 2017;
 
- Comunicarea fişelor de evaluare, a numărului gradaţiilor de merit şi a punctajului minim pe categorii de personal şi pe discipline de învăţământ de către inspectoratul şcolar, în teritoriu - 3 - 6 aprilie 2017;
 
- Întocmirea şi depunerea, de către candidaţi, a dosarelor şi obţinerea avizelor la nivelul unităţii de învăţământ - 7 aprilie - 5 mai 2017;
 
- Depunerea dosarelor care conţin documentele justificative privind activitatea candidatului respectiv la secretariatul/registratura inspectoratului şcolar- 8 - 12 mai 2017;
 
- Analiza dosarelor de către inspectorul şcolar care coordonează disciplina, cu consultarea consiliului consultativ, şi elaborarea raportului referitor la activitatea candidatului în specialitate - 9 - 26 mai 2017;

 
- Verificarea dosarelor şi acordarea punctajelor de către comisia de evaluare a dosarelor depuse în vederea acordării gradaţiei de merit - 29 mai - 21 iunie 2017; 
 
- Aprobarea listei cuprinzând punctajele acordate în urma evaluării, de către consiliul de administraţie al inspectoratului şcolar - 22 - 23 iunie 2017;
 
Afişarea listei cuprinzând punctajele acordate în urma evaluării la avizierul inspectoratului şcolar - 27 iunie 2017;
 
- Depunerea contestaţiilor asupra punctajului acordat şi stabilirea numărului gradaţiilor de merit ce pot fi redistribuite - 29 - 30 iunie 2017;
 
- Soluţionarea contestaţiilor de către comisia de contestaţii - 3 - 5 iulie 2017;
 
- Validarea rezultatelor finale ale concursului de către consiliul de administraţie al inspectoratului şcolar şi afişarea acestora la inspectoratele şcolare - 7 iulie 2017;
 
- Înaintarea la Ministerul Educaţiei Naţionale a listelor cu personalul didactic din unităţile de învăţământ, validat în vederea acordării gradaţiei de merit - 10 - 11 iulie 2017;
 
- Emiterea ordinului Ministrului Educaţiei Naţionale - 18 august 2017. 
 
În secţiunea „Documente“ puteţi consulta numărul gradaţiilor de merit pe discipline aprobat de ISJ Constanţa.
 
 
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii

  • interesat 07 Apr, 2017 15:14 Ce inseamna "performante in activitate?