Olimpiadele – suspendate, tezele – sub semnul întrebării. Învățământul românesc pierde excelența?
Olimpiadele – suspendate, tezele – sub semnul întrebării. Învățământul românesc pierde excelența?
03 Nov, 2020 00:00
ZIUA de Constanta
3448
Marime text
Ieri, în cadrul conferinței de presă susținute de ministrul educației și cercetării – Monica Cristina Anisie, la Biblioteca Centrală Universitară, având alături pe secretarul de stat pentru învățământ preuniversitar – Luminița Barcari, pe secretarul de stat pentru proiecte cu finanțare externă – Mihaela Popa, și pe președintele ARACIP – Șerban Iosifescu, a fost anunțată suspendarea competițiilor extra-școlare.
„Numărul mare al competițiilor școlare şi implicit al elevilor participanți la acestea, precum şi varietatea modalităților de organizare şi desfășurare a competițiilor, în funcție de tipul probe de concurs: scrisă, orală, practică nu permit organizarea competițiilor școlare, conform regulamentelor proprii în vigoare, în contextul pandemic actual şi al legislației care se impune a fi respectată în acest moment”, a transmis Luminiţa Barcari, menționând că decizia de a fi organizat anumite olimpiade în mediul online, ar crea discriminări.
De asemenea, programarea tezelor se află într-o mare dilemă, din cauza celor trei scenarii care oscilează de la o zi la alta, ceea ce face imposibilă predictibilitatea. Tocmai de aceea, pentru a înlătura discriminarea, secretarul de stat Luminița Barcari a lansat ipoteza înlocuirii tezelor cu evaluări sumative.
Care este părerea inspectorului școlar general Sorin Mihai
Parcă premonitoriu, la recenta videoconferință cu inspectorul școlar general prof. Sorin Mihai, redactorul ZIUA de Constanța a transmis întrebarea părinților legată de calendarul concursurilor și olimpiadelor școlare, presupunând că acestea au fost anulate, din moment ce la aproape două luni de la debutul anului școlar nu au mai fost aduse în discuție.Se pare, însă, că discuțiile erau... pe drum, întrucât șeful ISJ Constanța a răspuns că există discuții legate de transferul tuturor concursurilor și olimpiadelor școlare în mediul online. „Nu putem, în mod evident, în această perioadă să adunăm elevi din diferite unități de învățământ în același spațiu, pentru că am putea să le periclităm sănătatea, iar pe de altă parte să blocăm activitatea foarte multor unități”.
Cât despre teze, „generalul” Sorin Mihai consideră că trebuie să se țină cont de faptul că e posibil ca, în perioada tezelor, adică sfârșitul semestrului, să există elevi care își desfășoară activitatea numai online. „Părerea mea este că atât timp cât oferă predictibilitate în raport cu anii școlari anteriori, tezelor ar trebui păstrate. Dar în situația pandemică actuală, când suntem în imposibilitatea de a avea o evaluare semestrială, trebuie să avem și alternative. Așa cum s-a întâmplat în semestrul al II-lea al anului școlar anterior, când tezele nu au mai fost susținute. În sistem hibrid, nu poate fi susținută concomitent o lucrare, pentru că nu își are relevanță, elevul putând completa acasă, având la dispoziție fel de fel de materiale. Să găsim o modalitate, astfel încât gradul de dificultate sau lucrarea respectivă să aibă o complexitate ce nu-i permite elevului utilizarea de materiale de informare pe timpul evaluării scrise. Testele susținute de grupele aflate în online nu sunt concludente prin notă, astfel încât să aibă relevanță în catalog”, a mai adăugat prof. Mihai.
Din nefericire, apare acum pericolul ca elevii cu potențial ridicat în obținerea performanței să-și piardă din motivație. Și totuși profesorii sunt de altă părere. Prof. Alina Dermengiu, catedra de matematică a Colegiului „Mircea cel Bătrân”, consideră că elevii buni vor continua să se pregătească susținut, chiar dacă le vor lipsi competițiile, nu atât pentru a se confrunta cu colegii, cât mai ales pentru a-și demonstra propriile forțe.
Citește și:
Părinții, panicați, își doresc trecerea în scenariul 3 a tuturor unităților de învățământ constănțene
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii