Oficial de la Ministerul Educației Ce subiecte au avut de rezolvat elevii la proba de Limba și Literatura română și care era rezolvarea acestora (DOCUMENTE)
Oficial de la Ministerul Educației: Ce subiecte au avut de rezolvat elevii la proba de Limba și Literatura română
25 Jun, 2024 15:23
ZIUA de Constanta
904
Marime text
Marți, 25 iunie 2024, au început probele scrise din cadrul examenului de Evaluare Națională.
6103 absolvenți ai clasei a VIII-a au fost așteptați să susțină testarea cunoștințelor la limba și literatura română în cele 116 centre de examen din județul Constanța.
Ministerul educației a publicat la ora 15.00 subiectele și baremul pentru Limba și Literatura Română.
Elevii au primit două texte la primul subiect, cu mai multe cerințe. Primul text este din „Cireșarii”, de Constantin Chiriță, iar cel de-al doilea, „Portret”, de Cella Delavrancea
Câteva din subiectele primite de elevi:
6103 absolvenți ai clasei a VIII-a au fost așteptați să susțină testarea cunoștințelor la limba și literatura română în cele 116 centre de examen din județul Constanța.
Ministerul educației a publicat la ora 15.00 subiectele și baremul pentru Limba și Literatura Română.
Elevii au primit două texte la primul subiect, cu mai multe cerințe. Primul text este din „Cireșarii”, de Constantin Chiriță, iar cel de-al doilea, „Portret”, de Cella Delavrancea
Câteva din subiectele primite de elevi:
- Notează, din textul 1, doi termeni care fac parte din câmpul lexical al naturii.
- Notează „X” în dreptul fiecărui enunț pentru a stabili dacă este adevărat sau fals, bazându-te pe informațiile din cele două texte.
- Transcrie, din secvența următoare, două figuri de stil, pe care le vei preciza: „Un fâlfâit greu și cald se apropia de ei și țipete sinistre ca niște bocete răsunară undeva aproape. O aripă moale lovi pieptul prichindelului și câinele, schelălăind, îi scăpă din brațe și o luă la goană aiurea.”
- Prezintă, în minimum 30 de cuvinte, un element de conținut comun celor două texte date, valorificând câte o secvență relevantă din fiecare text.
- Crezi că e plăcut să îți petreci vacanțele în compania prietenilor? Motivează-ți răspunsul, în 50 – 100 de cuvinte, valorificând textul 2.
- Asociază fragmentul din opera literară „Cireșarii” de Constantin Chiriță cu un alt text literar studiat la clasă sau citit ca lectură suplimentară, prezentând, în 50 – 100 de cuvinte, o valoare comună, prin referire la câte o secvență relevantă din fiecare text.
- Selectează, din fragmentul următor, trei verbe la moduri diferite, pe care le vei preciza: „Aş mânca și foc!... Dar ceilalţi unde-s? N-au terminat joaca? — Aoleu! se văită Ionel la rândul lui. Am uitat să dau semnalul. Şi ei te caută.”
- Alcătuiește un enunț asertiv, în care verbul la infinitiv „a avea” să fie atribut (1), și o propoziție negativă, în care substantivul „expediție” să fie complement prepozițional (2).
- Transcrie propozițiile subordonate din fraza următoare, precizând felul acestora: „Atras de jocul cireșarilor, începu și el să strige cât îl ţineau puterile”.
- Scrie o compunere, de minimum 150 de cuvinte, în care să îl caracterizezi pe Tic, personajul din textul lui Constantin Chiriță. În scrierea compunerii, vei avea în vedere: − notarea a două date de identificare a personajului (vârstă, ocupație, portret fizic etc.); − prezentarea, prin câte o secvență comentată, a două trăsături morale ale personajului; − precizarea a două mijloace de caracterizare diferite, prin care se evidențiază trăsăturile morale prezentate; − corelarea unei valori personale cu una dintre valorile personajului.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii