Ministrul Educației, Adrian Curaj, la Constanţa „Vizita mea nu a fost una de control. Vizita mea a fost de respect față de școală” (galerie foto)
Ministrul Educației, Adrian Curaj, la Constanţa: „Vizita mea nu a fost una de control. Vizita mea a fost de
26 Mar, 2016 00:00
ZIUA de Constanta
3549
Marime text
Ministrul Educației Naționale și Cercetării Științifice, prof. univ. dr. Adrian Curaj, a vorbit, ieri, la Constanţa, despre lucruri legate de examene şi pregătirea lor, despre simplificarea administrativă, dar şi despre cadrul normativ coerent.
„Pe drum am vizitat două şcoli, una din Fetești, judeţul Ialomiţa, și una din Castelu, judeţul Constanţa. Nu am anunţat înainte ce şcoli vizităm, dar mi-a plăcut. Şcoli frumoase, în care profesorii sunt dedicaţi, iar în ochii copiilor se vedea lumină. În curând, vom anunţa planul curricular pentru clasele V-VIII şi sunt lucruri frumoase în legătură cu pregătirea programei pentru fiecare materie, câteva materii apărute mai nou, dar şi din ce în ce mai mult libertate şcolilor pentru a planifica ce vrea să facă în pregătirea elevilor“, a declarat prof. univ. dr. Adrian Curaj.
„Cred că ne trebuie un pic de încredere, continuitate şi un mesaj în care predictibilitatea să fie la echilibru cu inovarea“, a mai spus oficialul Ministerului Educaţiei.
Fiind întrebat despre organizarea concursurilor pentru ocuparea funcţiilor de director de unităţi şcolare, Adrian Curaj a precizat: „Suntem în faza finală a pregătirii metodologiei. Trebuie să stabilim o evaluare la nivel naţional pentru toţi cei care vor să se înscrie la concurs. Va fi o evaluare online, extrem de actuală. Fiecare dintre cei care decid să se înscrie la concurs va trebui să treacă de acestă evaluare. Aşa se întâmplă la toate instituţiile publice internaţionale. Este o bună practică pe care vrem să o aplicăm acum, în ideea că procesul de selecţie este unul extrem de transparent şi bine orientat“.
„Şcoala trebuie să aibă resurse multe care să vină din donaţii, din grija noastră şi a comunităţii, transparenţă, dar nu colectare. Şcoala are nevoie de resurse“, a punctat ministrul Educaţiei, răspunzând la întrebarea privind fondul şcolii.
„Rezultatele simulării examenelor de Evaluare Naţională şi de Bacalaureat reflectă realitatea. Nu sunt modificări majore. Cred că trebuie să ne gândim la altceva. Cum anume poate consilierea şcolară să ajute elevii să aleagă calea potrivită. La momentul acesta, mulţi elevi nu-şi aleg calea potrivită. Şi ei trebuie ajutaţi. Ei trebuie să ştie că există atât liceu teroretic, cât şi liceu tehnologic, există şi şcoală profesională, şi învăţământ de tip dual. Cred că sunt traiectorii profesionale diferite, care se potrivesc felului personal al elevului. Pe de altă parte, trebuie să transmitem un mesaj că adoptarea diferitelor căi de dezvoltare nu înseamnă că m-am blocat undeva. Trebuie să fim mai transparenţi în transmiterea acestui mesaj. Astfel, tinerii să poată atinge potenţialul“, a mai adăugat ministrul Curaj.
„Să avem grijă de manuale, să corelăm curriculumul cu manualul, să lăsăm timp liber la dispozţia profesorilor, să investim suficient timp în formarea profesorilor - toate acestea pe termen mediu şi lung vor da rezultate. Nu trebuie mereu să schimbă din dorinţa de a schimba“, a mai menţionat Adrian Curaj.
„Cornul şi laptele este un program guvernamental. Veghem la ceea ce se întâmplă. Facem evaluari în legătură cu programul, mai exact cum anume putem modela acest program în aşa fel încât să fie maxim eficient. Căutăm resurse pentru a veni cu o masă caldă, care să asigure o legătură bună spre programul Şcoală după şcoală. Măcar acolo unde se poate, ca infrastructură, să avem grijă de tipul de alimentaţie pe care îl oferim elevilor noştri. Un astfel de program trebuie legat de resursele locale. Nu cred că va fi un program care se va întâmpla imediat. Acum vorbim de costuri, pilotăm, să vedem care este impactul financiar, căutăm surse pentru a avea continuitate“, a comentat ministrul Adrian Curaj cu privire la programul „Cornul şi laptele“.
Oficialul ministerului s-a întâlnit cu inspectorii școlari generali din județele Brăila, Buzău, Călărași, Constanța, Galați, Ialomița și Tulcea. Întâlnirea de lucru s-a desfăşurat în sala de conferințe a Hotelului „Ibis” din Constanța și se înscrie în seria de întruniri regionale pe care ministul le efectueză în vederea discutării subiectelor de actualitate referitoare la sistemul de învăţământ preuniversitar cu inspectorii şcolari generali. „Vizita mea nu a fost una de control. Vizita mea a fost de respect față de școală”, a precizat ministrul.
Sursa foto: ZIUA de Constanţa
„Pe drum am vizitat două şcoli, una din Fetești, judeţul Ialomiţa, și una din Castelu, judeţul Constanţa. Nu am anunţat înainte ce şcoli vizităm, dar mi-a plăcut. Şcoli frumoase, în care profesorii sunt dedicaţi, iar în ochii copiilor se vedea lumină. În curând, vom anunţa planul curricular pentru clasele V-VIII şi sunt lucruri frumoase în legătură cu pregătirea programei pentru fiecare materie, câteva materii apărute mai nou, dar şi din ce în ce mai mult libertate şcolilor pentru a planifica ce vrea să facă în pregătirea elevilor“, a declarat prof. univ. dr. Adrian Curaj.
„Cred că ne trebuie un pic de încredere, continuitate şi un mesaj în care predictibilitatea să fie la echilibru cu inovarea“, a mai spus oficialul Ministerului Educaţiei.
Fiind întrebat despre organizarea concursurilor pentru ocuparea funcţiilor de director de unităţi şcolare, Adrian Curaj a precizat: „Suntem în faza finală a pregătirii metodologiei. Trebuie să stabilim o evaluare la nivel naţional pentru toţi cei care vor să se înscrie la concurs. Va fi o evaluare online, extrem de actuală. Fiecare dintre cei care decid să se înscrie la concurs va trebui să treacă de acestă evaluare. Aşa se întâmplă la toate instituţiile publice internaţionale. Este o bună practică pe care vrem să o aplicăm acum, în ideea că procesul de selecţie este unul extrem de transparent şi bine orientat“.
„Şcoala trebuie să aibă resurse multe care să vină din donaţii, din grija noastră şi a comunităţii, transparenţă, dar nu colectare. Şcoala are nevoie de resurse“, a punctat ministrul Educaţiei, răspunzând la întrebarea privind fondul şcolii.
„Rezultatele simulării examenelor de Evaluare Naţională şi de Bacalaureat reflectă realitatea. Nu sunt modificări majore. Cred că trebuie să ne gândim la altceva. Cum anume poate consilierea şcolară să ajute elevii să aleagă calea potrivită. La momentul acesta, mulţi elevi nu-şi aleg calea potrivită. Şi ei trebuie ajutaţi. Ei trebuie să ştie că există atât liceu teroretic, cât şi liceu tehnologic, există şi şcoală profesională, şi învăţământ de tip dual. Cred că sunt traiectorii profesionale diferite, care se potrivesc felului personal al elevului. Pe de altă parte, trebuie să transmitem un mesaj că adoptarea diferitelor căi de dezvoltare nu înseamnă că m-am blocat undeva. Trebuie să fim mai transparenţi în transmiterea acestui mesaj. Astfel, tinerii să poată atinge potenţialul“, a mai adăugat ministrul Curaj.
„Să avem grijă de manuale, să corelăm curriculumul cu manualul, să lăsăm timp liber la dispozţia profesorilor, să investim suficient timp în formarea profesorilor - toate acestea pe termen mediu şi lung vor da rezultate. Nu trebuie mereu să schimbă din dorinţa de a schimba“, a mai menţionat Adrian Curaj.
„Cornul şi laptele este un program guvernamental. Veghem la ceea ce se întâmplă. Facem evaluari în legătură cu programul, mai exact cum anume putem modela acest program în aşa fel încât să fie maxim eficient. Căutăm resurse pentru a veni cu o masă caldă, care să asigure o legătură bună spre programul Şcoală după şcoală. Măcar acolo unde se poate, ca infrastructură, să avem grijă de tipul de alimentaţie pe care îl oferim elevilor noştri. Un astfel de program trebuie legat de resursele locale. Nu cred că va fi un program care se va întâmpla imediat. Acum vorbim de costuri, pilotăm, să vedem care este impactul financiar, căutăm surse pentru a avea continuitate“, a comentat ministrul Adrian Curaj cu privire la programul „Cornul şi laptele“.
Oficialul ministerului s-a întâlnit cu inspectorii școlari generali din județele Brăila, Buzău, Călărași, Constanța, Galați, Ialomița și Tulcea. Întâlnirea de lucru s-a desfăşurat în sala de conferințe a Hotelului „Ibis” din Constanța și se înscrie în seria de întruniri regionale pe care ministul le efectueză în vederea discutării subiectelor de actualitate referitoare la sistemul de învăţământ preuniversitar cu inspectorii şcolari generali. „Vizita mea nu a fost una de control. Vizita mea a fost de respect față de școală”, a precizat ministrul.
Sursa foto: ZIUA de Constanţa
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii