Profesorii din Constanţa acuză Ministerul Educaţiei - „Baremul de corectare a subiectelor de la Definitivat, în neconcordanţă cu programa“
Profesorii din Constanţa acuză Ministerul Educaţiei - „Baremul de corectare a subiectelor de la Definitivat,
22 Jul, 2015 00:00
ZIUA de Constanta
4952
Marime text
Un grup de cadre didactice din Constanţa au postat pe pagina de Facebook a cotidianului nostru un memoriu adresat ministrului Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice Sorin Cîmpeanu, în care susţin că baremul de corectare a subiectelor din cadrul examenului de Definitivat a fost realizat în neconcordanţă cu programa.
„Suntem profesorii care, pe data de 9 iulie, am susţinut examenul de definitivare în învăţământ. Am ieşit entuziasmaţi din acest examen pentru că am învăţat şi am scris absolut tot ce am considerat că trebuie în cele 4 ore (insuficiente pentru complexitatea subiectelor), pentru a-l promova cu nota 8, crezând că acest rezultat ne va încununa munca şi eforturile depuse, în ciuda subiectelor formulate ambiguu. Dar surpriză! Baremul, care ar trebui să reflecte cerinţele subiectelor şi să vină în sprijinul acestora, a fost realizat în neconcordanţă cu programa. Aici ne referim la subiectul al III-lea de psihopedagogie - barem ce tratează delimitarea procesului de învăţământ şi abordarea interacţională de Învăţare-Predare-Evaluare (corect este Predare-Învăţare-Evaluare), subiect care cere sinteza a patru capitole într-unul singur“, susţin profesorii nemulţumiţi.
Cadrele didactice mai atrag atenţia ministrului asupra notelor modificate în urma soluţionării contestaţiilor. „Dorim să vă atragem atenţia şi să ne explicaţi cum au putut fi posibile schimbări de note/penalizări (considerăm noi)/diferenţe de note de 2-3 puncte între nota iniţială şi nota în urma contestaţiei la nivel naţional (în acest sens vă ataşăm un tabel cu note din întreaga ţară). Cum unora li s-a scăzut de la 7,97 la 6,47 (disciplina limba engleză, Caraş-Severin), iar altora li s-au adăugat puncte (istorie, Vâlcea, 6,25-8,05)? De ce suntem persecutaţi? De ce alţi colegi ai noştri, în urmă cu 3 ani, dădeau acest examen în 3 zile, îl promovau cu nota 6 şi li se lua în calcul şi nota de la inspecţii? Iar noi trebuie să îl susţinem în 4 ore, pe o căldură de 40 de grade, să luăm minimum nota 8, fără a se lua în calcul notele de la cele două inspecţii pe care le-am susţinut? Să ne luptăm cu nişte formulări confuze, ca apoi să se realizeze un barem care nu respectă principiul fidelităţii faţă de cerinţa subiectului şi faţă de programă, iar în final să ne luptam şi cu un mod de notare şi evaluare interpretabil şi subiectiv? Cât să mai rezistăm, domnule ministru? Cum să mai pretindem calitate şi o durabilitate în procesul educativ al elevilor noştri când noi suntem batjocoriţi şi umiliţi, în primul rând de sistem, iar apoi de societate. Dorim ca cei care fac subiectele să ne ofere dumnealor un model de rezolvare al acestora în 4 ore!“, au mai precizat semnatarii memoriului.
„Dorim un examen clar, obiectiv, transparenţă şi un sistem profesionist, care să nu pună presiune pe profesor, ci pe profesionalism, şi menit să ne stimuleze! De ce nu ne putem vedea lucrările, domnule ministru, decât cu hotărâre judecătorească? Oare copilul, când vine să ceară explicaţii cu privire la modul de notare al profesorului, îl trimitem în instanţă, domnule ministru? Vă spunem că nu! Atunci noi de ce nu avem parte de acelaşi tratament? De ce sunt atât de secretizate aceste lucrări? Sunt secrete de stat? Trăim totuşi într-o ţară democratică. De ce tăiaţi aripile celor tineri care au dorinţa şi puterea de a schimba ceva în sistemul acesta? După cum ştim cu toţii, notarea se face în favoarea elevului/ cursantului. De ce noi suntem defavorizaţi în urma contestaţiei? Preocupaţi de starea sistemului de învăţământ din ţara noastră, vă solicităm recorectarea baremului şi, implicit, a lucrărilor sesizate cu nereguli. Dorim să ne vedem lucrările! Vă solicităm să ne acordaţi aceleaşi drepturi precum a acordat sistemul de învăţământ şi restul colegilor noştri care au susţinut examenul până acum trei ani, când definitivatul s-a transformat în examen naţional! Solicităm realizarea unei sesiuni speciale pentru cei care au susţinut acest examen de 3 ori, solicităm modificarea metodologiei, solicităm subiecte şi bareme clare, obiective şi transparente. Numai aşa putem fi un model în faţa copiilor pe care dorim să îi formăm şi dezvoltăm pentru a se integra într-o societate bazată pe cunoaştere. Solicităm anularea baremului de la subiectul de psihopedagogie, deoarece nu a fost realizat în concordanţă cu programa! Solicităm să luaţi atitudine, domnule ministru! Ce le spuneţi acestor oameni?“, au mai punctat cadrele didactice.
„Subiectele pentru examenul de definitivat sunt elaborate de Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare“, a precizat, la rândul său, Cristina Ivan, purtătorul de cuvânt al ISJ Constanţa.
„Suntem profesorii care, pe data de 9 iulie, am susţinut examenul de definitivare în învăţământ. Am ieşit entuziasmaţi din acest examen pentru că am învăţat şi am scris absolut tot ce am considerat că trebuie în cele 4 ore (insuficiente pentru complexitatea subiectelor), pentru a-l promova cu nota 8, crezând că acest rezultat ne va încununa munca şi eforturile depuse, în ciuda subiectelor formulate ambiguu. Dar surpriză! Baremul, care ar trebui să reflecte cerinţele subiectelor şi să vină în sprijinul acestora, a fost realizat în neconcordanţă cu programa. Aici ne referim la subiectul al III-lea de psihopedagogie - barem ce tratează delimitarea procesului de învăţământ şi abordarea interacţională de Învăţare-Predare-Evaluare (corect este Predare-Învăţare-Evaluare), subiect care cere sinteza a patru capitole într-unul singur“, susţin profesorii nemulţumiţi.
Cadrele didactice mai atrag atenţia ministrului asupra notelor modificate în urma soluţionării contestaţiilor. „Dorim să vă atragem atenţia şi să ne explicaţi cum au putut fi posibile schimbări de note/penalizări (considerăm noi)/diferenţe de note de 2-3 puncte între nota iniţială şi nota în urma contestaţiei la nivel naţional (în acest sens vă ataşăm un tabel cu note din întreaga ţară). Cum unora li s-a scăzut de la 7,97 la 6,47 (disciplina limba engleză, Caraş-Severin), iar altora li s-au adăugat puncte (istorie, Vâlcea, 6,25-8,05)? De ce suntem persecutaţi? De ce alţi colegi ai noştri, în urmă cu 3 ani, dădeau acest examen în 3 zile, îl promovau cu nota 6 şi li se lua în calcul şi nota de la inspecţii? Iar noi trebuie să îl susţinem în 4 ore, pe o căldură de 40 de grade, să luăm minimum nota 8, fără a se lua în calcul notele de la cele două inspecţii pe care le-am susţinut? Să ne luptăm cu nişte formulări confuze, ca apoi să se realizeze un barem care nu respectă principiul fidelităţii faţă de cerinţa subiectului şi faţă de programă, iar în final să ne luptam şi cu un mod de notare şi evaluare interpretabil şi subiectiv? Cât să mai rezistăm, domnule ministru? Cum să mai pretindem calitate şi o durabilitate în procesul educativ al elevilor noştri când noi suntem batjocoriţi şi umiliţi, în primul rând de sistem, iar apoi de societate. Dorim ca cei care fac subiectele să ne ofere dumnealor un model de rezolvare al acestora în 4 ore!“, au mai precizat semnatarii memoriului.
„Dorim un examen clar, obiectiv, transparenţă şi un sistem profesionist, care să nu pună presiune pe profesor, ci pe profesionalism, şi menit să ne stimuleze! De ce nu ne putem vedea lucrările, domnule ministru, decât cu hotărâre judecătorească? Oare copilul, când vine să ceară explicaţii cu privire la modul de notare al profesorului, îl trimitem în instanţă, domnule ministru? Vă spunem că nu! Atunci noi de ce nu avem parte de acelaşi tratament? De ce sunt atât de secretizate aceste lucrări? Sunt secrete de stat? Trăim totuşi într-o ţară democratică. De ce tăiaţi aripile celor tineri care au dorinţa şi puterea de a schimba ceva în sistemul acesta? După cum ştim cu toţii, notarea se face în favoarea elevului/ cursantului. De ce noi suntem defavorizaţi în urma contestaţiei? Preocupaţi de starea sistemului de învăţământ din ţara noastră, vă solicităm recorectarea baremului şi, implicit, a lucrărilor sesizate cu nereguli. Dorim să ne vedem lucrările! Vă solicităm să ne acordaţi aceleaşi drepturi precum a acordat sistemul de învăţământ şi restul colegilor noştri care au susţinut examenul până acum trei ani, când definitivatul s-a transformat în examen naţional! Solicităm realizarea unei sesiuni speciale pentru cei care au susţinut acest examen de 3 ori, solicităm modificarea metodologiei, solicităm subiecte şi bareme clare, obiective şi transparente. Numai aşa putem fi un model în faţa copiilor pe care dorim să îi formăm şi dezvoltăm pentru a se integra într-o societate bazată pe cunoaştere. Solicităm anularea baremului de la subiectul de psihopedagogie, deoarece nu a fost realizat în concordanţă cu programa! Solicităm să luaţi atitudine, domnule ministru! Ce le spuneţi acestor oameni?“, au mai punctat cadrele didactice.
Ce spune Ministerul Educaţiei
Ministerul Educaţiei şi Cercetării ştiinţifice (MECS) a declarat, luni, că nu există neconcordanţe între subiect şi barem la examenul de definitivat. „Grupul de lucru al Centrului Naţional de Evaluare şi Examinare, responsabil pentru elaborarea subiectelor şi a baremelor corespunzătoare Subiectului al III-lea al probei de examen de la examenul de definitivat, a fost alcătuit din cadre didactice din învăţământul universitar (Universitatea Bucureşti), specialişti în domeniu, care au respectat în întregime procedurile privind proiectarea subiectelor şi a baremelor de evaluare. În procesul de evaluare niciunul dintre membrii comisiilor de evaluare - cadre didactice cu experienţă, din învăţământul universitar şi din învăţământul preuniversitar - nu a semnalat vreo neconcordanţă între subiecte şi baremele de evaluare", se arată în comunicatul MECS.„Subiectele pentru examenul de definitivat sunt elaborate de Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare“, a precizat, la rândul său, Cristina Ivan, purtătorul de cuvânt al ISJ Constanţa.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii