Interviu cu prof. Iuliana Negreţ, director adjunct al Colegiului Naţional Militar din Constanţa „Ne-a fost greu să ne acomodăm unii cu ceilalţi, dar dorinţa de a fi bine a condus la un final de semestru foarte mulţumitor“
Interviu cu prof. Iuliana Negreţ, director adjunct al Colegiului Naţional Militar din Constanţa: „Ne-a fost
04 Mar, 2019 00:00
ZIUA de Constanta
4361
Marime text
Timp de 15 ani a condus destinele Colegiului de Marină „Alexandru Ioan Cuza” (consacrat drept NAVROM), iar evenimentele cu care s-a confruntat anul trecut, la momentul deciziei de mutare a acestuia în clădirea unei şcoli - ca urmare a reînfiinţării Colegiului Militar la Constanţa, dar şi pe fondul unor cheltuieli cu întreţinerea peste finanţare, au produs panică atât în rândul profesorilor, dar şi al elevilor şi părinţilor acestora.
Prof. Iuliana Negreţ, profesor de matematică şi actualul director adjunct al Colegiului Naţional Militar „Alexandru Ioan Cuza”, nu ascunde că a fost o perioadă grea din cariera sa didactică. Cât despre noua formă de organizare a învăţământului, în care a păşit începând cu 1 septembrie 2018, ne povesteşte în acest interviu
Cum este trecerea aceasta de la elevii rebeli din NAVROM la disciplina din Colegiul Naţional Militar „Al. I. Cuza”?
A fost un semestru foarte greu, în sensul că nu ne cunoşteam între noi, iar regulile şi regulamentele militare se interpun printre cele civile, referindu-mă la elevi. Ne-a fost greu să ne acomodăm unii cu ceilalţi, dar dorinţa de a fi bine atât de partea profesorilor, cât şi a copiilor, care sunt elevi cu potenţial, a dus la un final de semestru mulţumitor, chiar foarte mulţumitor. Nici nu mă gândeam că vom ajunge să fim mulţumiţi unii de ceilalţi ca profesori. Am reuşit să desfăşurăm şi multe activităţi extraşcolare, cu paşi mărunţi, tatonând şi încercând să ne cunoaştem unii pe ceilalţi.
Iar din punctul de vedere al învăţământului strict, regulamentele şi legislaţia sunt cele ale Ministerului Educaţiei, pe care le respectăm, ei având profilul matematică-informatică, deci programa de matematică-informatică. Vă daţi seama că aceşti copii trebuie să înveţe foarte bine ca să facă faţă Bacalaureatului şi exigenţelor academiilor militare unde vor merge mai departe.
Aţi înregistrat în primul semestru retrageri din cauza incompatibilităţii cu viaţa cazonă?
Legislaţia permite ca în primele 30 de zile ale anului şcolar, elevii care nu se acomodează cu regulile militare, cu disciplina, să se transfere într-un liceu civil. Și au fost câţiva elevi care au renunţat, din categoria copiilor care nu obişnuiesc să se trezească la o anumită oră, să facă ce vor ei. Și cred că vor fi în fiecare an, pentru că nu au de unde să ştie ce se întâmplă într-un liceu militar. Pentru că, pe lângă şcoală, există şi ore de instrucţie militară, disciplină şi aş mai departe.
Ce alternative de continuare a studiilor au la finalul liceului?
Colegiul Naţional Militar „Al. I. Cuza” este un liceu vocaţional, aşa cum este şi cel de Arte, cu specializare matematică-informatică. În plus, ei au şi ore de pregătire militară. Aşadar, ei vor rămâne în cadrul militar, al Ministerului Apărării şi pot alege Academia Tehnică Militară Bucureşti, Medicina militară, dar îşi pot alege şi arma; spre exemplu Academia Militară Navală sau la Aviaţie la Braşov. Sau la Şcoala de maiştri.
În momentul în care copilul vine în clasa a IX-a aici, familia este în cunoştinţă de cauză şi semnează un contract că elevul va urma cariera militară.
Care este cifra de şcolarizare pentru admiterea 2019?
Cinci clase, respectiv 120 de locuri, în fiecare an. Şi vor fi maximum 120 de locuri ori patru niveluri de studii. Regulamentul permite în continuare transfer dintr-un liceu civil într-un liceu militar, dar aceasta presupune ca elevii respectivi să fie de la specializarea matematică-informatică, să susţină probele sportive, examenul psihologic. Termenul limită de depunere a dosarelor este 8 martie.
În final, am vrea să ştim cum aţi primit invitaţia cotidianului ZIUA de Constanţa de a cuprinde în programul de activităţi extracurriculare un proiect având ca subiect literatura şi scriitorii dobrogeni.
Copiii trebuie atraşi spre orice fel de activitate. Iar Dobrogea ar fi interesantă pentru mulţi dintre ei care vin din diferite zone ale ţării şi nu ştiu prea multe despre această provincie, aşa încât cu siguranţă vor afla lucruri noi. Nu sunt foarte mulţi copii din judeţul Constanţa. Trei sferturi dintre elevi provin din ţară şi curiozitatea îi va determina cu siguranţă să participe la activităţi. Mai ales un parteneriat cu presa este de bun augur pentru orice instituţie şcolară, pentru că le oferă posibilitatea de a intra în contact cu lucruri deosebite pentru aceşti copii.
Pe de altă parte, fiind într-un mediu închis, ca să zic aşa, cred că aceşti copii se bucură de orice activitate care îi scoate din rutină şi îi ajută să se dezvolte intelectual, să îşi dezvolte orizontul. Am văzut că ei răspund bine la toate activităţile iniţiate până acum.
Prof. Iuliana Negreţ, profesor de matematică şi actualul director adjunct al Colegiului Naţional Militar „Alexandru Ioan Cuza”, nu ascunde că a fost o perioadă grea din cariera sa didactică. Cât despre noua formă de organizare a învăţământului, în care a păşit începând cu 1 septembrie 2018, ne povesteşte în acest interviu
Cum este trecerea aceasta de la elevii rebeli din NAVROM la disciplina din Colegiul Naţional Militar „Al. I. Cuza”?
A fost un semestru foarte greu, în sensul că nu ne cunoşteam între noi, iar regulile şi regulamentele militare se interpun printre cele civile, referindu-mă la elevi. Ne-a fost greu să ne acomodăm unii cu ceilalţi, dar dorinţa de a fi bine atât de partea profesorilor, cât şi a copiilor, care sunt elevi cu potenţial, a dus la un final de semestru mulţumitor, chiar foarte mulţumitor. Nici nu mă gândeam că vom ajunge să fim mulţumiţi unii de ceilalţi ca profesori. Am reuşit să desfăşurăm şi multe activităţi extraşcolare, cu paşi mărunţi, tatonând şi încercând să ne cunoaştem unii pe ceilalţi.
Iar din punctul de vedere al învăţământului strict, regulamentele şi legislaţia sunt cele ale Ministerului Educaţiei, pe care le respectăm, ei având profilul matematică-informatică, deci programa de matematică-informatică. Vă daţi seama că aceşti copii trebuie să înveţe foarte bine ca să facă faţă Bacalaureatului şi exigenţelor academiilor militare unde vor merge mai departe.
Aţi înregistrat în primul semestru retrageri din cauza incompatibilităţii cu viaţa cazonă?
Legislaţia permite ca în primele 30 de zile ale anului şcolar, elevii care nu se acomodează cu regulile militare, cu disciplina, să se transfere într-un liceu civil. Și au fost câţiva elevi care au renunţat, din categoria copiilor care nu obişnuiesc să se trezească la o anumită oră, să facă ce vor ei. Și cred că vor fi în fiecare an, pentru că nu au de unde să ştie ce se întâmplă într-un liceu militar. Pentru că, pe lângă şcoală, există şi ore de instrucţie militară, disciplină şi aş mai departe.
Ce alternative de continuare a studiilor au la finalul liceului?
Colegiul Naţional Militar „Al. I. Cuza” este un liceu vocaţional, aşa cum este şi cel de Arte, cu specializare matematică-informatică. În plus, ei au şi ore de pregătire militară. Aşadar, ei vor rămâne în cadrul militar, al Ministerului Apărării şi pot alege Academia Tehnică Militară Bucureşti, Medicina militară, dar îşi pot alege şi arma; spre exemplu Academia Militară Navală sau la Aviaţie la Braşov. Sau la Şcoala de maiştri.
În momentul în care copilul vine în clasa a IX-a aici, familia este în cunoştinţă de cauză şi semnează un contract că elevul va urma cariera militară.
Care este cifra de şcolarizare pentru admiterea 2019?
Cinci clase, respectiv 120 de locuri, în fiecare an. Şi vor fi maximum 120 de locuri ori patru niveluri de studii. Regulamentul permite în continuare transfer dintr-un liceu civil într-un liceu militar, dar aceasta presupune ca elevii respectivi să fie de la specializarea matematică-informatică, să susţină probele sportive, examenul psihologic. Termenul limită de depunere a dosarelor este 8 martie.
În final, am vrea să ştim cum aţi primit invitaţia cotidianului ZIUA de Constanţa de a cuprinde în programul de activităţi extracurriculare un proiect având ca subiect literatura şi scriitorii dobrogeni.
Copiii trebuie atraşi spre orice fel de activitate. Iar Dobrogea ar fi interesantă pentru mulţi dintre ei care vin din diferite zone ale ţării şi nu ştiu prea multe despre această provincie, aşa încât cu siguranţă vor afla lucruri noi. Nu sunt foarte mulţi copii din judeţul Constanţa. Trei sferturi dintre elevi provin din ţară şi curiozitatea îi va determina cu siguranţă să participe la activităţi. Mai ales un parteneriat cu presa este de bun augur pentru orice instituţie şcolară, pentru că le oferă posibilitatea de a intra în contact cu lucruri deosebite pentru aceşti copii.
Pe de altă parte, fiind într-un mediu închis, ca să zic aşa, cred că aceşti copii se bucură de orice activitate care îi scoate din rutină şi îi ajută să se dezvolte intelectual, să îşi dezvolte orizontul. Am văzut că ei răspund bine la toate activităţile iniţiate până acum.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii