Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
07:51 22 11 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Pentru că directorii se „contrazic” în raportări ISJ Constanța nu a aflat situația „la zi” a învățământului online

ro

29 Apr, 2020 13:46 6480 Marime text

În zilele de 17 și 18 martie, au fost solicitate directorilor unităților de învățământ din județul Constanța date despre accesul elevilor la activitățile de învățare online. 

Inspectorul școlar general Sorin Mihai declară că „cifrele nu sunt concludente, deoarece s-a dovedit în raportările parțiale de acum că nu reflectă realitatea:
- deși unele școli au declarat că au elevi care nu pot accesa activitățile de învățare online, s-a dovedit (din raportări ulterioare, ale acelorași directori) că toți elevii școlii au participat la cursuri, așadar au avut și echipamente, și conexiune la Internet;
 
- la momentul respectiv, unii elevi nu dobândiseră abilități care să le permită conectarea la platformele de învățare, nu aveau conturi etc, la scurt timp de la raportare numărul participanților la activitățile de învățare online fiind considerabil mai mare;
 
- din luna martie și până acum, unii elevi și-au achiziționat dispozitive, alții au primit de la autoritățile administrației publice locale, de la agenți economici, de la unitățile de învățământ etc, așadar numai o nouă centralizare va oglindi mai apropiat de realitate necesarul actual de echipamente;
 
- discuții cu autoritățile administrațiilor publice locale se poartă permanent, unii chiar au demarate proiecte de HCL, proceduri de achiziții (alții au și rezolvat toate problemele de la nivelul comunității), însă demersurile le aparțin și detaliile trebuie solicitate dumnealor;
 
IȘJ Constanța a depus, pe 8 aprilie 2020, proiect „Equal chanceS fOr digitaL edUcaTION for Students – e-SOLUTIONS” în vederea obținerii unui grant CEI Extraordinary Call for Proposals 2020, prin care sperăm să putem asigura accesul la învățarea online pentru 160 de elevi de clasele a VII-a și a VIII-a și pentru 10 cadre didactice din medii defavorizate.
 
Astăzi am primit instrucțiuni de la Ministerul Educației și Cercetării, legate de completarea datelor în Sistemul Informatic Integrat al Învățământului din România – SIIIR, directorii unităților de învățământ având obligația ca până pe 4 mai să completeze rubrici nou create, în legătură cu accesul elevilor și al cadrelor didactice la activitățile de învățare online. Așadar, în scurt timp vom avea o centralizare și la nivelul IȘJ, și la nivelul MEC”.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii

  • Nina 03 May, 2020 07:50 Și cum veți alege acei 160 elevi și acei 10 profesori? Știți ca sunt elevi care nu vor sa participe la școala online? Dar au telefon smart și internet. Situația pe care ați cerut-o întreba dacă au echipament și internet, nu și dacă au disponibilitate. Unii elevi nu se descurca sa folosească platformele online, la fel și unii profesori. Trebuia sa va fi îngrijit sa faceți o instruire mai întâi. Elevii, mai de rușine, mai de frica, spun ca au cu ce. Sunt curioasa cum vor învața online, elevii de clasa I, sa scrie, ma refer la scrisul de mana. De altfel ați avut grija sa ticsiti clasele cu câte 32 elevi. V-ați gândit ca în mediul rural, unde elevii merg la culcare flamanzi, ar putea sa se facă școală normal? Sunt clase sub normative, 4, maxim 10 elevi într-o clasa. D-le inspector general, nu sunteți pregătit sa fiți acolo, doamna ministru nici atât nu este pregătită. Sunteți depășiți cu toții de aceasta situație.